וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישון בתוך נחש: airbnb מציע מתחם לינה מטורף

אירה רוז'בסקי

13.8.2018 / 10:02

מבנה חדש שפורסם ב-airbnb שמט לנו את הלסת. לא עוד דירה ללון בה במהלך החופשה אלא אדריכלות מרהיבה שהושאלה ממיטב מסיבות שנות ה-60, חדרים לא שגרתיים, יצירתיות מתפרצת ותחושת הזיה משכרת

airbnb בצורת נחש. airbnb,
כמו בחלום פסיכדלי - airbnb בתוך מבנה דמוי נחש פתח את שעריו/airbnb

אלה מכם שהתנסו בשכירת דירות דרך airbnb בוודאי יודעים עד כמה החוויה הזו יכולה להיות מגוונת, ולעיתים אפילו מפתיעה. מדירות מפוארות בניחוח ויקטוריאני במחיר מצחיק ועד לכוכים אפלוליים שאיכשהו סיפקו הבטחה גדולה בהרבה דרך התמונות באתר - ייתכן שכבר ראיתם הכל.
או לפחות כך חשבתם.

אז תגידו, בתוך נחש כבר יצא לכם לחיות? Quetzalcoatl's nest הוא מתחם סוריאליסטי בצורת נחש ענק בתכנונו של האדריכל האורגני חבייר סנוסיאן (Javier Senosiain) הממוקם לא הרחק ממקסיקו סיטי. כעת הוא זמין להשכרה ב-airbnb, ותמורת 837 שקלים ללילה גם אתם תוכלו לחיות בתוך בית בצורת זוחל על פסיכדלי.

airbnb בצורת נחש. airbnb,
קשה להחליט - האם זו יצירת אמנות או מבנה מגורים?/airbnb

סנוסיאן המקסיקני, מהדמויות הבולטות בעולם בתחומו, שכבר 30 שנה יוצר מבנים דמויי צורות שנשאבות מעולם הטבע והחי, תרתי משמע חושב מחוץ לקופסה. בבתים אותם הוא מתכנן כמעט ולא תמצאו פינות חדות או קירות שנפגשים בזווית של תשעים מעלות, וכך גם בפרויקט הנוכחי. האדריכל השתמש בצורות אורגניות ובצבע רב, על מנת להטמיע את המבנה יוצא הדופן בחלקת אדמה עצומה של 5,000 מ"ר, שלה מאפייני שטח משתנים ומאתגרים. מתחם זה מהווה למעשה שמורת טבע יפיפייה, שטובעת בתוך שטחים ירוקים מיוערים שנדמים אין סופיים, עם נחלים, גבעות ועמקים, ועבור סנוסיאן היה זה מגרש המשחקים המושלם.

עוד באותו נושא

שובה לב: פנינה אדריכלית על שפת האוקיינוס

לכתבה המלאה
airbnb בצורת נחש. airbnb,
האדריכל ראה דמיון בין פתח המנהרה שהתגלתה בשטח לבין לוע פעור של נחש, מה שהניע את כל הפרויקט/airbnb

את נקודת ההתחלה וההשראה למבנה היוותה מנהרה באורך 50 מטר - אחת מיני רבות שנמצאו באתר בעל הטופוגרפיה המיוחדת. פתחה של המנהרה שנחשפה הזכירה לסנוסיאן ראש נחש אשר פוער את פיו. לאחר הארה זו, בנה מודל מוקטן של השטח, ומההתבוננות במודל נדהם לגלות כי באזורים מסוימים אכן נראה כאילו נחש נכנס ויוצא מתוך האדמה. בתובנה זו בחר להפיח חיים ולהפוך אותה למציאות ארכיטקטונית.

מעטפת הנחש שיצר, מכילה עשר דירות אירוח. צורתו המתמשכת של ה"זוחל" מתרוממת מעל פני הקרקע באזורים מסוימים, ואז כמו נבעלת בתוכה בחזרה. הדינמיות הזו של המבנה משליכה על תכנונן הפנימי של הדירות, שבשל כך, מן הסתם נבדלות אחת מהשנייה בצורתן.

airbnb בצורת נחש. airbnb,
העיצוב בתוך הדירות מרגיע ונותן מנוח לעיניים/airbnb

מעברים סודיים, מנהרות שדרכן צריך לעבור כדי להגיע אל הדירות, גשרים ומזרקות, וכמובן שילובים של כחולים, ירוקים, סגולים וכתומים זועקים, בהם נצבע גוף הנחש, מכניסים את המבקרים לאווירה חלומית ופסיכדלית. ואם כל אלו לא מספיקים לתחושת התעופה המיסטית, כדאי לרגע להתעכב על משמעות שמו של המתחם, שכן Quetzalcoatl, הוא "נחש בעל הנוצות", אל האור והידע בתרבות האצטקית.

הטירוף המתפרץ בחזות המבנה מצדו החיצוני, מאוזן על ידי העיצוב הרגוע והמאופק של עשר הדירות שבתוכו. הגיוני למדי שאחרי כל העושר הוויזואלי ששוטף את המבקרים בעודם מטיילים ברחבי השמורה, האדריכל בחר לתת לעיניהם קצת מנוחה נדרשת. בדירות שוררת תחושה של שקט ושלווה, ובחללים הלבנים ברובם מופיעות נגיעות צבע קלות וריהוט עם משטחי עץ מעודנים. פסיפס הקרמיקה העדינה שבו נעשה שימוש באזורי חדרי הרחצה והמטבח, מהדהדים את הצורניות של הפסיפסים הצבעוניים שמעטרים את המעברים החיצוניים והגשרים, ואילו החלונות העגולים והאובליים מוסיפים עוד רובד לתחושה יוצאת הדופן משהו.

מעניין לתהות עד כמה סגנונו הפיסולי - עיצובי המיוחד של גאודי , האדריכל הקטלאני הנודע (אנטוניו גאודי בשמו המלא) מלפני קצת למעלה ממאה שנה השפיע על סנוסיאן ביצירותיו. כך או כך, דבר אחד בטוח. כשתחזרו מחופשה שהעברתם כאן ותאמרו שבכלל לא יצאתם מהמלון - אף אחד לא יאשים אתכם.

airbnb בצורת נחש. airbnb,
גם הפסיספס הקרמי בחדר הרחצה מזכיר טקסטורות מעולם הטבע/airbnb
airbnb בצורת נחש. airbnb,
רהיטי עץ ונגיעות צבע בחדרים/airbnb
airbnb בצורת נחש. airbnb,
כנראה הנוף הכי יפה שתוכלו לזמן לעצמכם בעת שטיפת כלים/airbnb
airbnb בצורת נחש. airbnb,
מבנים אורגניים וצבעוניות זועקת - בכזו דירה עוד לא יצא לכם להתארח/airbnb
airbnb בצורת נחש. airbnb,
משחקים גאומטריים באזור החלון והמדפים שמסביבו מייצרים חלל מינימליסטי מעניין/airbnb
airbnb בצורת נחש. airbnb,
הגוונים הירוקים שחודרים אל תוך החדר דרך החלון, משתלבים בעיצוב הפנים שלו/airbnb
airbnb בצורת נחש. airbnb,
מוזאיקה קרמית בעבודת יד מעטרת את ראשו של הנחש/airbnb
airbnb בצורת נחש. airbnb,
לא רק לינה. בשמורת הטבע המושלמת הזו תוכלו לטייל בלי די ולא תרגישו צורך לצאת החוצה/airbnb
airbnb בצורת נחש. airbnb,
מבט ממעוף ציפור/airbnb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully