וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך איקאה הצליחה להשתחל לשבוע העיצוב במילאנו

המעצב הבריטי טום דיקסון משתלט על התיאטרון ההיסטורי במילאנו ומציג שיתופי פעולה מפתיעים עם איקאה ועם המעצב הישראלי אריק לוי

מערכת וואלה!

בשבוע העיצוב שנערך במילאנו זאת השנה ה-56 תמצאו את המותגים הגדולים של עולם הרהיטים, גופי התאורה והטקסטיל. המחירים של אלפי המוצרים המוצגים בים של מאות הביתנים וחללי התצוגות אינם מיועדים לכל אחד ובטח שלא מנסים להקל על הכיס של אף לקוח. מדובר באירוע המכונן של עולם העיצוב, זה שקובע את סדר היום העיצובי לשנה הקרובה, את הבשורות והטרנדים. מעצבים גדולים מכל העולם מציגים נוכחות עם לוחות זמנים צפופים במיוחד, כשהם נודדים במיטב מלבושיהם מהשקה אחת לאחרת ומראיון בטלוויזיה האיטלקית ועד לראיון עומק כתוב בעיתון המוביל בהודו. לכן, אין זה ברור ומובן מאליו שאיקאה תהיה נוכחת באירוע שכזה, אלא שהענקית השבדית הייתה חכמה מספיק כדי לרתום למחוזותיה את המעצב הבריטי המוביל טום דיקסון שיעצב לה כורסה וכך, יעניק לה מפתח חסינות בשבוע שנחשב להכי מרתק בעולם העיצוב (למרות שלא מדובר בפעם הראשונה שאיקאה זוכה למפתח הזה במילאנו).

עוד משבוע העיצוב 2017 שנערך במילאנו :
ילדים מקבלים מקום של כבוד בבית
מותג השטיחים הספרדי חוגג יום הולדת 30 במילאנו

דיקסון עמל בחודשים האחרונים על מיטה עם מסגרת אלומיניום עבור איקאה שהופכת לספה, אך זה לא מסתיים בזאת, כי הרי כל אחד יודע שהרעיון כבר אומץ בחום לפני שנים על ידי מאות של יצרני רהיטים. דיקסון רואה את המיטה האמורה כ"פלטפורמה לחיים" כפי שציין במסיבת עיתונאים בהצגת הרהיט. כזאת, שיכולה להשתנות באופן מודולרי באמצעות תוספות נלוות שישדרגו את המוצר לטווח הארוך.

את התוספות הנלוות ל"עוגן" שעיצב דיקסון מציעים 75 סטודנטים לעיצוב מהקולג' המלכותי לאמנות בלונדון, בית הספר החדש לעיצוב פרסונס בניו יורק ובטוקיו, שיעבדו בשיתוף מלא עם דיקסון כפרויקט מיוחד - מה שיוסיף שורה נחשקת ברזומה של הסטודנטים המשתתפים.

הספה של דיקסון והתוספות כמו מנורות, מדפי צד, כיסים לשלטין ועוד, יקרמו טקסטיל וחוטים בשנה הקרובה ויצאו לאור במהלך 2018. לנו נותר לחכות ולראות האם יופיעו בסניפים של הענקית גם בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספת מיטה שעיצב טום דיקסון לאיקאה - מושקת בשבוע העיצוב מילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השקית החדשה של איקאה בעיצוב הסטודיו הדני Hay/מערכת וואלה!, צילום מסך

מן הראוי לציין כי אין זאת אינה הפעם הראשונה שאיקאה משתפת פעולה עם מותג שנחשב לחזק בעולם העיצוב. בשנה שעברה לחצה השבדית יד עם מותג העיצוב הדני Hay. מערכת היחסים הזאת החלה ב-2016 עת הדנים עיצבו שקית חדשה שתחליף את השקית הכחולה והמוכרת של הרשת (צפו בווידאו שלמעלה). העיצוב החדש זכה לעיטור בשחור שחור לבן עם ידיות ירוקות - לוק שונה לחלוטין מהשקית הישנה והמוכרת שלבטח יעורר את בלוטות החשק של הלקוחות להוציא עוד כמה שקלים בקופה, לפני הנסיעה הביתה. השקית האמורה פתחה לשבדית את התיאבון ובמהלך 2017 Hay צפויים להשיק כמה רהיטים נוספים שעיצבו עבור איקאה ביניהם, מנורת שולחן, ספסל וכיסאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספת שזלונג בעיצוב דיקסון בהשראת ציפור - בשבוע העיצוב במילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיתוף הפעולה עם איקאה נחשב לחלק בפרויקט הגדול המעצב טום דיקסון כפי שהוא נחשף במילאנו. דיקסון נמנה עם צמרת המעצבים המציגים תדיר בשבוע העיצוב ובכל שנה הוא משתלט על חלל עצום, בו הוא שוטח את משנתו העיצובית שנעה במספר רחב של מדיומים וחומרים. בשבוע העיצוב שנערך בשנה שעברה, דיקסון שיתף פעולה בין היתר עם אבן קיסר וכך, באתר ההיסטורי "רוטונדה דה לה בסאנה", הכולל מתחם של בנייני כנסייה שמאופיינים בסגנון הבארוק, פתח מעין "מסעדה" שמבוססת על מתחמים שונים על פי ערכים השאובים מן הטבע. הפרויקט כלל גופי תאורה ומתחמי ישיבה שעוצבו ממתכת ומאבנים מינרליות שונות שסיפקה החברה הישראלית.

השנה, דיקסון משתלט על תיאטרון מנצוני ההיסטורי של מילאנו השוכן בלב מרכז קניות שהיה בעבר יוקרתי ושוקק (ברחוב דרך מנצוני 42). בפרויקט שזכה לשם Multiplex חושף דיקסון עבודות נבחרות של "אתמול, היום ומחר" המשקפות עיצובים קלאסיים, עכשוויים ועתידיים. גופי תאורה אופטיים, ספת שזלונג בהשראת ציפור, כיסא נצרים בצורת האות S ועוד פריטים של דיקסון כמו נאצרו יחד לתערוכה נדירה שמוצגת במתחם המפתיע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוםס דיקסון במתחם שהקים בתיאטרון ההיסטורי של מילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

את ה"שואו" של איקאה" הציג דיקסון בתוך אולם 840 המושבים, שעל חלקם הונחו כריות שהמבקרים יוכול להגיע ולנוח עליהן. על הבמה המרכזית אורגנו בקומפוזיציות שונות הספות/ מיטות שתכנן הבריטי לשבדית בשיתוף הסטודנטים שהביאו איתם צבעים מפתיעם וטקסטורות מעניינות.

בין שיתופי הפעולה הרבים של דיקסון בתיאטרון , אפשר לראות בין היתר אופנוע שעיצב דיקסון עם ענקית הצמיגים Pirelli ויצרנית האופנועים האיטלקית Moto Guzzi; יש גם מתחם של גופי תאורה; ומתחם שבו אריק לוי - המעצב הישראלי שחי ופועל בפריז מציג משטחי אבן ייחודיים הנראים כמו אבן מינרלית מן הטבע, עבור אחד המותגים המובילים בתחום הנקרא Compac. לוי - מעצב שהצליח לבנות לעצמו שם נחשק בעולם העיצוב, מוכר גם בזכות פסלי הסלע המונומנטליים שלו וסגנון עבודתו המשלב השפעות מחומרים טבעיים, כמו גם נופים גיאולוגיים המשקפים מיזוג של אמנות וטכנולוגיה באמצעות עיצוב.

שיתוף פעולה נוסף וישראלי במתחם של טום דיקסון נעשה עם מותג הקרושה "iota" שייסדה שולה מולס יחד עם המעצבת הראשית טל צור, המעסיקות נשים בדואיות שעובדות מהבית. במיצג נדנדות, שטיחים, פופים וכיסאות - כולם סרוגים וכולם הם למעשה שיר הלל למיזם החברתי הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה אופטיים בעיצוב דיקסון בשבוע העיצוב במילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא ב-S שעיצב דיקסון בשבוע העיצוב במילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעצב אריק לוי עם המשטחים שעיצב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully