וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה שולפת את התותחים הכבדים: שיתוף פעולה עם לגו ואדידס

ביקור במטה של הענקית השבדית חושף את הרצון של איקאה להרחיב עוד יותר את מעגל הלקוחות. מילדים, ספורטאים, דרך טבעוניים ועד שוחרי איכות הסביבה. נחשו מה הכי רלוונטי לישראלים

איקאה 2019.
מתוך קולקציית השטיחים האמנותית של איקאה שתושק במהלך 2019

רגע לפני השקת קטלוג 2019 איקאה מפילה כמה פצצות אנרגיה בקרב האוהדים המכורים. באירוע מיוחד שנערך במטה השבדית באלמוט שבשבדיה בתחילת החודש, אליו הגיעו מאות עיתונאים מרחבי העולם, הוכרזו שיתופי מספר פעולה מקוריים של הענקית עם כמה מותגים כאשר השניים המסקרנים שבהם: לגו ואדידס. אז למרות שאיקאה לא מצטיינת בהתחדשות משמעותית מקטלוג לקטלוג כבר מספר שנים, בכל זאת ניכר כי השבדית שמה גז על שיתופי פעולה יוצאי דופן בשנים האחרונות, ומצליחה לרתום לשורותיה את השמות הגדולים. נציין כי בשניים הארונות היה זה מעצב העל הבריטי טום דיקסון שעיצב קולקציה ייחודית לחברה, שאף הוצגה בשבוע העיצוב שנערך במילאנו 2017, גם מותג הרהיטים הדני HAY , הצעיר והבועט שהוקם על ידי רולף ומטה היי זכה בכבוד המיוחל ואילו עכשיו, השבדית בחרה לשלוף תותחים גדולים יותר, כאלה שמוכרים לכולם ולא רק לחובבי הז'אנר.

הזנקת האירועים נערכה כאמור במטה החברה השוכן באלמוט שבדרום שבדיה, מקום החנות הראשונה שנפתחה לחברה (והיום ניצב שם המוזיאון). מדובר בעיירה קטנטנה המונה כ-9,000 תושבים, רובם עובדי איקאה כמובן, כי חוץ מהמשרדים, הסטודיו, המוזיאון וחדרי התצוגה הגדולים, אין מה לעשות בעיירה הנידחת הזאת. במסגרת האירועים הרשמיים הוסברו וחזרו שוב ושוב כמו מנטרה עקבית על עקרונות הברזל של החברה: צורה, פונקציה, איכות, קיימות וכמובן איך לא, מחיר נמוך, נגיש וידידותי (כאשר לא מדובר על המחירון הישראלי, מן הסתם). המחיר לצרכן, הוא לא השורה האחרונה בתהליך העיצוב האיקאי, אלא איתו יוצאים לדרך ועל פיו נקבעים חייהם של המוצרים.

עוד באותו נושא

Hay נחתו בישראל והוכיחו שמדובר באחד הדברים הטובים שקרו כאן לאחרונה

לכתבה המלאה
איקאה 2019.
ספסל ושרפשרפים ÖVERALLT, שעוצבו על ידי מעצב אפריקאי

אל הבמה בכנס הגדול של איקאה הנערך בכל שנה ומכונה "Democratic design day" עלו בזה אחר זה ברי מזל - מעצבים, צעירים, לא מוכרים שנבחרו לעצב קולקציות קפסולות עבור איקאה. 9 קולקציות חדשות במספר נולדו מתוך שיתופי הפעולה הללו, שיכנסו במהלך השנה הקרובה לחנויות הרשת. ביניהם, שטיחים אמנותיים שאפשר בקלות לתלות על הקיר כמו היו יצירת אמנות, פסלונים קטנים - שקצת חורגים מהדי אן איי האיקאי וספק אם יצליחו להימכר כמו שאר המוצרים החדשים, גם מערכת של רמקולים ניידים מוארת וצבעונית יש במשפחת המוצרים החדשה, רהיטים שעוצבו על ידי מעצב אפריקאי ומעצבת הודית שמכניסים אפיל אותנטי למותג השבדי וסדרת ניחוחות לבית שזכתה לכינוי OSYNLIG - שמשמעותו "בלתי נראה" בשבדית.

איקאה 2019.
FREKVENS מערכת רמקולים מוארת

הקולקציה שסקרנה במיוחד את העיתונאים שהגיעו ממדינות שונות בעולם, הייתה של המעצב וירג'יל אבלוה שנמנע מלהגיע לאירוע הגדול בשל פרשייה לא נעימה שנוצרה ברשת סביב הכיסא שעיצב לאיקאה. אבלוה שמכהן כמנהל האמנותי של מחלקת הגברים בלואי ויטון, משמש גם כארט דירקטור של הראפר קנייה ווסט. בשנה שעברה הוא העניק לשקית החדשה של איקאה העולמית לוק חדש והחודש, הוצג הכיסא עליו עמל לאחרונה עבור הענקית. את הכיסא תיאר אבלוה "ככזה שירגיש יותר כמו יצירת אמנות ופחות כמו כיסא אופייני". אך השקת הפרויקט המיוחד לא הלכה חלק כי מה שתוכנן להיות יצירה אמנותית התגלה ברשת, ככל הנראה כגניבה אמנותית של כיסא ותיק אחר שעוצב בשנות ה-40 על ידי המעצב התעשייתי המעצב התעשייתי פול מקוב (על הפרשה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה). מעצבה הראשי של החברה מרקוס אנגמן אמנם הבטיח במהלך הכנס שאבלוה יגיע למסיבה הגדולה שתוכננה לערב, אך הכוכב העדיף מסיבותיו להיעדר מהאירוע.

איקאה 2019.
הכיסא שעיצב ורג'יל אבלוה שעורר סערה ברשת

את הזרקורים במקומו של אבלוה תפסו התותחים הגדולים שנשלפו כאמור במסגרת האירועים: לגו ואדידס, הנחשבות למותגים בלתי מעורערים, אהודים ואף נערצים על ידי מיליוני לקוחות ברחבי העולם. כך, איקאה מבקשת לחזק את הקשר עם הילדים, להם הוקדש קטלוג ב-2014 תחת הסלוגן: Living With Children, כמו גם עם הספורטאים שביננו, אלה שמנהלים אורח חיים בריא בביתם ומחוצה לו. איקאה ביקשה להבין מה אנשים רוצים וצריכים כשמדובר בפעילות גופנית, שינה ואכילה בבית. מכאן, שיתוף הפעולה נועד כדי לחקור את הקשרים בין חללים חיים וספורט, ואיך שניהם יכולים להסתגל כדי לעזור וליצור הרגלים בריאים. אבל רגע לפני שאתם משפשפים את הידיים בהתרגשות למראה הקולקציות החדשות של הענקיות נספר כי מעטה הסודיות של שיתופי הפעולה מזכירים את אותה החשאיות של אפל לפני חשיפה של אייפון חדש. מלבד ההכרזות, ההתרגשות וההתפעלות המוקדמת טרם נחשף ולו אפילו לא מוצר אחד שיעורר לנו את בלוטות הטעם. מאוכזבים יותר או פחות, זאת איקאה מסתבר. כך היא עובדת וכך זה עובד לה שנים. עובדה, רק בשנה שעברה מחזור המכירות של החברה עמד על 45 מיליארד דולר, הודות ל-937 מיליון לקוחות שעברו במגוון חנויותיה.

למי שבכל זאת מעוניין לאתגר את בלוטות הטעם, הנה בשורה אנינה שנחשפה אף היא באירועי איקאה בתחילת החודש. בקרוב צפויים להיכנס לדוכני המזון של ענקית הריהוט נקניקיה וגלידה טבעוניות, שפותחו במיוחד על ידי מהנדסי מזון וביוטכנולוגיים שעובדים באופן קבוע בחברה עצמה. כך, איקאה שוב מוכיחה עד כמה היא דוגלת בהרחבת פלח הלקוחות שלה בכל המחלקות, או כמו שאנשיה קוראים לזה - "לעזור לאנשים לחיות בריא יותר".

איקאה 2019.
גלידות על בסיס צמחי. בקרוב בסניפי הרשת
איקאה 2019.
פיתוח של מהנדסי מזון - נקניקיות טבעוניות

פיתוח נוסף שאולי רלוונטי לישראל יותר מכל רהיט או מוצר אחר שהוצג השנה, הוא צ'יפ קטן, לא מעוצב, לא צבעוני ולא כזה שצריך להרכיב בבית עם מפתח שבדי. הוא מתלבש על הברז ולמעשה שולט בוויסות המים. מדובר שוב, בשיתוף פעולה של הענקית הכחולה, הפעם עם חברת סטארט אפ בשם Altered שאפשרה לאיקאה להשתמש בטכניקה המוגנת בפטנט. יחד, פיתחו זרבובית לחיסכון במים, דבר המאפשר ללקוחות להפחית את צריכת המים ביותר מ -90%, כך על פי החברה שכבר התחילה להשתמש במוצר בברזים שמותקנים במטה שבשבדיה. הזרבובית החדשה צפויה להתאים לכל הברזים בעולם וצפויה לעלות 5 אירו. נקווה שבארץ המוצר יעלה בהתאם ואולי יסייע לצריכה מבוקרת יותר של מים בתקופות בצורת.




*הכותבת הייתה אורחת של איקאה בשבדיה

איקאה 2019.
פטנט שעשוי לחסוך 90% מצריכת המים לכל משתמש
איקאה 2019.
מנורת TÄNKVÄRD שעוצבה על ידי מעצבת הודית לאיקאה
איקאה 2019.
ספה מתוך קולקציית FORNYAD
איקאה 2019.
מתוך קולקציית השטיחים האמנותית של איקאה שתושק במהלך 2019
איקאה 2019.
גוף תאורה מתוך קולקציית FORNYAD
איקאה 2019.
קולקציית הפסלונים החדשה FÖREMÅL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully