וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיסא מועתק או שסתם מחפשים את איקאה?

5.6.2018 / 8:07

שיתוף פעולה של הענקית השבדית עם המנהל האמנותי של לואי ויטון הביא לסערה ברשת. הכיסא החדש שעיצב וירג'יל אבלוה דומה דמיון מחשיד לכיסא מפורסם שעוצב בשנות ה-40

ביוני 2017 דיווחנו כאן בוואלה! בית ועיצוב על שיתוף פעולה בין איקאה העולמית למייסד ומעצב המותג המינימליסטי Off-White וירג'יל אבלוה שגם מכהן כמנהל האמנותי של מחלקת הגברים בלואי ויטון. אבלוה שגם משמש כארט דירקטור של הראפר קנייה ווסט העניק לשקית החדש של איקאה העולמית לוק חדש אך לא עצר בזאת. בחודש שעבר הכריז אבלוה על שיתוף פעולה נוסף עם איקאה במסגרתו, הוצג אבטיפוס של כיסא מעוצב "שירגיש יותר כמו יצירת אומנות ופחות כמו כיסא אופייני" לדבריו. אך השקת הפרויקט המיוחד לא הלכה חלק במיוחד, כעת שנחשף כי יותר משהכיסא החדש הוא יצירה אמנותית - הוא ככל הנראה גניבה אמנותית.

עמוד אינסטגרם פופולארי בשם "דיאט פראדה" המונה יותר מחצי מיליון עוקבים ומוקדש להעתקות, חיקויים וגניבות יצירתיות בעולמות העיצוב והאופנה, חשף השבוע כי הכיסא של אבולה ואיקאה אינו יצירת אמנות מקורית, אלא חיקוי די מדויק של כיסא איקוני שהוצג לראשונה בשנות ה-40 ותוכנן על ידי המעצב התעשייתי פול מקוב.

"הכיסא הזה, שיוצר על ידי חברת הריהוט ווינצ'נדון, היה למעשה אחד הכיסאות בעיצוב מודרני הנמכרים ביותר בשנות ה-50 וייצורו נמשך עד לשנת 1964", כתבו מנהלי העמוד. הם לעגו לכך שאבלוה "הרים" את הכיסא הישן לתודעה, בכך שהוסיף את דבר היחיד שמבדיל את הכיסא שלו מהכיסא המקורי - מעצור דלת אדום, שהותקן בתחתית אחת מרגלי הכיסא שקוצרה בכמה סנטימטרים. לבד מאותו מעצור דלת - מדובר בעיצובים זהים.

הפרויקט המשותף של אבלוה ואיקאה נקרא "MARKERAD", והוא הוצג בחגיגיות במהלך סדנא מיוחדת של הרשת על ידי הנריק מוסט - המנהל הקריאייטיבי של ענקית הריהוט השבדית. רבים ברחבי הרשת ביקרו בימים האחרונים את מוסט ואבלוה שהציגו את עיצוב הדגל של הפרויקט ככזה שתוכנן במיוחד עבור הרשת העולמית ולא חשפו את מקור ההשראה ובכך, הונו את הקהל לחשוב כי מדובר ביצירה מקורית. "יותר משהיה מעניין לשמוע את הגישה שלך לעיצוב", כתבו אנשי דיאט פראדה, "יכול היה להיות מעניין לשמוע על מקורות ההשראה שלך".

לקריאה נוספת:
תשכחו משולחן LACK: אלה הפריטים הכי נמכרים באיקאה
חלון ההזדמנויות של איקאה: מה מציעה הקולקציה החדשה?
מה מוצלח ומה מיותר בקטלוג איקאה 2018?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully