וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכמים שנה: הדירות השכורות שהכי ריגשו אותנו

9.9.2018 / 8:52

עם מוטיבים סקנדינביים רגועים שהתחבבו מאד בארץ, או דווקא כאלה ששופעות צבעים עזים, דירות של משפחות, זוגות, רווקים ורווקות - ביקרנו בעשרות דירות שכורות ברחבי הארץ בשנה החולפת. זו השישייה שהכי עניינה אותנו ואתכם

דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
דירת השף המארח הזו גרמה לרצות להזמין מקום ליד השולחן/לירון מולדובן

סיומה של שנה היא הזדמנות מצוינת להביט אחורה ולהיזכר בדירות שהכי ריגשו אותנו במהלכה במדור "חדר משלהם". מדי שבוע ביקרנו בבתים של אנשים שפתחו את דלתותיהם בפנינו ובפני גולשינו (וגם את דלתות המקרר), והראו לנו איך הם באמת חיים. את ששת הדירות המיוחדות שריגשו את כולנו, גם בעיצוב וגם בסיפור של דייריו, קיבצנו בכתבה החגיגית הזו.

דירה שכורה ברחוב כרמיה בתל אביב. לירון מולדובן
70 מ"ר של יצירתיות וצבע/לירון מולדובן

דייר עם יוזמה: עידן מתגורר בדירה השכורה ברחוב כרמיה בתל אביב ב-11 השנים האחרונות. לאחר שש שנים ראשונות במתכונת של דירת שותפים, החליט לגור לבד ולעצב את הדירה לפי טעמו האישי, והציע הצעה מעניינת לבעלת הדירה. "סיכמתי עם בעלת הדירה שאשפץ ואשדרג כאן בתמורה לשכר דירה קבוע ל-4 שנים" הוא מעיד. בסלון דירתו המשופצת ביקש ליצור אווירה של שהייה מפנקת בחוף הים. האווירה הנינוחה והשמחה התקבלה בזכות מזנון בצבע תכלת, שטיח בגוון חול וציפורים תלויות אותן יצר בעצמו מחוטי ברזל. חיבתו של עידן לעולמות האמנות והיצירה מורגשת בכל הבית ושילובי צבע וסגנונות אותם יצר הולידו בית ייחודי ואישי. כך למשל, במבואת הכניסה השתלבו ביניהם בטבעיות שטיח אתני, שידה מרוקאית כחולה, מראה במסגרת אותה יצר עידן מעיסת נייר וחתיכות פסיפס וקיר עליו תלויים ציוריו שמוסגרו במסגרות צבעוניות.
שכר דירה: 5,200 שקלים בחודש

לכתבה המלאה במדור "חדר משלהם" כנסו לכאן

עוד באותו נושא

סיכום שנה: הדירות השכורות שהמיסו לנו את הלב

לכתבה המלאה
דירה שכורה בתל אביב. לירון מולדובן
איך אפשר שלא להתאהב? 120 מ"ר דירה שהלב שלה בכלל נמצא על הגג/לירון מולדובן

בביתם של רוני ורון (כמה חמוד) בולטת חיבתו של רון לבנייה ושיפוץ של רהיטים וגופי תאורה. המראה השולט הוא צעיר, הומוריסטי ותעשייתי, כששתי נקודות פוקוס מהן אי אפשר להתעלם הן הקיר הענק שנצבע בצבע גיר במטבח עם שלל הכיתובים שעליו, והפסנתר הצהוב. שלל פרטי וינטג' ושפצורים תעשייתיים ססגוניים נוספים של רהיטים אחרים, מייצרים בית עם תחושה של לופט ניו יורקי מקורי וחמים. על אף ההשקעה בפנים הבית, מבחינת הזוג לב ליבה של הדירה הוא הגג. "כשנכנסו לכאן הוא היה ריק ומוזנח", הם מספרים, "אבל היה לנו ברור שאנחנו הולכים לעשות ממנו משהו שווה מאוד". ואכן, הגג בגודל 120 מ"ר שמכיל בריכת אינטקס עם דק מעץ שנבנה מסביבה, מיטות שיזוף בעיצוב אפיריון, מספר פינות ישיבה מזמינות ואווירה של חופשה, עושה חשק לבלות בו כל רגע פנוי.
שכר דירה: 7,800 שקלים בחודש

לכתבה המלאה במדור "חדר משלהם" כנסו לכאן

דירה שכורה בכפר סבא. טלי דברת, מערכת וואלה! NEWS
דירת דופלקס משפחתית בכפר סבא הירוקה/מערכת וואלה! NEWS, טלי דברת

את דירת הדופלקס המשפחתית זו בכפר סבא, מצאה אם המשפחה שמחזיקה במשרד תיווך נדל"ן בעיר. בעיצוב הדירה הושם דגש על הניידות של הפריטים שנרכשו עבורה, מתוך מחשבה על כך שמדובר בדירה שכורה. כך למשל, בסלון נבחרו רהיטי בסיס בגוונים ניטרליים שיוכלו להתאים לחללים מגוונים, כשאת נגיעות הצבע מספקים פריטים כמו צמד כורסאות בבד מפוספס, כריות בדוגמאות שונות ושולחן קפה בגוון טורקיז. על רקע כל אלה, בולטת מראת חלון מקומרת, שיוצרת אשליית גודל בחדר ומעצימה את התאורה הטבעית שלו. הטפט הגאומטרי עם נגיעות הצהוב ופרטי ריהוט ותאורה מתכתיים שבפינת האוכל מייצרים תחושה מודרנית בחלל, שמרוככת על ידי אקססוריז נוסטלגיים של אם המשפחה.
שכר דירה: 7,000 שקלים בחודש

לכתבה המלאה במדור "חדר משלהם" כנסו לכאן

דירה שכורה ברחוב אלנבי. לירון מולדובן
זה אלנבי או פריז? 60 מ"ר של סטייל/לירון מולדובן

"בשנייה שראינו את החלונות החלטנו ללכת על זה, יש פה מיקס מאוד יפה של ישן וחדש" אומרים אלינור ולירון על דירתם ברחוב אלנבי בתל אביב. ואכן, החלונות הקלאסיים, שמציפים את הדירה בשפע של אור טבעי, ממקדים אליהם את כל תשומת הלב, והם אלו שהכתיבו את עיצובה של כלל הדירה שעפופה ברוח אירופאית. לאלינור, שעובדת כבלוגרית, היתה חשובה הפוטוגניות של הדירה, מאחר והיא מהווה תפאורה עבור הצילומים שאותם היא מעלה לבלוג שלה. הדירה עוצבה בגוונים בהירים ופסטליים, שאופייניים לעיצוב הסקנדינבי אותו הדיירים מחבבים, וברחבי הבית תלויות תמונות שקשורות לחוויות אישיות של הדיירים, כמו הטיול המשותף הראשון, או ציטוט משיר אהוב על שניהם של הביטלס.
שכר דירה: 6,000 שקלים בחודש

לכתבה המלאה במדור "חדר משלהם" כנסו לכאן

דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
190 מ"ר בבית הזה עברו מהפך במהירות האור/לירון מולדובן

הבית הזה במושב יד נתן עבר שיפוץ מהפכני בשלושים יום בלבד, כששרון הדיירת ובנה ביקשו לעבור אליו. "היה לי ברור שנדרש שיפוץ די רציני. זה בית בן 46 שנים שנבנה טלאים טלאים. אפילו שמדובר בשכירות לא יכולתי לוותר על זה, רציתי להרגיש בבית וזה השתלם מבחינת החוזה הארוך שנחתם ל-5 שנים וגובה השכירות". כמו בשיפוץ היסודי כך גם בעיצוב הבית - הנחישות של שרון אפשרה לתהליך הלבשת הבית ואבזרו להסתיים תוך חודש. בגלל הגעתה של הדיירת מעולם האמנות החלטותיה לגבי שילובי הצבעים בבית היתה אינטואיטיבית, וגם עבודותיה האישיות פוזרו במקומות שונים בו. בין עבודותיה הפזורות בסלון, אפשר למצוא יצירה של דמויות מעיסת נייר וקלקר, גוף תאורה בצורת עץ עשוי עיסת נייר ושידה שהרכיבה ממזוודה ישנה ורגליים של רהיט שיצא משימוש. עבודת יד ייחודית נוספת בולטת מעל פינת האוכל הסמוכה, בדמותו של גוף תאורה שיצרה אמה של הדיירת בשילוב של קרמיקה ופרזול.
שכר דירה: 5,350 שקלים בחודש, כולל מיסי ארנונה ומושב

לכתבה המלאה במדור "חדר משלהם" כנסו לכאן

דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
90 מ"ר באלנבי פינת בן יהודה בתל אביב הפכו לחלל קולינרי אישי ואינטימי/לירון מולדובן

בדירתו המיוחדת של אלון ליסי, שף ומארח במקצועו, מתקיימות מדי יום ארוחות קבוצתיות המבוססות על תפריט עונתי אותו הוא מציע ללקוחותיו. "ההזדמנות לארח ולבשל לאנשים בבית שלי היא מדהימה, זו חוויה ייחודית שיוצרת אינטימיות אמתית עם הלקוח". מכיוון שמדי יום מתארחים אצלו אנשים, יצר אלון חלל ייחודי ואינטימי שיגרום לאורחיו להרגיש בנוח. החלל המרכזי חולק לשלושה אזורים: פינת אוכל רחבת ידיים, סלון אינטימי ובר המשמש כאזור מינגלינג לפני הארוחה. "היה לי חשוב שתהיה כאן תחושה של בית ולכן הכנסתי הרבה עץ וצמחייה". שולחן האוכל הענק שנבנה במיוחד, שני ברים וגוף תאורה דומיננטי מעץ שתלוי מעל השולחן, משתלבים טוב עם רצפת העץ ומייצרים תחושה חמימה ונעימה. מיקומו של המטבח - שחשוב במיוחד לאלון - מאפשר לסועדים לצפות באלון בעודו מבשל, מה שעוזר לפתוח את התיאבון ומקל גם על ההגשה. כדי לייצר גבול בין החללים הוצב שולחן נגרים מאסיבי המשמש לתצוגת כלי הסרוויס וכמשטח עבודה עליו הוא מצלחת לעיני האורחים. להשלמת המראה מוקם מול המטבח ארון וינטג' בו מאוחסנים כלי הגשה נוספים, כשמעליו מונח מתקן פוליש לכוסות שאלון קיבל במתנה ומשמש בעיקר כפריט דקורטיבי.
שכר דירה: 7,000 שקלים בחודש

לכתבה המלאה במדור "חדר משלהם" כנסו לכאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully