וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות האדריכלות: איך באמת בנו את הטאג' מאהל?

18.3.2018 / 9:38

המאייר רובי פולי וההיסטוריון ג'ון צוקובסקי, מי שהיה במשך עשורים האוצר הראשי של מכון האמנות של שיקגו הוציאו ספר חדש: "ארכיטקטורה מהפנים אל החוץ: הבנה של איך בניינים עובדים" - ספר איורים מקורי שממחישים כיצד בנויות כמה מהיצירות הגדולות בעולם

הטאג' מאהל מתמרק לקראת ביקור המנהיגים. רויטרס
אחד המבנים המתויירים בעולם/רויטרס

מה קורה כשמאייר אדריכלות והיסטוריון לאדריכלות נפגשים? במקרה הזה מתקבלת זווית ראייה ייחודית אל תוך הקרביים של שורת בניינים איקוניים בעולם, בסגנון שמזכיר כי אדריכלות היא במובנים רבים יצירת אומנות בפני עצמה - ומבאר איך באמת עומדים המבנים האלה על תילם, ואיך הם נראים מבפנים.

המאייר רובי פולי וההיסטוריון הוותיק ג'ון צוקובסקי, מי שהיה במשך עשורים האוצר הראשי של מכון האמנות של שיקגו, חברו יחד כדי להוציא לאור את הפרויקט "ארכיטקטורה מהפנים אל החוץ: הבנה של איך בניינים עובדים" - ספר איורים מקוריים שממחישים כיצד בנויים כמה מהיצירות האדריכלות האיקוניות ביותר בהיסטוריה.

לקריאה נוספת:
האדריכל ריצ'רד מאייר מואשם בהטרדות מיניות
אדריכלות נוצצת: מגדל מגורים חדש עם לבנים מזהב
הכירו את פראדה של עולם האדריכלות

מגדלי אבטסולוט בקנדה. ShutterStock
מגדלי אבסולוט בקנדה - הידועים גם בכינוי "מרלין מונרו"/ShutterStock

תוך שהם מציגים שילוב של הסברים מילוליים לצד איורים בחיתוכים מעניינים של המבנים, המוכרים לנו בדרך כלל רק מחזותם החיצונית. תכניות של כ-50 מבנים כאלה אוירו בזוויות תלת-מימד לטובת הספר, בהם כמה מהקאנונים הגדולים של עולם האדריכלות מתקופות שונות - מהעת העתיקה ועד לבניינים מודרניים, גורדי שחקים ומונומנטים.

בין הבניינים שזכו לאיורים מרהיבים של התכניות שלהם ניתן למצוא את הקולוסאום של רומא ואת בית הפרלמנט של בנגלדש שעיצב לואיס קאהן, כמו גם את הטאג' מהאל בהודו ואת מגדל הקפסולות נאגאקין ביפן שעיצב קישו קורוקוואה ועד מגדלי אבסולוט בקנדה - הידועים גם בכינוי "מרלין מונרו".
"הספר חוקר את החשיבה והמומחיות שעמדו מאחורי עיצובי הבניינים ומציע הזדמנות להכיר לעומק וטוב יותר את הבניינים שביקרתם בהם, וגם את אלה שעדיין ברשימה". את הבניינים בספר חילקו המחברים לשש קטגוריות: "מבני ציבור, מחייה ומגורים, חינוך ואומניות, דת ואמונה ולבסוף - מונומנטים.

על פי המחברים, מה שהנחה אותם בבחירה זו החשיבות והעניין בהם, התפקיד שהם נושאים בהתפתחות החשיבה הארכיטקטונית, ואלה שאיורים שלהם בתלת-מימד יכולים לחשוף מהם החוצה סודות מעניינים. מלבד היות האיורים מלאי פרטים ומדויקים, הם לא רק פרקטיים - אלא גם יצירתיים ושומרים על האסתטיקה של יצירות הפאר האדריכליות המוצגות בספר.

עוד באותו נושא

האדריכל בלקרישנה דושי זוכה בפרס פריצקר היוקרתי לאדריכלות

לכתבה המלאה
מגדל הקפסולות נאגאקין. ShutterStock
מגדל הקפסולות נאגאקין ביפן שעיצב קישו קורוקוואה/ShutterStock
קולוסיאום. ShutterStock
המפורסם ברומא - הקולוסיאום/ShutterStock
בניין הפרלמנט בבנגלדש. ShutterStock
בית הפרלמנט של בנגלדש שעיצב לואיס קאהן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully