וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכת שחייה וחדר מוסיקה: האטרקציות שלא היכרתם בבית הלבן

הבית הכי מפורסם בעולם טומן בחובו הרבה מאד סודות מדיניים אך גם חדרים ועיצובים שנסתרים מעיני הציבור. הנה כמה הפתעות שכדאי למשפחת טראמפ להכיר

הבית הלבן מקושט לכבוד החגים, 2016. GettyImages
כך קושט הבית הלבן בכריסטמס האחרון על ידי מישל אובמה/GettyImages

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה לא ששים להתגורר בבית הכי מפורסם בעולם. למען האמת, אפשר להבין אותם, איך אפשר לעזור ארמון מזהב השוכן במגדל גבוה במנהטן. אך מעבר לחדר הסגלגל, החדרים הרשמיים המיועדים לאירוח של שועי עולם והפסדה המפורסמת של הבית הלבן, יש בו במבנה הזה ששוכן בוושינגטון כמה אטרקציות עיצוביות, חדרים מיוחדים ואפילו עובדות היסטוריות משעשעות שכדאי למשפחת הנשאי הנכנס להכיר. חלק מאלו יכולים להיות בקלות הסיפורים הקטנים בשולחן שישי בערב אחרי שג'ראד קושנר, יועצו הבכיר של הנשיא ינהל את הקידוש כמובן.

עוד בנושא:
משפחת אובמה מציגה את מתחם המגורים הפרטי בבית הלבן
ארוחה אחרונה בבית הלבן: כך מישל עיצבה את השולחנות
הכירו את הכתובת החדשה של משלחת אובמה

בניין הפרלמנט האירי כהשראה לבית הלבן

הבית הלבן. GettyImages
בניין הפרלמנט האירי כמודל לא מפואר מדי/GettyImages

נשיא ארצות הברית הראשון, ג'ורג' וושינגטון שזכה לכינוי "אבי האומה" ביקש שהבית בו הוא יתגורר במהלך תפקידו הנשיאותי ולאחריו גם הנשיאים העתידיים לא יהיה מפואר במיוחד. וושינגטון הוא לא חשק בקישוטיות יתר ולא מראה של ארמון אירופאי ומכאן, חיפש השראה לאדריכלות הבית הלבן. וושינגטון מצא אותה בבניין הפרלמנט האירי ומכאן הדמיון הרב שיש בין שתי חזיתות המבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

147 חלונות וקירות מסך זכוכית

הבית הלבן. GettyImages
תאורת יום הכרחית לאנשים שעובדים בבית הלבן שעות ארוכות/GettyImages

למקרה שחשבתם שהאיש מספר אחת בעולם עובד מסביב לשעון, תנו לנו לספר לכם ששוטפי החלונות במעונו הרשמי עובדים גם הם שעות נוספות. הבית הלבן כולל 147 חלונות במספר, אלו מעניקים לבית תאורה טבעית הכרחית, המספקת ויטמין די עבור כל העובדים בו מהצוות הבכיר ועד צוות התחזוקה. הבית כולל גם 412 דלתות, 28 קמינים לחימום, שמונה גרמי מדרגות ושלוש מעליות.

גוון מדויק לצבע החיצוני של הבית

הבית הלבן. GettyImages
תראו מה שצבע יכול לעשות/GettyImages

כדי שהבית הלבן אכן יהיה לבן, בוהק וצחור יש לצבוע אותו בתדירות גבוהה. מותג הצבעים האמריקאי שזכה לספק למשכנו של הנשיא את טונות הצבע הוא DORUN כשהגוון המדויק הוא "Whisper White". את התשלום האסטרונומי עבור הצביעה מממנים משלמי המיסים בארצות הברית. כך לדוגמה, ב-1994 הסכום עבור הצבע הלבן לצביעת הבית עמד על 283 אלף דולרים.

החצר האחורית של הבית הלבן מוקדשת לספורט

הבית הלבן. GettyImages
בוש הקדיש את החצר האחורית למשחק ש לזריקת פרסה/GettyImages

המדשאה הגדולה והמטופחת שנמצאת בחזית האחורית של הבית הלבן היא לא עוד פיסה ירוקה לא מנוצלת. למרות שעות העבודה הרבות, הנשיאים השונים מצאו בה מקום מפלט. כך לדוגמה, הנשיא אובמה הקדיש אותה למגרש טניס, ג'ורג' בוש העדיף לשחק שם זריקת פרסה וריצ'רד ניקסון הוסיף באולינג. מעניין יהיה לראות מה טראמפ יחליט לעשות בחצר הזאת.

ועדה מיוחדת לרכישת רהיטים משנות ה-60'

ג'קי קנדי בבית הלבן. AP
ג'קי קנדי לקחה את עיצוב הפנים לידיים מלאות הסטייל שלה/AP

ג'קי קנדי-אונסיס, הגברת הראשונה של ארצות הברית שהתגוררה בבית הלבן בשנות ה-60 הביאה איתה הרבה מאוד סטייל וטעם טוב. אך זה לא הסתיים בגרדרובה האישית שלה, ג'קי מינתה גוף הממונה על רכישת ריהוט עתיק עבור הבית הלבן. וכך, גם עיצוב הפנים עבר מהפך של ממש במשכן הרשמי שבוושינגטון. ג'קי למעשה הייתה לחלוצה בתחום ואחריה, נשות הנשיאים מצאו עניין בשינוי עיצוב הפנים בתקופת כהונת בעליהם. הבולטת במיוחד היתה מישל אובמה שהכניסה לראשונה לבית הלבן יצירות אמנות של אמנים אפרו אמריקאים. ספק רב אם אלה יישארו על הקיר גם בתקופת כהונתו של טראמפ.

חדר מוסיקה

הבית הלבן. GettyImages
זאת המתנה שהילרי העניקה מתנת כריסטמס לביל/GettyImages

ובהמשך לג'קי קנדי שהטביעה חותמה בעיצוב הפנים, גם להילרי קלינטון היה חשוב לעשות זאת, אלא שהפעם מדובר בהקדשה טוטאלית עבור בעלה ביל. הילרי ביקשה לעצב חדר מוסיקה מיוחד, כמתנה לכבוד הכריסטמס עבור הנשיא ה-43 שאהב במיוחד לנגן בסקסופון. החדר המיוחד הוקם בקומה השלישית של הבית ועוטר במזכרות מוסיקה.

בריכת שחייה בקומה שמתחת לחדר העיתונות

הבית הלבן. GettyImages
כך אזרח מספר אחד יכול לשמור על הפיגורה/GettyImages

כדי לשמור על כושר מבלי לצאת מהבית וגם לא להתרחק מהמשרד, נבנתה בריכת שחייה מקורה בבית הלבן – עבור הנשיא ומשפחתו. נשיא ארצות הברית ה-32 פרנקלין רוזוולט שסבל ממחלקת הפוליו השתמש בבריכה למטרה טיפולית ברגליו. ג'ון קנדי לעומת זאת, ניצל את הבריכה לחיטוב ושמירה על הגוף והקפיד לשחות בה פעמיים ביום - בצהריים ובערב.

צוות מיוחד שמדליק ומכבה את האור עבור הנשיא

הבית הלבן. GettyImages
כשהחשמל היה בגדר של המצאה חדשה בתקופת הריסון/GettyImages

זה אולי ישמע מופרך בימים אלה, כשהחשמל החכם מככב בבתים החדשים ואפשר לשלוט בתאורה ללא מגע במתגים, אבל בתקופתו של בנג'מין הריסון - הנשיא ה-23 של ארצות הברית, השימוש בחשמל היה עוד בחיתוליו. החשמל בבית הלבן הותקן לראשונה ב-1981 ולכן, הריסון נרתע מלהשתמש במתגים בעצמו. כפועל יוצא מכך, מונה צוות מיוחד שידליק ויכבה את האור עבור הנשיא.

קישוט הבית בליל כל הקדושים

הבית הלבן מקושט לכבוד החגים, 2016. GettyImages
לא תמיד רציני במשכן הרשמי. מנהג הקישוטים של אייזנהאואר/GettyImages

הגברת הראשונה מיימי אייזנהאואר, רעייתו של דווייט אייזנהאואר - נשיאה ה-35 של ארצות הברית החליטה בתקופת כהונתם לקשט את המשכן הרשמי בליל כל הקדושים. מרגע זה הקישוט הפך למנהג קבוע בבית הלבן. בנוסף לכך, מאז ועד היום, המשפחות הראשונות מקיימות אירועי צדקה תחת הסלוגן "תעלול או ממתק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully