וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית שכולו יציקת בטון: יצירה אדריכלית נועזת, או בונקר גרעיני כעור?

27.10.2018 / 0:04

גם אני רוצה לחיות בבונקר גרעיני אמר אף אחד אף פעם, אך מסתבר שתמיד אפשר למצוא יוצאים מן הכלל. זוג בריטי יצק בבטון את בית חלומותיו, והתוצאה בהחלטת מעוררת ויכוח. בלי טיח, צבע, גימורים או חומרים נוספים, רק בטון בכל כיוון אליו תפנה

בית מבטון באנגליה. יח"צ,
מעניין לדמיין כיצד נראה הבית בשעות החשיכה, ללא האור הטבעי שנכנס מבחוץ/יח"צ

זוג בריטים שהשקיע לא פחות ממיליון פאונד בהקמת בית החלומות שלהם, בית שעשוי כולו מבטון יצוק, ספגו בטלוויזיה הבריטית ביקורת עוקצנית על היצירה האדריכלית הנועזת. ללא כל לבנים או טיח, אדריאן ומייגן קוריגאל בילו 18 חודשים בהקמת מבנה של ארבעה חדרים במזרח סאסקס שבאנגליה והבית המיוחד הוצג לראווה בתכנית האדריכלות "Grand Designs" הפופולארית של ערוץ 4 הבריטי. מנחה התכנית לא אהב את הבית, בלשון המעטה, וכינה אותו בין היתר "בונקר גרעיני" שלא מעביר שום תחושה ביתית.

בית מבטון באנגליה. יח"צ,
המבנה נבנה עם ננו-בטון המכיל סיבי זכוכית ושברי נירוסטה מיקרוסקופיים לחיזוק החומר/יח"צ

אדריאן קורנל, רוכב BMX לשעבר, סיפר כי ההשראה שלו לשימוש בבטון יצוק עבור הבית שלו ושל אשתו הגיעה מהימים בהם בילה בסקייט-פארקים בסקוטלנד כנער. כדי להפוך את החלום למציאות בחרו השניים בחומר מסוג ננו-בטון המיוצר בשוויץ. מדובר בטכנולוגיה חדישה שעושה שימוש בסיבי זכוכית ושברי נירוסטה מיקרוסקופיים לחיזוק הבטון, טכניקה שמעולם לא נעשה בה שימוש מחוץ לשווייץ. "זה בונקר גדול וברוטאלי", אומר אדריאן בתכנית. "בנייה בבטון היא דרך ממש פשוטה לבנות בית. אתה שופך בטון, לא מתעסק עם טיט ולבנים. זו בנייה כנה של בניין עם חומר של המאה ה-21, שיש לו היסטוריה מדהימה, אבל אנחנו משתמשים בו בצורה המודרנית ביותר שאפשר - ואנחנו עושים את זה במסגרת התקציב".

עוד באותו נושא

מודרניסטי ואקולוגי: בית בלב מדבר ליד לאס וגאס

לכתבה המלאה
בית מבטון באנגליה. יח"צ,
בה"ד 1, בונקר גרעיני או בית פרטי נועז?/יח"צ

אולם מנחה התכנית, קווין מק'קלאוד, לא התרשם במיוחד והשווה במהלך התכנית את הבית של בני הזוג ל"פארק חניה", "בונקר גרעיני" או "תחנת כח" - ואמר בשידור כי הבית המיוחד איננו "ביתי מספיק". השניים לא התרגשו מהביקורת, ואמרו כי בכוונתם לסיים את הפרוייקט המקורי שלמרות שהוא בעל קומה אחת, יש בו לא פחות משבע שכבות שונות של בטון. הקמת הבית התעכבה לאחר שמהנדס הבניין הודיע כי קיימת בעיית בטיחות בהקמת המבנה ללא מוטות הפלדה המסייעות באופן מסורתי לחזק מבנים בבטון. הוספת המוטות עלתה לבני הזוג 12 אלף פאונד נוספים של חריגה מהתקציב.

בית מבטון באנגליה. יח"צ,
חוץ מבטון, בעלי הבית אוהבים גם קלאסיקות עיצוביות בריהוט, כמו כסאות אימס למשל/יח"צ

בני הזוג השקיעו 500 אלף פאונד (2.3 מיליון שקלים) בתכנון האדריכלי וההנדסי של המבנה, וסכום כמעט דומה בעלויות ההקמה. בנייתו של הבית ארכה למעלה משנה והעבודה החלה בשנת 2017. בתחילה היה אדריאן מנהל הפרויקט, אולם עבודתו אילצה אותו לשהות רחוק מהבית במשך חודשים ארוכים ואשתו מייגן נותרה אחראית על ניהול הפרויקט. הקירות החלו סוף סוף להתהוות בתחילה השנה הנוכחית, ומייגן החליטה ללטש אותם במקום להשאיר את הפגמים גלויים כפי שהיו בתכנית המקורית. לפני חודשיים ולאחר יותר מ-100 משאיות בטון, הקירות הושלמו והקמת הגג הסתיימה.

שלושת חדרי השינה של הילדים אינם גמורים עדיין, אבל חדר השינה המרכזי של ההורים כבר הושלם והוא משקיף אל עבר בריכת השחייה, גן הבית והסביבה הכפרית. בסופו של דבר הצליחו בני הזוג להוציא ממנחה התכנית אפילו חצי מחמאה על הבית, כאשר הודה שהעיצוב הוא אולי ברוטלי, אבל בהחלט נועז.

בית מבטון באנגליה. יח"צ,
רהיטי עץ וצמחיה מנסים לתת פייט לתחושת הניכור של הבטון, אך האם זה מספיק?/יח"צ
בית מבטון באנגליה. יח"צ,
חדר השינה של הזוג - סימני יציקת בטון על הקירות ועל התקרה/יח"צ
בית מבטון באנגליה. יח"צ,
חלל מעוצב ומודרני או תחושה מתמדת של חיים באתר בנייה?/יח"צ
בית מבטון באנגליה. יח"צ,
שלושת חדרי השינה של הילדים אינם גמורים עדיין, אך יבנו באותו סגנון של כלל הבית/יח"צ
בית מבטון באנגליה. יח"צ,
אדריאן ומייגן קוריגאל - השקיעו כמיליון פאונד בבנייתו של בית הבטון/יח"צ
בית מבטון באנגליה. יח"צ,
ברוטליזם מודרני/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully