וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווקים ונהנים: דירות רווקים שלא יצאו לכם מהראש

21.9.2018 / 9:37

מי אמר שחייבים זוגיות כדי לחיות בבית מעוצב ויפיפה? מדירה מלאת אופי בבניין לשימור ועד לבית שנראה כאילו יצא מדפי מגזין אופנה שיקי - ליקטנו עבורכם חמש דירות רווקים שיגרמו לכם לשקול מחדש את הסטטוס הזוגי

רבים מניחים שבית החלומות שלהם חייב להופיע בצמידות למערכת יחסים זוגית. ככה חונכנו במשך דורות וככה התרגלנו לחשוב. חמש הדירות שבכתבה ישכנעו אתכם שגם כשישנים באלכסון - הכי כיף לעשות את זה בסטייל, בבית שהוא "שלכם" במלוא מובן המילה.

דירת 94 מ"ר, רמת גן - עבור מעצב פנים

דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
טעמו האישי של הדייר/ מעצב בא לידי ביטוי בכל פרט ופרט/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
לדייר היו לא פחות משבע שנים לתכנן את בית חלומותיו/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
חדר ארונות שנראה כאילו נלקח מהפקת אופנה נחשקת/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
גוונים רגועים וסולידיים בחדר השינה/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
חלל עבודה של המעצב הוא חלק מהותי מהבית/אלעד גונן

דירת 94 מ"ר, רמת גן - עבור מעצב פנים
תכנון ועיצוב: מעצב הפנים אורון מילשטיין

מעצב הפנים אורון מילשטיין ידוע כמי שמשכיל לשלב בעיצוביו אלמנטים שנראה כאילו נלקחו ישירות ממסלולי תצוגות האופנה של מותגי ההוט קוטור המובילים בעולם. כיום הוא בן 37, אך כבר בשנות ה-20 לחייו החל לחפש דירה בתל אביב, בדיוק בתקופה שחלה עלייה דרסטית ברמת המחירים בעיר. במהלך חיפושיו מצא את הדירה שלו, שממוקמת בקומה ה-14 (מתוך 23) היכן שעמד עד לפני עשור קולנוע 'רמה' המיתולוגי על ציר הרחובות ביאליק וז'בוטינסקי ברמת גן.

מילשטיין מספר כי עליית המחירים באותו תקופה הובילה אותו לסגור את העסקה במהירות יחסית. אך בשל עיכובים בירוקרטיים למיניהם הבניין אוכלס כשבע שנים מתחילת הבניה, כשבזמן זה גר ביחידת דיור צמודה לבית הוריו בראשון לציון, חסך ועיצב את הדירה במדויק על פי חלומותיו.

התכנון של מילשטיין שונה בתכלית מזה של היזם. הוא ויתר על אחד מחדרי השינה ששטחו הוקצה לטובת החלל הצבורי. חדר הרחצה המקורי גם הוא עבר מתיחת פנים רצינית וככלל, כל פינה ופינה מאופיינת בקו הדרמטי והייחודי של המעצב. כך למשל שתי הספות בסלון, רופדו עור מחורר ויובאו במיוחד מאיטליה. ביניהן הוצבו שולחנות קפה עשויים זכוכית שחורה שמהווים קונטרסט מושלם לספריה הלבנה. בספריה שולבו שלל ספרים ואקססוריז: דמויות עץ בדמותם של מעצב העל קארל לגרפלד, עורכת ווג המיתולוגית אנה וינטור ומעצבת האופנה קוקו שאנל, מגולפות בעבודת יד אומן ושמפניירה שעיצב מרסל ונדרס.

הממ"ד הפך לחדר ארונות שמזכיר יותר חנויות בוטיק בבירות אופנה בינלאומיות. מילשטיין בחר עבורו גוון שחור דרמטי, הרצפה חופתה בפרקט בדוגמת פישבון, ארון דלתות ההרמוניקה בוצע בזכוכית ואלומיניום וכיסא בעיצובו של פיליפ סטארק הוצב בחלל. וילון כותנה מכסה את הקיר והחלון ומבטל לחלוטין את מראה הממ"ד המסורתי.
הדירה משמשת גם כמרחב העבודה של המעצב - הוא ממוקם בסלון וכולל שלוש עמדות עבודה. האזור כולל שולחן קוריאן באורך של כחמישה מטרים וחצי, וארונות שחולקו למלבנים שווים בגודלם, בהם ממוסגרים מסכי המחשב שמהווים פיצ'ר מרכזי בחלל.

עוד באותו נושא

מסכמים שנה: הדירות השכורות שהכי ריגשו אותנו

לכתבה המלאה

דירת 36 מ"ר בפלורנטין - עבור איש מחשבים

דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
חלל מוזנח וקטן הפך לדירת שני מפלסים שיקית/עודד סמדר
דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
סקלא צבעונית וחומרית סולידית - לבן, שחור, מתכת ועץ עוברים כחוט השני בין שני המפלסים של הדירה/עודד סמדר
דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
החלל הקטנטן חולק בחוכמה לשני מפלסים/עודד סמדר
דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
כסא צבעוני שובר את המונוכרומטיות של קומת השינה/עודד סמדר
דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
קיר העץ שמאחורי המיטה מתכתב עם רצפת הפרקט/עודד סמדר

דירת 36 מ"ר בפלורנטין- עבור איש מחשבים
תכנון ועיצוב: מעצב הפנים ניצן הורוביץ

את הדירה בפלורנטין תכנן ועיצב ניצן הורוביץ עבור איש מחשבים בן 33 שזמן לא רב לפני כן התעתד לרכוש מיני פנטהאוז באשדוד, עיר הולדתו עם בת זוגו. השניים כבר הספיקו לבחור דירה, אולם ממש בסמוך למועד החתימה, החליט לעצור הכל ולחשב מסלול מחדש. כך שם פעמיו לכיוון מרכז הארץ, בסטטוס זוגי חדש.

לדבריו, בפעם הראשונה שהגיע לנכס הוא נראה לו "כמו חור מוזנח ושחור". מדובר בדירה קטנטונת של כ-36 מטרים רבועים הנפרשים על פני שני מפלסים, שסך כל גובהם הוא כ-5.8 מטרים- האחד מוגבה בכ- 1.5 מ' מעל פני הרחוב והשני נמוך ממנו בכ-1.8 מ', כך שמבעד לחלונות הפונים לכיוון הרחוב רואים את העוברים והשבים.

בתכנון המחודש נתפרה הדירה במדויק על פי צרכיו של הרווק. היא אלגנטית, קומפקטית וחפה מריהוט ואביזרים מודולריים- כל פרט ופרט תוכנן בקפידה כך שיתן מענה מלא בכל זמן נתון. קירות הפנימם נהרסו,
עמוד תומך שהחזיק את הגלריה הוחלף בקורה, והפונקציות המקוריות שאיישו את החלל המקורי הוחלפו. כך נוצרו למעשה שתי קומות - קומת אירוח עליונה וקומת מגורים תחתונה. על מנת ליצור נראות מהודקת ומדויקת בחרו הלקוח והורוביץ לשלב שלושה חומרים מרכזיים- אריחים בגווני אפור, פורמייקה לבנה ורצפת פרקט, שמעניקה לחלל מראה מזמין וחם. מטרת העל היתה לספק ממד של עיצוב פשוט ויעיל במינימום חומרים.

דירת 90 מ"ר, בניין לשימור בתל אביב - עבור מוזיקאי

דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
הספריה שבסלון תוכננה להכיל את אוסף התקליטים המרשים של הדייר/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
נקי ומונוכרומטי - חדר השינה/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
הדירה שוכנת בבניין לשימור ונהנית מהיתרונות האדריכליים שלו/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
החלונות הרבים מכניסים שפע של אור טבעי לדירה/אלעד גונן

דירת 90 מ"ר, בניין לשימור בתל אביב - עבור מוזיקאי
תכנון ועיצוב: אדריכלית איריס אבנרי דביר

את הדירה תכננה האדריכלית איריס אבנרי דביר כך שתתאים לרווק, בשנות ה.- 40 לחייו העוסק בנגינה והקלטה ובמקביל מתחזק אוסף מרשים של תקליטים וספרים. הדירה ממוקמת בבניין אקלקטי לשימור במרכז תל-אביב והעיסוק במוזיקה בולט כבר בכניסה לסלון. תהליך התכנון כלל בין היתר חשיבה מעמיקה על שילוב אלמנטים נחוצים למהלך עבודתו בהם רמקולים, שולחן עבודה גדול, וכמובן ציוד חשמלי ומוזיקלי.

התכנון המחודש כולל עידון ותחכום שאינו מבטל את אופיים של הבניין והדירה טרם השיפוץ. האלמנטים המבניים והארכיטקטוניים הבולטים בדירה הם תקרות של 3.5 מ' גובה, חלונות ודלתות עץ הכוללים ארגזי תריס בולטים, ושתי מרפסות - מרפסת אחת סגורה ומעוגלת במטבח ומרפסת נוספת, ארוכה וצרה, באזור חדר השינה.

אופיו ומקצועו של הרווק באים לידי ביטוי בכל פינה בבית והתכנון נאמן לצרכיו. כך גם ניכרת התייחסות לאוסף התקליטים והספרים שמעטרים את חלל הסלון ומגדירים את אזור העבודה. על המדפים הפתוחים מוצב גם מסך טלוויזיה המשמש גם כמסך מחשב. מערכות המוזיקה הוטמעו ביחידות הנמוכות בספריית הברזל השחורה, שחזיתה עשויה רשת המאפשרת להם להישאר מאווררים. העובדה כי היא עמוסה בספרים ותקליטים מסייעת ליצירת אקוסטיקה מוצלחת בחלל הגבוה.

דירת 90 מ"ר, פרויקט W PRIME, תל-אביב - עבור סטודנט לראיית חשבון

דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
סלון מינימליסטי עם נגיעות חמימות של שטיח וכריות בעלות טקסטורה ושולחן עשוי עץ/עודד סמדר
דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
שחור הוא השחור החדש/עודד סמדר
דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
רבדים של טקסטורות - תמונות של נוצות, כיסוי מיטה גאומטרי וראש מיטה מרופד/עודד סמדר
דירות רווקים מעוצבות. עודד סמדר,
עיצוב פנים הדירה מתמזג עם הנוף האורבני שנשקף מהמרפסת/עודד סמדר

דירת 90 מ"ר, פרויקט W PRIME, תל-אביב - עבור סטודנט לראיית חשבון
תכנון ועיצוב: אדריכל מיקלה סימאונה

את הדירה באחד הפרויקטים היוקרתיים בארץ תכנן האדריכל מיקלה סימאונה עבור רווק בן 25, סטודנט לראיית חשבון, חובב הגאדג'טים (דבר שבא לידי ביטוי גם בעיצוב הדירה). הדירה עוצבה בסגנון מודרני, גברי ומוקפד באווירה שמזכירה מלון בוטיק יוקרתי. הטכנולוגיות המתקדמות עוברות כחוט השני במטבח ובסלון, והנראות הכוללת מתמזגת עם הנוף האורבני שנשקף מבעד לחלונות. החלל הציבורי תוכנן כ- open space. הוא כולל את פינת האוכל, הסלון והמטבח הקומפקטי, שמהווה עוגן מרכזי ודומיננטי שמגדיר את החלל.

בחדר הרחצה קירות דרמטיים עשויים זכוכית שחורה שמייצרת משחקים של אור וצל. הממ"ד משמש כחדר אורחים פעיל. דלת הכניסה אליו נצבעה בשחור והיא מתמזגת בקיר שנצבע גם הוא באותו גוון, ואילו לוח החשמל חופה מראות ענק שמסתירות אותו מהעין. יחד הם מעניקים לחדר מראה מהוקצע ואחיד.

דירת 120 מ"ר בצפון תל אביב - עבור מנהלת מחלקה בכירה בבנק

דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
חלל בהיר ומזמין בדירתו של הדיירת שאוהבת לארח/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
טקטיליות חמימה וסקלת גוונים רגועה בסלון/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
לתוך חדר השינה הבהיר הוכנסו נגיעות של כתום אנרגטי/אלעד גונן
דירות רווקים מעוצבות. אלעד גונן,
המטבח המודרני והלבן הוא לב הבית/אלעד גונן

דירת 120 מ"ר בצפון תל אביב - עבור מנהלת מחלקה בכירה בבנק
תכנון ועיצוב: מעצבת הפנים דורית וינברן

את הדירה תכננה ועיצבה מעצבת הפנים דורית וינגברן עבור מנהלת מחלקה בכירה באחד הבנקים הגדולים. הדיירת, כבת 40, עובדת מסביב לשעון, מתחילה את יומה מוקדם בבוקר ומסיימת מאוחר, ביקשה ליצור לעצמה בית שיהווה מפלט מזמין ומרגיע כשהיא מחוץ לעבודה. היא חובבת מושבעת של פעילויות בחיק הטבע ואירוח של חברים ולכן הבית עוצב וסוגנן באווירה מרגיעה, אוורירית, נעימה ומחבקת. לצד העיצוב המודרני העדכני שזורים בבית פרטי אספנות סנטימנטליים שיקרים לליבה.

בעלת הבית אוהבת מאוד לבשל ולארח - כך הפכו פינת האוכל והאי לציר מרכזי בחלל הציבורי. גישת האירוח פתוחה וקז'ואלית ונעה בעיקר סביב האי. אותו קו רגוע ממשיך גם בחלל הסלון, שמכיל ספות עמוקות ופופים שם היא וחבריה צופים בסרטים.

בחדר השינה ביקשה הדיירת לייצר חלל של רגיעה טוטאלית, והמעטפת, כמו גם האביזרים והטקסטיל שנבחרו לחדר הם בצבעוניות מרגיעה ובעלי קווים רכים. בד בבד, וינברן והדיירת בחרו לצקת ממד מסוים של חיות ואנרגטיות בחלל, וזה בא לידי ביטוי בגוונים כתומים ודינמיים בשטיח הארוג ובחדר הרחצה הצמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully