וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו התעלפנו על הדירה השכורה של השף הצעיר - עכשיו תורכם

25.7.2018 / 10:25

שף פרטי הפך את דירתו השכורה במרכז תל אביב לחלל שהאורחים מרגישים בו בבית. 2 ברים מעץ, מטבח מרווח ושלל פריטים מעולם הקולינריה מעוררים את בלוטות (הטוב) טעם

דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
90 מ"ר שעוצבו בהשראת העולם הקולינרי/לירון מולדובן

לאן הגענו?
רחוב אלנבי פינת בן יהודה, לדירת 2 חדרים, בגודל 90 מ"ר.

כאן גרים
אלון ליסי (26), שף ומארח. הרומן שלו עם המטבח התחיל בתום השירות הצבאי ומאז הלך והתפתח. "עבדתי כמה שנים במסעדות כמו 'מחניודה', 'כתית, ו-'מלגו ומלבר', אבל בשלב מסוים החלטתי לקחת את האהבה הזו צעד קדימה ולבשל באופן פרטי". אחרי תקופה בה אירח בחללים ששכר, בימים אלה הוא מארח בביתו ארוחות קבוצתיות המבוססות על תפריט עונתי. "ההזדמנות לארח ולבשל לאנשים בבית שלי היא מדהימה, זו חוויה ייחודית שיוצרת אינטימיות אמתית עם הלקוח". מדי יום הוא קם בבוקר, הולך לשוק, בוחר את חומרי הגלם המשובחים ביותר ועובד על ארוחה שתוגש באותו ערב. "תסריט די רומנטי סה"כ", הוא צוחק, "אני מרוצה".

דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
לקח את הבישול צעד קדימה והחליט לבשל ולארח בביתו. אלון ליסי/לירון מולדובן

יגעת ומצאת
עד לפני חצי שנה התגורר אלון בדירת שותפים וכשהעסק גדל, החליט לחפש מקום משלו. "זו היתה משימה לא פשוטה כי רוב בעלי הדירות לא שמחו מזה שאני מארח ארוחות, אבל למזלי הגעתי לדירה הזאת בסופו של דבר, דרך מודעה באתר. הסתכלתי ימינה, שמאלה והחלטתי שאני הולך על זה".

הום סטיילינג
מכיוון שמדי יום מתארחים אצלו אנשים, אלון ביקש לייצר חלל ייחודי ואינטימי שיגרום לאורחיו להרגיש בנוח. לצורך כך הוא נעזר במעצבת פנים ובחבר שעזר לו לבנות חלק מהריהוט ולהשמיש את הדירה לאירוח. החלל המרכזי חולק ל-3 אזורים: פינת אוכל רחבת ידיים, סלון אינטימי ובאר המשמש כאזור מינגלינג לפני הארוחה. "היה לי חשוב שתהיה כאן תחושה של בית ולכן הכנסתי הרבה עץ וצמחייה. יחד עם חבר בניתי את שולחן האוכל ושני הבארים שמשתלבים טוב עם רצפת העץ". למראה החמים תורם גוף תאורה דומיננטי מעל שולחן האוכל, הכולל כבלים עם נורות פחם המשתלשלים מהתקרה ויוצרים ספוט נעים על השולחן.

עוד באותו נושא

כש-70 מ"ר במרכז תל אביב מקבלים יחס מיוחד מהשוכרת

לכתבה המלאה
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
קיר בריקים ועבודת עץ, משווים לדירה מראה עשיר וחמים/לירון מולדובן

כדי להכניס אל הבית אווירה קולינארית, בחר אלון בצמד יחידות מדפים עליהן מוצגים לראווה שלל חומרי גלם מפתים ולצדם אקססוריז מעולם האוכל. בין שתי היחידות בולט קיר בריקים שבנה בעל הבית, אליו מחוברת עבודת אמנות מעץ המשתלבת במראה הכללי. את הנישה הסמוכה הוא הסב לסלון עם ניחוחות וינטג'. ספה וצמד כיסאות יד שנייה, קוביות עץ ומעליהן עציצים ועבודת עץ המשלבת צמחייה ומקרמה התלויה על הקיר, מרכיבים חלל קטן אך מלא אופי.

החלק החשוב ביותר לאלון בדירה, שכבש את ליבו ממבט ראשון, הוא המטבח. "זה מטבח סופר נוח, יש בו תנור גדול, 5 להבות והרבה שטח לעבודה ואחסון". מיקומו בחלל הפתוח מאפשר לסועדים לצפות באלון בעודו מבשל, מה שעוזר לפתוח את התיאבון ומקל גם על ההגשה. כדי להבדיל בין החללים הציב הדייר שולחן נגרים מאסיבי המשמש לתצוגת כלי הסרוויס, כמו גם כמשטח עבודה עליו הוא מצלחת לעיני האורחים. להשלמת המראה מוקם מול המטבח ארון וינטג' בו מאוחסנים כלי הגשה נוספים, כשמעליו מונח מתקן פוליש לכוסות שאלון קיבל במתנה ומשמש בעיקר כפריט דקורטיבי.

דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
המטבח כבש את אלון מהרגע הראשון/לירון מולדובן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 7,000 שקלים בחודש. ארנונה- 500 שקלים לחודשיים. חשמל- 600 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"זאת דירה שצריך לנקות כמו שצריך באופן יומיומי ולכן אני נותן את הסמכות לבעל מקצוע", צוחק הדייר. "אחרי כל ארוחה מגיע מנקה שעושה עבודה מדהימה".

דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
סלון חמים עם עציצים, חפצי וינטג' ורהיטי עץ/לירון מולדובן

דו"ח מקרר
במקרה של אלון השף הולך יחף, כיוון שלדבריו הוא לא מרבה לבשל לעצמו. "בשנה האחרונה אכלתי בעיקר בחוץ, אבל בימים אלה אני חוזר למקורות ומשקיע בעצמי יותר". כחלק מהמגמה החדשה, הוא מכין בכל שבוע סיר עם תבשיל אחר, כשהמנה האהובה עליו לאחרונה היא קארי קמבודי. במקרר שלו יש תמיד חמאה ויין.

עתידות
הדייר מרוצה מאוד מהדירה ומקרבתה למקום העבודה. "אני קם בבוקר ואני בעבודה, אין פקקים, אין בלאגן". גם אם יעבור מהדירה בשלב כלשהו, הוא מתכנן להישאר בתל אביב, לב ליבה של הסצינה הקולינארית. כך או כך, בינתיים אין לו תכניות לעזוב את הדירה. "אני פה עוד הרבה זמן אז שלא יבנו עליה", הוא חותם בחיוך.

דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
כך נראה מקרר של שף/לירון מולדובן
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
שולחן אוכל רחב ידיים שהדייר בנה בעצמו, משמש לאירוח קבוצות/לירון מולדובן
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
גוף תאורה שמוקם מעל שולחן האוכל, מספק אור רך ואינטימי/לירון מולדובן
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
שולחן נגרים משמש לאחסון כלי סרוויס וכשטח עבודה במטבח/לירון מולדובן
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
על המדפים- ספרים, חומרי גלם יבשים ואקססוריז מעולם הבישול/לירון מולדובן
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
חדר השינה נותר מינימליסטי לבחירתו של הדייר/לירון מולדובן
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
ארון וינטג' מיוחד תופס מקום של כבוד בדירה. מעליו מונח מתקן פוליש לכוסות - כי בכל זאת מארחים פה/לירון מולדובן
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
כחלק מחיבתו של אלון לצמחייה, היא מופיעה בכל חלקי הבית/לירון מולדובן
דירת שף בתל אביב. לירון מולדובן
קולאז' של משפטים ואיורים אהובים, מקשט את קיר הסלון/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully