וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך ב-30 יום: שכורה ומעוצבת במושב יד נתן

4.7.2018 / 13:02

הלבשת בית ששטחו 190 מ"ר תוך חודש ימים עשויה להישמע כמשימה בלתי אפשרית, אבל לא עבור הדיירים הבאים. כך הפכו אם ובנה בית מוזנח במושב לסביבת מגורים מהפנטת

דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
190 מ"ר של צבע ושמחה שעוצבו תוך חודש/לירון מולדובן

לאן הגענו?
מושב יד נתן במישור החוף הדרומי, לבית קרקע בן 5 חדרים, בגודל 190 מ"ר.

כאן גרים
שרון טפר (53), בנה אורי (20) ובמבה הכלבה (13). עד לפני שנה שימשה הדיירת כקצינת חינוך סגל בשירות בתי הסוהר, ארגון בו עבדה במשך 23 שנים. כשיצאה לפנסיה החליטה לשוב אל זרועותיו המחבקות של עולם האמנות, אליו היתה מחוברת מאז ומעולם, מה שהוביל לפתיחת הסטודיו "כי-שרון", במסגרתו היא מעבירה סדנאות לצורפות ואמנות פלסטית, כמו גם מייעצת בנושאי עיצוב פנים. ביתר הזמן היא מדריכה מסעות נוער וכוחות ביטחון לפולין, תחום שקרוב אל ליבה לא פחות. "גם בארץ אני מדריכה מטעם יד ושם במוסדות שונים, זו שליחות בעיניי". בניגוד לאמו שכל מרצה נתון למקצועות ההומניים, אורי פנה דווקא אל התחום הריאלי. בימים אלה הוא לומד כלכלה ולוגיסטיקה כעתודאי בבר אילן, ושואף לשמש כקצין לוגיסטיקה בגדודי צה"ל.

דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
אחרי 23 שנים בשב"ס, חזרה אל חיק האמנות והיצירה. שרון טפר/לירון מולדובן

יגעת ומצאת
אחרי 17 שנות מגורים במושב אחר בסביבה, הודיע בעל הבית לשרון ואורי שהוא מוכר את הנכס. "לקח לנו זמן לעכל ועוד יותר זמן למצוא בית חדש", שרון צוחקת. "אבל בסופו של דבר התגלגלנו לכאן וכמה שעות אחרי שראינו את המקום כבר חתמנו על חוזה. המעבר בפועל היה לפני חודש".

הום סטיילינג
כששרון ראתה את הבית לראשונה היא זיהתה את הפוטנציאל הגלום בו ובשיתוף פעולה עם בעל הבית גמרה אומר להעביר אותו מתיחת פנים עיצובית. "היה לי ברור שנדרש שיפוץ די רציני, זה בית בן 46 שנים שנבנה טלאים טלאים. אפילו שמדובר בשכירות לא יכולתי לוותר על זה, רציתי להרגיש בבית וזה השתלם מבחינת החוזה הארוך שנחתם ל-5 שנים וגובה השכירות". לטובת המלאכה היא שכרה את שירותיו של קבלן שיפוצים בעל פתרונות יצירתיים ויחד הם יצאו לתהליך שיפוץ שכלל החלקה של קירות שפריץ וצביעתם מחדש, החלפת חלונות בסלון, הסרת שטיחי קיר, חיפוי קרמיקות וחרסינות ישנות בעזרת טפטים ועוד.

עוד באותו נושא

גם אתם תתאהבו בדירה של כוכבת מחוברים

לכתבה המלאה
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
גוף תאורה מעשה ידי אמה של הדיירת, מאיר את פינת האוכל/לירון מולדובן

כמו בשיפוץ כך גם בהום סטיילינג, היה לשרון ברור מה היא רוצה ותוך פחות מחודש הבית כבר הולבש ואובזר. "מבחינת שילובי צבעים אני עובדת אינטואיטיבית ובגלל שאני מגיעה מעולם האמנת היה לי חשוב לשלב כאן עבודות שלי". בין עבודותיה הפזורות בסלון, אפשר למצוא יצירה של דמויות מעיסת נייר וקלקר, גוף תאורה בצורת עץ עשוי עיסת נייר ושידה שהרכיבה ממזוודה ישנה ורגליים של רהיט שיצא משימוש. עבודת יד ייחודית נוספת בולטת מעל פינת האוכל הסמוכה, בדמותו של גוף תאורה שיצרה אמה של הדיירת בשילוב של קרמיקה ופרזול.

את הצבעוניות החמימה שמתוות יצירות האמנות המקוריות, ממשיכה פינת קריאה הממקומת מתחת לגרם המדרגות. את הקיר כאן צבעה שרון בטורקיז משמח וקישטה במדפי ספרים, כשלמרגלותיו הציבה ספסל עץ בן מאה שנים שרופד בכריות, כורסת קריאה פרקטית ועבודת פסיפס שהכינה מאריחים שנרכשו בטיול במרוקו. את המראה משלים קיר סמוך שהוסב לפינת אח בעזרת תנור דמוי אח וטפט של קיר בריקים. לטובת שלל היצירות, כמו גם הסדנאות שמעבירה הדיירת, היא ייעדה לעצמה שני חדרי עבודה בקומה הראשונה- אחד המשמש כסטודיו לאמנות פלסטית והשני כחלל לצורפות. בחדר הצורפות מוצגים לראווה תכשיטיה של שרון, כמו גם אימום שהכינה מעיסת נייר. לצד אלה בולטת פינה בסגנון תעשייתי,הכוללת שידת מגירות ומעליה כלי עבודה שהיא אוספת.

דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
חלונות הסלון שהוחלפו בשיפוצים, שופכים אל תוך הבית תאורה טבעית/לירון מולדובן

בקומה הראשונה ממוקמים גם המטבח וחדרו של אורי, שעוצב בקו מינימליסטי בהתאם לטעמו האישי. "גם במטבח לא נעשו שינויים רבים", שרון מסבירה. "בעלי הדירה ביקשו להשאיר את הארונות כפי שהם ולכן הדבר היחיד שעשיתי היה הכנסה של שולחן וכיסאות אוכל בגוונים בהירים שיקלילו את הצבעים הכהים בחלל". עליה במדרגות מובילה אל החדר האחרון בבית- חדר השינה של שרון. מקצה השינויים שהתחולל כאן כולל הסרת שטיח מקיר אל קיר והחלפתו בפרקט בצבעים בהירים, המתכתב עם טפט בריקים שהודבק על הקיר המרכזי. מכיוון שרהיטי הבסיס כהים ודומיננטיים ביקשה הדיירת ליצור מראה קליל ומאוורר יותר בעזרת צביעת הקירות בגוונים בהירים ואבזור החלל בפריטי קש וחפצים דקורטיביים צבעוניים.

דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
הנישה שמתחת למדרגות נוצלה לטובת פינת קריאה נעימה/לירון מולדובן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 5,350 שקלים בחודש, כולל מיסי ארנונה ומושב. חשמל- טרם שולם.

פאנלים
על אף גודלו המרשים של הבית, שרון טוענת כי לא קשה להשאיר אותו מסודר. "לכל דבר יש את מקומו וזה לגמרי עוזר לשמור על הסדר. מבחינת ניקיון זה מעט מאתגר יותר, אבל יש מנקה שהולכת איתי כבר 15 שנים והיא עוזרת לי גם כאן".

דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
אוסף כלי עבודה מקשט את הקיר/לירון מולדובן

דו"ח מקרר
שרון מבשלת פעמיים- שלוש בשבוע לה ולאורי. "בורכתי בילד לא מפונק שאוכל מה שיש", היא צוחקת. "יש פה בעיקר מנות פשוטות אבל ביתיות, כמו פסטה, שניצילים וקציצות". במקרר מחזיקים השניים חומרי גלם אהובים עליהם כמו מיונז, גבינות, ולחם כוסמין.

עתידות
לאור ההשקעה העצומה בבית, שרון סמוכה ובטוחה שהיא ואורי יישארו עד תום החוזה, שיסתיים בעוד 5 שנים. "מה יהיה אחרי זה אני לא יודעת אבל נטיית הלב היא תמיד בית פרטי עם גינה". בינתיים מתכננת הדיירת ליהנות מהעבודה הקשה על הבית, שמשמש גם כקרקע פוריה ליצירה. "אין ספק שזו סביבת מגורים מאפשרת, הבית תיעל את נושא האמנות והיצירה למקום הנכון".

דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
במקרר- תבשלים פשוטים וביתיים/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
חדרו של אורי עוצב בקו מינימליסטי, בהתאם לטעמו האישי/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
מטבח עץ עם שיש שחור וחלון מרכזי/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
פינת אוכל בצבעים בהירים מקלילה את האווירה/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
שטיח מקיר לקיר הוחלף בחיפוי פרקט המתמזג עם טפט בריקים/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
קירות חדר הרחצה המיושנים שודרגו באמצעות טפטים/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
יצירותיה של שרון פזורות בסלון/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
שידה שהדיירת הכינה ממזוודה ישנה ורגלי רהיט שיצא משימוש/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
תנור דמוי אח וטפט בדוגמת בריקים, יוצרים פינה חמימה/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
ספסל בן מאה שנים מבית סבתא, הוצב בפינת הקריאה/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב יד נתן. לירון מולדובן
חצר פסטורלית מנעימה את זמנם של הדיירים/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully