וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחה אחרונה בבית הלבן: כך עוצבו השולחנות

29.10.2016 / 15:30

הארוחה האחרונה שברק ומישל אובמה ארגנו השבוע בבית הלבן הייתה הזדמנות נהדרת להפגין את הסטייל שבני הזוג תחזקו על בסיס קבוע. הכל על טהרת הוורוד. משדרים אופטימית

צילום מסך

(בווידאו: לפני שמונה שנים- משפחת אובמה מתכוננת למגורים בבית הלבן)

השבוע נערכה הארוחה הרשמית האחרונה בבית הלבן. הייתה זאת ההזדמנות של האיש מספר אחת והגברת הראשונה - ברק ומישל אובמה, לתת את האקורד סיום של הסטייל ששלט במשכנם בשנים האחרונות וכמו הרבה דברים, גם הפעם הפאוור קאפל עשה זאת לא רע בכלל. הצבע ששלט באיוונט האמור היה ורוד. בחירה בצבע שיש בו אמירה מובהקת של בני הזוג בהתייחס לראייתם האופטימית והרוח החיובית ששורה בין שניהם. התפריט שהונח על כל צלחת עוצב כמו ספרון עם כריכה קשה בגוון ורוד עתיק. בהתאמה, גם כיסוי הצלחת שמתחת בצבץ לו זהב.

הסכו"ם שהונח בדיוק לפי כללי הנימוס הבינלאומיים היה בגימור מוזהב ותאם בצורה הרמונית לצלחות ולגווני הפרחים כשהקונטרה הצבעונית הגיעה מכיוונם של האגרטלים, שנבחרו בגוון מנטה וכך, מיתנו את הלוק המתוק.

לכל שולחן שעוצב בחדר האוכל הרשמי בבית הלבן היה קונספט אחר בארוחה האמורה. המפות השונות הן הגדירו אותו כשהן עשויות מבדים איכותיים בצפיפות גבוהה במיוחד. אין ספר שמישל ביקשה להעביר מסר נעים ונינוח במעמד זה. האופציות היו רבות, היא יכלה לבחור בגווני הדגל למשל או במשהו קצת יותר צעקני לקראת העזיבה, אבל המגמה היתה מכוונת: Everything is under control.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של מפות בד בצפיפות גבוהה במיוחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה המקום לציין כי במהלך השנתיים האחרונות מישל אובמה החליטה לרענן את חדר האוכל הממלכתי. בכל זאת מדובר באחד הצירים הראשיים בבית, אולם שבו נערכות ארוחות עבור דיפלומטיים, מסיבות עיתונאים ובו גם משוחררות הצהרות דרמטיות של האיש החזק בעולם. המהלך הזה קורה שנים אחרי שאף גברת ראשונה לא נגעה בעיצוב החדר האמור, האחרונה לעשות זאת היתה הילרי קלינטון ב-98'. אי לכך, מישל הביאה וילונות משי חדשים וארוכים, בגוון כחול טווסי שהחליפו את הווילונות הקודמים והדהויים בצבע שנהב. הצבע הכחול ששולט היום בעיצוב החדש נבחר לדבריה של מישל בהודעה ששחררה לעיתונות, ככזה המזכיר את המים הצלולים המקיפים את ביתו של אובמה בהונלולו, שם נולד.

כיסאות וכורסאות צד מעץ מהגוני החליפו את הסט הישן שמאופיין בבד צהוב. החדשים, נעשו בהשראת ליין רהיטים שהנשיא החמישי של ארצות הברית ג'יימס מונרו, רכש לחדר המזרחי ב-1818.

עוד באותו נושא

לראשנה אמנות אפרו-אמריקאית בבית הלבן

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החדר שבו שוחררו ההצהרות הגדולות עוצב במהלך השנתיים האחרונות על ידי מישל אובמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדר האוכל הממלכתי שוכן בקומה הראשונה של הבית הלבן. הוא חולש על 140 מ"ר. עיצובו הכללי מבוסס על סגנון נאו קלאסי ומהתקרה משתלשלות נברשות גדולות המצופות כסף בסגנון הרוקוקו. אובמה נאלצה להתאים את החידושים שלה למראה כללי זה. את התהליך היא החלה עם שני שטיחים עצומים שנחתו בחדר האמור כבר ב-2012. עיצוב השטיחים מתכתב עם אלמנטים עיטוריים בתקרה, ורקמות של זרים צמחיים. אובמה בחרה בשטיחים נוחים לניקוי ותחזוק. לא שהיא בעצמה העבירה פה את שואב אבק אבל התחשבות בצוות האחזקה של נבחר ציבור, מעולם לא הזיקה לאיש.

את השחקן הראשי אובמה השאירה מטעמי כבוד ככל הנראה. במרכז החדר ניצב שולחן מהגוני בסגנון המלכה אן, המאופיין במראה עתיק, מעוגל, מעוטר בפיתוחים. גם את סט האוכל הממלכתי אובמה השאירה לזו שתכנס לתפקיד אחריה. מדובר בסכו"ם מוזהב שנרכש בשנת 1817 על ידי הנשיא מונרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהב וורוד שילוב מנצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

זריקת הבוטוקס ביוזמתה של אובמה בחדר האוכל הרשמי שבבית הלבן נאמדה ב-600 אלף דולר. מהבית הלבן מיהרו לציין כי העיצוב המחודש נעשה מכספי הקרן המיוחדת "האגודה ההיסטורית" (עמותה חינוכית ותרבותית ללא מטרות רווח שפועלת למען הבית הלבן) וחלילה לא מכספי הציבור.

עכשיו, כל שנותר הוא להמתין ולראות מי מהנשים שתכנס למשכן הבית הלבן תשתלט על עיצוב הפנים ותציב רב חדש לסטיילינג שולחנות האוכל.

אחרי ההשבעה: ברק ומישל אובמה רקדו בנשף המסורתי. רויטרס
נפרדים בסטייל. ברק ומישל אובמה באקורד סיום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התפריטים הונחו כמו ספרונים קטנים על הצלחות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרחים כמובן הותאמו לקונספט העיצובי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully