וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט ממעוף הציפור: הקולקציה שכבשה את מילאנו

מותג הרהיטים האיטלקי נטוצי שלף בשבוע העיצוב שנערך בחודש שעבר במילאנו את התותחים הכבדים. שיתוף פעולה עם המעצבים הגדולים, פרטי ריהוט מקוריים בהשראת נופי פוליה שבדרום איטליה ובעיקר תחושה המשדרת חזרה הביתה

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: מאחורי הקלעים של שיתוף הפעולה בין מרסל וונדרס לנטוצי

שבוע העיצוב שנערך במילאנו בחודש שעבר היה ציון דרך משמעותי למותג הרהיטים האיטלקי נטוצי. אמנם מדובר בחברה איטלקית שהוקמה לפני 60 שנה על ידי פסקואלה נטוצי והפכה לשם דבר בארץ המגף, אך מי שאחראי למהפכה העיצובית והמרנינה של המותג הקלאסי הזה הוא דווקא בנו של פסקואלה, והדם החם בחברה - פיג'יי (פסקואלה ג'וניור) נטוצי (25). הדור הצעיר שנכנס לעסק המשפחתי לפני מספר שנים, החל באג'נדה המבוססת על שפה שמתאימה לכאן ועכשיו. כך למשל בשנה שעברה נעשה שיתוף פעולה בין נטוצי לכוכב הטלוויזיה האוסטרלי ג'יימי דיורי שעיצב קולקציה ייחודית וקצרה שבחים לאורך כל השנה האחרונה. הפעם, פיג'יי הפגיז עם תותחים כבדים יותר. לטובת המשימה הוא גייס נבחרת של מעצבים בעלי שם, ביניהם: האדריכל האיטלקי מריו בליני, המעצב ההולנדי מרסל וונדרס והמעצב והאדריכל מריו ליפריני. כל אחד מהם עיצב משהו שונה לחלוטין וכל אחד מהם הצליח להביא תבלין שונה לנטוצי. תבלין שלמעשה מוכיח את התקדמות החברה ויציבותה הבלתי מעורערת בשוק העיצוב שהופך עם השנים לקשה יותר.

לקריאה נוספת:
קלאודיו בליני רוצה להוכיח שהוא לא רק הבן של
כך כבש המעצב הישראלי את האיטלקים
ראיון מיוחד עם פסקואלה ופיג'יי נטוצי

נטוצי - הקולקציה החדשה שהושקה במילאנו, 2018. יחצ,
הביתן המרהיב של נטוצי בשבוע העיצוב במילאנו Salone Del Mobile, 2018/יחצ

באמנות כמו באמנות

אל הביתן העצום והמרשים של נטוצי שהוקם לכבוד התערוכה המסחרית Salone Del Mobile נהרו השנה מאות מבקרים. התור השתרע לאורך המעברים עם השטיחים האדומים, והצוות שכלל נציגות צעירות, תמירות וצרות גזרה שמרו על סדר מופתי, כמו בגלריה לאמנות. הקהל שהסתובב בין הקולקציות החדשות זכה לראות מקרוב את המעצבים ואם התמזל מזלם גם לחטוף סלפי על הדרך כי בכל זאת מדובר בסטארקיטקטים.

האדריכל מריו בליני שאחראי בין היתר על עשרות מבני ציבור ברחבי אירופה, ביניהם, המוזיאון לאמנות האסלאם במוזיאון הלובר, פריז, מוזיאון העיר בולוניה, איטליה, הגלריה הלאומית של ויקטוריה מלבורן, אוסטרליה, יריד הסחר הבינלאומי החדש של מילאנו (שם מתקיימת התערוכה המסחרית) ועוד, עיצב השנה לנטוצי שולחן מרהיב שבסיסו עשוי עצי זית ומעליו משטח זכוכית. השולחן הוצג כמו היה המונה ליזה בכבודה ובעצמה, עם תקציר תהליך עיצוב השולחן שנכתב על הקיר שמעליו ואפילו חתימה של בליני. מדובר במהדורה מוגבלת כמובן והוא נעשה משש רגליים המונחות בפיתול ייחודי של העץ ובסגנון עכשווי. "לא היתה לנו שום בקשה מיוחדת מבליני" ציין פיג'יי במסגרת ראיון עמו בשבוע העיצוב. "זה בליני, הוא מאסטר. הוא קובע מה הוא יעשה ועושה. בלי שום מתווה או סיעור מוחות. הוא עיצב מאסטר פיס ואפשר לראות את זה מיד. לבליני יש שפה משותפת עם אבא שלי ובמקום הזה נתתי לדברים לזרום. מה יכול לצאת רע מכזה שיתוף פעולה?".

עוד באותו נושא

נחשו איך אומרים ספה באיטלקית?

לכתבה המלאה
נטוצי - הקולקציה החדשה שהושקה במילאנו, 2018. יחצ,
השולחן שעיצב מריו בליני לנטוצי עשוי מעצי זית/יחצ

מבט מלמעלה על דרום איטליה

הקולקציה השנייה שהצליחה לסחרר את קהל המבקרים ובכללם, גם את העיתונאים הרבים שהגיעו מרחבי העולם הייתה ללא ספק זאת שעיצב המעצב ההולנדי מרסל וונדרס, הנחשב לאחד מעשרת המעצבים המובילים בעולם. המפגש של וונדרס עם פיג'יי היה כמו מפגש של שני מטאורים המגיעים תרבויות שונות וכך גם מתפיסות עיצוב שונות. "השלב הראשון בתהליך העבודה המשותף עם וונדרס היה לחבר אותו לשורשים האיטלקיים" מציין פיג'יי. "האנשים איתם אני עובד, לא האמינו שהבאתי את וונדרס למשרד. הוא מעצב שמזוהה עם כתב יד ספציפי, אולי גם מופרע לפעמים, אבל אני ראיתי את הפוטנציאל במיזוג הכוחות. השלב השני היה ליצור פריטים שיש מאחוריהם סיפור. סיפור הוא הכרחי - אחרת אנשים ישתעממו".

הקולקציה של וונדרס הכוללת ספות, כורסאות, הדומים, שולחנות קפה, שולחנות אוכל שידות ושטיחים שעשויים, מעץ, עור חבלים וצמר. כל אחד מאלו טומן בחובו את סיפור נופו של פוליה, מחוז בדרום איטליה (עקב המגף האיטלקי). שולחן הקפה למעשה נלקח בהשראה מצורתה של מריצה, ההדומים נראים כמו כדי טרקוטה והשטיחים, כמו "מצלמים" מבט שנלקח ממעוף הציפור על אוקינוס ושטחי טבע. "ההשראה נלקחה מהמקום ומהאנשים" אומר מרסל וונדרס. "שולחן האוכל נעשה מדק של ספינה. זה לא רק מעיד על החוזק שלו, אלא גם על החיבור שלנו לסביבה, לדרום איטליה - והרצון שלנו לייצר הרמוניה בין כל הפריטים שבקולקציה החדשה".

נטוצי - הקולקציה החדשה שהושקה במילאנו, 2018. יחצ,
הדומים שעיצב מרסל וונדרס לנטוצי בהשראת כדי טרקוטה שראה בדרום איטליה/יחצ

קולקציה בלתי מוגבלת

"הקולקציה שעיצב וונדרס" מוסיף פיג'יי, "היא למעשה רצון ליצור חוויה. חוויה נעימה של בית שבו יש הכל, ובכך לבטא לייף סטייל - מהקערה ועד השטיח כשכולם נעים בצבעוניות אחידה ונעימה, כזאת שאפילו יוצרת אווירה משפחתית, כשהמיזוג של כל הדברים יחדיו הוא שיוצר את החוויה ולשם אנחנו מכוונים. לשם למעשה, כל המותג שלנו צועד - לחוויה". לשאלה האם מדובר בקולקציה מוגבלת, כי בכל זאת מדובר בליין של מעצב מוביל החובר למותג ותיק ענה וונדרס: "השתגעת? אנחנו מאמינים בקולקציה, בטוחים שהיא תצליח ולמה שנמנע מעוד ועוד אנשים ליהנות ממנה? למה שנגביל אותם?"

"וונדרס הוא מעצב רב תחומי" אומר פיג'יי "זאת אחת הסיבות שהיה לנו קל להתחבר. הוא לא נעצר באובייקט אחד. גם נטוצי לא תיעצר במקום אחד. החלום שלי בעוד מספר שנים הוא להקים רשת מלונות. באופן אישי אני מאוד אוהב את מלונות בולגרי. בזה בדיוק בא לידי ביטוי הלייף סטייל שאני מכוון אליו".

נטוצי - הקולקציה החדשה שהושקה במילאנו, 2018. יחצ,
ספת עור שעיצב מרסל וונדרס לנטוצי מורכבת משני סוגי עור וצבעים שונים המתמזגים זה בזה/יחצ

שיטת הוואבי סאבי

הקולקציה שעיצב האדריכל והמעצב האיטלקי מריו ליפריני לנטוצי, זכתה אף היא לסקרנות רבה מצד המבקרים בתערוכה. ליפריני למעשה אחראי לעיצוב ביתן התערוכה של המותג. "אני מאמין במראה אוורירי, בכזה שלא מלאה ומעייף את המבקרים וכך הדבר תקף גם לעיצוב הבית" אומר ליפריני. "עקרונות הוואבי סאבי מלווים אותי לא מעט - בחוסר המושלמות אפשר למצוא את המושלם. כך, למשל אני לא צריך יותר מדיי ספרים בבית ולכן העברתי אותם למשרד, אני גם לא צריך יותר מדי תמונות שעשויות להסתיר את האדריכלות של הקירות והזוויות המעניינות שנוצרות בבית, לכן המיעוט בפרטים הוא חלק מאוד משמעותי בסגנון שלי".

בין הפריטים שעיצב ליפריני השנה ניכר הסגנון האדריכלי, הקווים המובנים ושילוב החומרים, הצבעים והצורות מתמזגים זה בזה ומעניקים מראה הרמוני. בדיוק אותו מראה שפיג'יי חותר אליו כבר כמה שנים ובמיוחד השנה. "החלטנו להוריד את טון הפומפוזיות" אומר ליפריני. "הרוגע בבית הוא דבר חשוב והוא ללא ספק בא לידי ביטוי בעיצוב, בריהוט, באקססוריז ואפילו במחיצה קטנה שמחלקת אזורים שונים בחדר ומעניקה איזון הכרחי".

נטוצי - הקולקציה החדשה שהושקה במילאנו, 2018. יחצ,
כורסה בעיצוב של ליפריני לנטוצי/יחצ

עתידות

פיג'יי הפך עם השנים לאחת הפיגורות הבולטות שמושכות בחוטים מאחורי הקלעים של סצינת העיצוב באיטליה, זה ניכר במיוחד בשבוע העיצוב שנערך תדיר במילאנו. העובדה שהצליח לרתום למותג הקלאסי שהקים אביו, את וונדרס השנה מוכיחה יותר מכל את העובדה. במסיבת ההשקה שנערכה במילאנו השנה ובה נצפו אינספור מעצבים, זכינו לראות את פיג'יי בשיחה צפופה עם המעצב האיטלקי פביו נובמברה הנחשב לאחד המעצבים הנועזים בימנו. השניים, הסתודדו בקומה העליונה של חנות המותג השוכנת בלב ליבה התוסס של מילאנו וניכר שהשיחה סבבה סביב נושא מקצועי. נובמברה, למקרה שתהיתם שיתף בעבר פעולה עם מותגים גדולים כמו קפליני, הוא מעצב מועדונים ובתי מלון ובעיקר נחשב ל"ילד רע" של עולם העיצוב בשל הלוק המחוצף שהוא יוצר לחללים ולרהיטים השונים. לנו נשאר רק להמר, האם מדובר בטאלנט הבא של נטוצי?

הקולקציות החדשות של נטוצי צפויות לנחות בישראל במהלך החודשים הקרובים, מחירים טרם התפרסמו.




*הכתבת היתה אורחת של נטוצי במילאנו

נטוצי - הקולקציה החדשה שהושקה במילאנו, 2018. יחצ,
מתוך קולקציית השטיחים שעיצב וונדרס לנטוצי - כמו מבט מלמעלה על שטחי חקלאות בדרום איטליה/יחצ
נטוצי - הקולקציה החדשה שהושקה במילאנו, 2018. יחצ,
נברשת מעור שעיצב וונדרס לנטוצי/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully