וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיות בסט של "בלייד ראנר": הבית המטורף שכיכב בעשרות סרטים עומד למכירה

21.8.2018 / 6:41

הוא תוכנן בראשית המאה ה-20 על ידי אחד מגדולי האדריכלים המודרניים, אך לא זוהי גדולתו. "בית אניס" ששוכן בלוס אנג'לס הפך במרוצת השנים לכוכב הוליוודי בפני עצמו. מטווין פיקס ועד באפי - כולם היו כאן. כעת הבית שמזכיר מקדש קדום מפואר יכול להיות שלכם

בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
לחיות בתוך מקדש מפואר - יותר מ-27 אלף לבני גרניט מסותת נדרשו על מנת להקים את בית אניס האייקוני/יח"צ

אם הבניין הזה נראה לכם מוכר זה לא במקרה. העיצוב המיוחד בהשראת מקדשי המאיה העתיקים שייך ל"בית אניס", אולי בית המגורים המפורסם ביותר בהוליווד שריתק עשרות בימאים והופיע על מסכי הטלוויזיה והקולנוע עשרות רבות של פעמים. הוא תוכנן על ידי אחד האדריכלים החשובים ביותר של המאה העשרים, פרנק לויד רייט, ונחשב באופן רשמי על ידי מדינת קליפורניה לבניין לשימור היסטורי. הבניין שעבר שיפוץ מקיף ויסודי יוצא כעת למכירה ולכן פורסמו תמונות שלו מבפנים. כמו המחיר המדהים של 23 מיליון דולר, כך גם התמונות הן משהו שלא רואים כל יום.

בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
23 מיליון דולר וגם אתם תוכלו לחיות בתוך אגדה הוליוודית/יח"צ

יותר מ-27 אלף לבני גרניט מסותת נדרשו על מנת להקים את בית אניס בשכונת לוס פליז בלוס אנג'לס, שנבנה על ידי רייט בשנת 1924 עבור איש העסקים צ'ארלס אניס ואשתו מייבל. הבניין סבל מנזקים רציניים קשים ברעידת אדמה שהתרחשה בעיר בשנת 1994 ובמשך שנים רבות הוא נותר הרוס ומוזנח - עד שבשנת 2011 קנה אותו ב-4.5 מיליון דולר המיליארדר רון בורקל. איל ההון השקיע כמעט 17 מיליון דולר בשחזור דקדקני של המבנה האיקוני, ותוך שמירה על סגנונו האדריכלי הפך אותו לבית מגורי יוקרה לתפארת.

הבית הייחודי ממוקם על צלע גבעה בשטח של יותר משמונים דונם, המשקיפים מלמעלה על רחובות לוס אנג'לס. בנוסף לארבעה חדרי מגורים ושלושה חדרי אמבטיה, כולל הנכס גם מבנה משני שמשמש כמגורי אורחים (מבנה שתוכנן במקור כדירת הנהג הפרטי). אלה יחד מתפרסים על יותר מחצי דונם של שטח בנוי. הבית המיוחד שימש כסט צילומים עבור יותר משמונים סדרות טלוויזיה, סרטי קולנוע, קליפים וצילומי אופנה: מסדרות הטלוויזיה טווין פיקס, מסע בין כוכבים ובאפי ציידת הערפדים ועד לסרטי המופת בלייד ראנר ומולהולנד דרייב. אפילו בסאות' פארק הוא הוצג בסגנונו המוכר, והצטלמו בו בין היתר קליפים של ריקי מרטין ושל מלך הפופ, מייקל ג'קסון.

עוד באותו נושא

לחיות בתוך ציור: הצצה לבית של אספן אמנות

לכתבה המלאה
בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
המסתורין מתחיל כבר בכניסה - המזדרון דמוי המוזוליאום שואב אותך פנימה/יח"צ

קל להבין מדוע המבנה פופולארי כל כך בקרב בימאי הולויווד. כבר בכניסה עוברים האורחים בפרוזדור מואר דמוי מוזוליאום, מרוצף שיש בוהק ותחום בעמודים מחופים בלבנים מסותתות. סגנון "רנסנס המאיה" אם תרצו. הפרוזדור הארוך מקשר בין חללים פנימיים רב תכליתיים המחופים כולם באותם בלוקים מיוחדים. ברבים בהם הותקנו חלונות זכוכית עם דוגמאות אומנות ויטראז' גיאומטריות עדינות ורצפות פרקט עץ בגוון עמוק, המופיע גם במשקופים וברהיטים מסביב.

בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
חלונות ויטראז' ענקיים משקיפים על נוף לוס אנג'לס מלמעלה/יח"צ

בסלון הפתוח הותקן אח מרוצף באריחי פסיפס אומנותיים, וחדר האוכל דמוי הקתדרלה שוכן תחת תקרת קורות עץ משופעת. בחלל נמצאים גם אח נוסף וחלון עצום שעוצב כתמונה נטולת מסגרת, ממנו ניבט קו הרקיע של מזרח העיר. בבניין תוכננו גם חדר ספרייה אינטימי ומטבח וינטג' בגווני שחור לבן, שעבר שחזור לפונקציונליות מלאה. בנוסף, לאונג' האירוח של הבית מציע לצד פינת קולנוע גם שולחן ביליארד, אח פתוח ובר מעוקל.

הבית הראשי ומתחם האורחים מופרדים זה מזה בחצר בטון, והצד הדרומי הארוך של הבית נפתח לסדרה של חצרות ומרפסות שטופות שמש, שמכולן ניבטים נופי העיר שנראית היטב ממעלה הגבעה. החזית הצפונית נפתחת למרפסת רחבה עם בריכת דגי קוי קטנה ובריכת שחייה גדולה, תוספת מאוחרת לבניין שנבנתה כשהנכס נרכש על ידי קריין הרדיו והשחקן ג'ון נסביט.

בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
הבריכה היא תוספת מאוחרת לבית שעבר שורה של שיפוצים יקרים לאורך השנים/יח"צ

בית אניס הוא אחד מתוך 362 בתים שנבנו על ידי רייט, מחלוצי המודרניזם באדריכלות. בסקרים מקצועיים מדורג בית אניס כאחד מעשרת הבניינים המרשימים ביותר בלוס אנג'לס, והוא זכה לכמה וכמה חותמות של מבנה לשימור והוקרה היסטוריים. כמו בניינים אחרים של רייט, שדרשו מיליוני דולרים על תחזוקתם ושימורם, גם לבית אניס קשה היה למצוא קונים בפעמים הקודמות בהם עמד למכירה. כעת, עם מחיר של 23 מיליון דולר - הוא יכול להיות גם שלכם.

בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
תמיד תוכלו לומר שהריסון פורד שיחק כאן ביליארד/יח"צ
בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
עמודים מסותתים הם אלמנט דומיננטי החוזר על עצמו/יח"צ
בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
האם זה מקום בו הייתם יכולים להרגע אחרי יום עבודה ארוך?/יח"צ
בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
אילו הקירות האלו יכלו לדבר/יח"צ
בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
משטחים חלקים הם משהו שכמעט ולא ניתן למצוא במבנה - סורגים פיסוליים מצטרפים אל הפאטרנים המסותתים באבן/יח"צ
בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
בית אניס נחשב לאחד מהבניינים המרשימים בלוס אנג'לס ומהווה פנינה יקרת ערך באדריכלות המקומית והעולמית/יח"צ
בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
על אף שפרנק לויד רייט נחשב לאחד מאבות המודרניזם/יח"צ
בית אניס פרנק לויד רייט. יח"צ,
חדר השינה - לספור אריחים במקום כבשים/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully