וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים ספה באיטלקית?

נטוצי הפתיעו בשבוע העיצוב שנערך במילאנו עם פריטים המשלבים עץ וברזל, עור ובד, הציגו שיתוף פעולה עם כוכב אוסטרלי, ואפילו אירחו את הנשיא וראש ממשלת איטליה שהתגאו בתוצרת המקומית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטים ואביזרים משלימים שצטרפו לקולקציה החדשה של נטוצי השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום הראשון של שבוע העיצוב שנערך במילאנו בתחילת החודש היה גדוש במבקרים, אלא שמסוק אחד שנחת במנחת המיוחד עצר לכמה שעות בודדות את נחיל ההמונים שהגיע לתערוכה המסחרית Salone del Mobile. אורחי הכבוד היו נשיא איטליה סרג'יו מטרלה וראש ממשלת איטליה פאולו ג'נטילוני. יחד עם הפמליה והשוטרים שהקיפו אותם נהרו לכמה ביתנים נבחרים בתערוכה ביניהם, ביתן נטוצי המרשים. מדובר במותג משפחתי, איטלקי "אסלי" שהפך לשם דבר בארץ המגף תוך 59 שנים בלבד. כל העובדים בביתן היו לבושים בחליפות מוקפדות ממש כמו הרהיטים האלגנטיים שהחברה מייצרת וכך, שמרו על סדר בביתן - כדי שחלילה לא יצא מצב של צפיפות יתר. זה המקום לציין כי תערוכת העיצוב המסחרית במילאנו שהפכה לאירוע מכונן בעולם העיצוב נערכת מזה 56 שנים, אלא שבשנים הראשונות לתערוכה היה מדובר בתצוגה של חברות איטלקיות בלבד. מעין שיר הלל לפריטים - מייד אין איטלי ומכאן, ניתן להבין את ביקורם של ג'נטילוני ומטרלה בתערוכה בכלל ובביתנים האיטלקים שמסבים נחת למעודדי התוצרת המקומית, בפרט.

נטוצי שהוקמה כאמור לפני 59 שנים על ידי פסקואלה נטוצי, היא שם דבר באיטליה. על גבי המבנים ההיסטוריים ברחבי מילאנו מתנוססות כרזות ענק של מותג הרהיטים הפופולרי שהפך למעצמה של ממש. האיש שמאחורי - פסקואלה נטוצי (77) הצליח להגיע לסלון של האיטלקים בעלי הממון שמתחזקים גם חוש טעם משובח. אחרי שנים של עבודה קשה ועקביות, שמירה על איכות וקו אישי נטוצי התחזקה והיום, היא חולשת על 1,200 נקודות מכירה בחמש יבשות, מעסיקה מעל 6,000 עובדים ברחבי העולם ומתורגמת למחזור שנתי של כ-450 מיליון אירו לשנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא איטליה סרג'יו מטרלה בביקור מיוחד בביתן נטוצי שבשבוע העיצוב במילאנו. יחד איתו בתמונה - בעלי החברה פסקואלה נטוצי והבן פיג'יי נטוצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השנים הראשונות של המותג התאפיין נטוצי בלוק קלאסי. זה מה שהאיטלקים אהבו וביקשו לאמץ לחיכם בכל הכח, אלא שפסקואלה לא רצה להאכיל את לקוחותיו באוכל מוכר,וכך, בשנות ה-80 הרעיד את הגזרה עם יצור של ספת עור ורודה. זאת הגיעה בתקופה בה הסלון הביתי לא הכיר צבעים מלבד שחור, חום ונגיעות של אדום ובהמשך הצטרף גם שימוש בבד. קהל הלקוחות התרחב, התעצם והפך לנאמן מתמיד ובהמשך, גם ליין המוצרים צבר תאוצה ומספות בלבד נטוצי זלגו גם לייצור שולחנות קפה, שטיחים וכיסאות. היום, המותג מייצר גם שולחנות וכיסאות אוכל, שידות ואפילו מיטות.

בשנים האחרונות הצטרף אל החברה בנו הצעיר של פסקואלה כדי להמשיך את השושלת שנבנתה בשתי ידיים - פסקואלה ג'וניור המכונה פי ג'יי (24). כמו כל דור חדש גם הוא הביא איתו משב רוח מרענן ואף החליט להוסיף לצוות מעצבי הבית של החברה גם מעצבים נוספים, מוכרים שיקחו חלק במותג המצליח. בשלב הראשון היו אלה מעצבים איטלקים שהתמזגו עם די אן איי החברה ביתר קלות כמו למשל קלאודיו בליני, ואט אט נרתמו גם מעצבים נוספים. בין אלו נמנה המעצב הישראלי ויקטור וסילב והשנה, ג'יימי דיורי מצטרף לנבחרת. מדובר בשחקן חיזוק משמעותי שנחשב לכוכב אוסטרלי.

"חשוב לי מאד להפוך את המותג לדינמי" כלשונו של פי ג'יי פסקואלה במהלך שבוע העיצוב. "אנחנו רואים בידיים השונות שמעשירות את המותג כיתרון כמובן. המעצבת שמאד רצינו בשורותינו היא זאהה חדיד שאני באופן אישי מאד אוהב את סגנון שלה, אבל לצערנו זה לא יתאפשר כבר בנסיבות הטרגיות".

עוד באותו נושא

ראיון מיוחד עם פסקואלה ופי ג'יי נטוצי

לכתבה המלאה
הקולקציה החדשה של נטוצי. יח"צ,
אחרי שכבש את לב האוסטרלים והאמריקאים ג'יימי דיורי עובר לאיטלקים/יח"צ

ג'יימי דיורי הוא לא עוד מעצב. מדובר בסטאר אמיתי, סלב אם תרצו, מפיק, ומגיש תכניות לעיצוב הבית באוסטרליה ששודרו למעלה מ-90 מדינות (גם בישראל בערוץ בית +) והוא גם חתום על 11 ספרי עיצוב. היחסים הקרובים עם אופרה ווינפרי הביאו את דיורי גם להגיש פינה קבועה אצל מי שהיתה הגברת הראשונה של הטלוויזיה האמריקאית וכך, דיורי שמתמחה בעיצוב נוף מצא עצמו כבר למעלה מעשור על קו סידני לוס אנג'לס. הקהל האוסטרלי כבר שבוי, האמריקאי גם ועכשיו האיטלקים למדים להכיר את המעצב המוכשר מקרוב. את הנוכחות של דיורי בביתן של נטוצי בשבוע העיצוב שנערך במילאנו אף אחד לא יכל לפספס. אוסטרלי, עם חיוך קבוע על הפנים - עור שזוף (פועל יוצא של שעות גלישה מרובות) ועיניים נוצצות.

ועדיין, עם כל הרזומה העשיר והמכובד של הכוכב, שיתוף פעולה עם מותג רהיטים איטלקי - הוא לא דבר שבשגרה וכך גם הפריטים שעיצב, לא משהו שרואים כל יום. מיטות עור, שידות עץ ושולחן זכוכית עם מסגרת מעץ (קולקציית "אמבר") שהצליחו לסקרן רבים בביתן האיטלקי. הפילוסופיה העיצובית של דיורי מבוססת על כניסה של החוץ פנימה והטבע כמקור השראה דומיננטי. דיורי, אמנם לא מדבר איטלקית אבל השפה כמובן לא עמדה בדרך של אף אחד מהצדדים. "העיקר שיודעים איך אומרים ספה באיטלקית" אומר דיורי ומחייך: "נטוצי".

הקולקציה החדשה של נטוצי. יח"צ,
מיטת עור שעיצב ג'יימי דיורי לנטוצי/יח"צ

גם האדריכל מאוריו ליפריני שמחזיק בכמה פרסי עיצוב השיק קולקציה חדשה לנטוצי. הצביון העיצובי של ליפריני מבוסס על קו מנימליסטי, נקי ומדויק כמו למשל כיסאות עור במראה פיסולי עם משענת שנראית כמו כנפיים מעודנות בצבע חמרה. "הרבה טיוטות נזרקות לפח עד שאני מגיע למוצר המדויק שאני רוצה ליצור, בין אם זה שולחן, כיסא או כורסה ולא משנה אם אני אני מעצב לנטוצי או כקולקציה אישית. התהליך הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב והתוצר הסופי" ציין מאוריו בשבוע העיצוב במילאנו. "שיתוף הפעולה עם נטוצי היה אך טבעי עבורי, לא רק בגלל השפה והמנטליות אלא הרבה בעיקר הסגנון, הפילוסופיה וההתפתחות המתמדת".

לנטוצי יש מוניטין רב בעיצוב רהיטים שעשויים מעור. השימוש המקורי והיצירתי בעור אמנם בא לידי ביטוי בכל קולקציה, אלא שמזה שנים המותג האיטלקי עושה חיל גם בבדים המאופיינים בטקסטורות שונות, יש אפילו קטיפה בתמהיל הבדים העשיר והשנה התווספה לה עוד הפתעה. נטוצי השיקו קולקציה המשלבת בצורה יוצאת דופן עור בד (בטקסטורות מגוונות של מעויינים או חלקות), עץ מתכת. מעיין חגיגה של חומרים שיכולה לבוא לידי ביטוי בספות, כריות נוי (מרובעות או מלבניות), שולחנות קפה - והכל כמובן על פי בקשת הלקוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא עור מדגם "קליו" בעיצוב מאוריו ליפריני לנטוצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקולקציה של המעצבים דיורי וליפריני הינה חלק מתמהיל עשיר שנטוצי משיקה השנה הכוללת 20 דגמים חדשים של פינות אוכל, ספות, כורסאות, מיטות, שולחנות וכיסאות, כמו גם מגוון רחב של אביזרי נוי, דקורציה ותמונות המשלימים את התפאורה הרצויה בבית. המוטו של נטוצי התגבש במהלך השנה האחרונה ושונן היטב גם בשבוע העיצוב במילאנו תחת הסלוגן: "נטוצי משלבת עיצוב, פונקציה, חומרים וצבעים כדי ליצור הרמוניה בחללים".


הכתבת היתה אורחת נטוצי בתערוכת העיצוב במילאנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של דקורציה ופריטים משלימים התווספו לליין הפריטים של נטוצי/מערכת וואלה!, צילום מסך
הקולקציה החדשה של נטוצי. יח"צ,
שולחן אוכל וכיסאות בעיצוב מאוריו לפריני/יח"צ
הקולקציה החדשה של נטוצי. יח"צ,
ספת "גלקסי" מודולרית ומתכווננת. הגבהת משענת ראש עד 10 ס"מ/יח"צ
הקולקציה החדשה של נטוצי. יח"צ,
שילוב של בד ועור עץ ומתכת בקולקציה החדשה של נטוצי/יח"צ
הקולקציה החדשה של נטוצי. יח"צ,
כורסה בעיצוב מאורו ליפריני לנטוצי. הכורסה מספקת תמיכה עדינה לגוף מכף רגל ועד ראש/יח"צ
הקולקציה החדשה של נטוצי. יח"צ,
מערכת ישיבה הכוללת ספות, שולחנות נשך ושולחן קפה מדגם "קנדו" שילוב עץ ומתכת, עיצוב סטודיו ממו לנטוצי/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully