וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לחסוך כסף בכביסה? תפסיקו להשתמש בכל כך הרבה חומרי ניקוי

25.6.2024 / 0:05

מומחית כביסה העלתה נקודה חשובה שלמדה מטכנאי מכונות כביסה ולא בטוח שאתם חשבתם עליה כשאתם עושים את הכביסה שלכם

אתם משתמשים ביותר מדי מרכך כביסה/@brightly.eco

כשזה נוגע לחיסכון בכסף כשעושים את הכביסה, כדאי להקשיב לטיפים של מקצוען. יישום הטיפים שלהם יעזור לכם לכבס יותר, בפחות כסף.

משתמשת רדיט בשם Sallystarling שיתפה איך גילתה טריק מדהים לחיסכון בכביסה. "טכנאי תיקון מכונות כביסה סיפר לי פעם שרוב הבעיות שהוא רואה נובעות מכך שאנשים משתמשים בכמות המומלצת של אבקת כביסה או נוזל - שזה בעצם יותר מדי!"!" היא אמרה, ""הוא הציע לי לנסות להשתמש בחצי מכמות חומר הניקוי ולראות אם הבגדים עדיין יוצאים נקיים." חוץ מחיסכון בכסף על חומרי הניקוי, זה גם יעזור לשמור על הבגדים שלכם, כך לפי מומחי הכביסה של Swash שהסבירו מדוע אסור לשים יותר מדי אבקת כביסה או נוזל במכונה.

לטענתם, שימוש עודף בחומר ניקוי לאורך זמן יכול לגרום לבגדים להראות "חסרי חיים" או אפילו דהויים לגמרי. הסיבה לכך היא שיותר מדי חומר ניקוי יכול להשאיר שכבה בלתי נראית של סבון על הבגדים, אשר למעשה לוכדת לכלוך ומינרלים קשים מהמים. כמובן, לבגדים ממש מלוכלכים אפשר להתאים את הכמות לפי הצורך.

פריס הילטון עושה כביסה. Giphy
זה נחשב יותר מדי?/Giphy

הם מסבירים גם שמכונות הכביסה מנקות בגדים בין היתר על ידי כך שהן מאפשרות לבגדים להתחכך זה בזה. החיכוך הזה עוזר לפרק ולשטוף לכלוך וכתמים מהסיבים. שימוש בכמות גדולה מדי של סבון או נוזל ניקוי עלול להפחית את החיכוך הזה, כלומר שהבגדים שלך עשויים לא להיות נקיים כמו שהיו יכולים להיות.

שימוש בכמות מוגזמת של חומר ניקוי גורמת לנוקשות וקשיחות בבד: ככל שחומר הניקוי מצטבר על הבגדים, הסיבים מתכסים יותר בשאריות, מה שגורם לבד להיות נוקשה.

מעבר להשפעה על הבגדים, שימוש יתר בחומר ניקוי עשוי גם לגרות את העור. הצטברות של חומר הניקוי עלולה לגרום אצל אנשים מסוימים לדלקת עור ממגע (קונטקט דרמטיטיס), שמתבטאת בגרד, פריחות ותסמינים לא נעימים אחרים. חשיפה חוזרת לאורך זמן לשאריות סבון עלולה לגרום לתופעה זו אצל אנשים ביעלי עור רגיש. לעומת זאת, שימוש בכמות מדודה של חומר ניקוי תאפשר לו להשטף ביתר קלות, מה שעוזר למנוע הצטברות שלו.

בנוסף, שימוש בכמות מוגזמת של סבון, אבקה או נוזל במכונת הכביסה לא רק משאיר לכלוך ושאריות סבון. חומר ניקוי שלא נשטף לחלוטין משאיר גם את הבקטריות הגורמות לריח. לאורך זמן, ללא טיפול נכון במכונה, הבקטריות האלו יכולות להתרבות ולהישאר על הבגדים, ולגרום להם להסריח ולהיות למעשה יותר מלוכלכים. זה נכון במיוחד עבור בגדי ספורט, שכן החומר הסינתטי שלהם והאריגה הצפופה שלהם יכולים ללכוד יותר חיידקים באזורים רגישים.

עוד סודות כביסה
3 טיפים לכביסה שיגרמו לבגדים שלכם להחזיק מעמד זמן רב יותר

יש תא סודי במכונת הכביסה שלכם שמעולם לא ניקיתם - ואולי בגלל זה הבגדים מריחים רע

ככה תדעו אם אתם משתמשים ביותר מדי אבקת כביסה

הגולשת ברדיט כתבה ש"זה ברור שצריך להתאים את הכמות של חומר הניקוי לכביסה. אם הבגדים שלכם מאוד מלוכלכים או פשוט צריכים רענון - הם צריכים כמויות שונות. אבל אני מהמרת שתגלו שחצי כמות בדרך כלל מספיקה לגמרי. זו הסיבה שקפסולות וכל מוצר אחר שמגיע בכמות קבועה פחות חסכוני. עדיף להשתמש באבקת כביסה או נוזל מדוד, כך שתוכלו להשתמש בדיוק בכמות שאתם צריכים (או ליתר דיוק, בכמות הכי קטנה שאפשר!)".

המשתמשת סיימה את הפוסט שלה עם עוד טיפ אחרון לחסכון בזמן. "הטיפ החביב עליי לחיסכון בזמן הוא שכשאתם פושטים את הגרביים, תקפלו אותן יחד לפני שאתם זורקים אותן לסל הכביסה", היא אמרה. "בדרך זו, זוג גרביים תמיד ייאסף יחד כשאתם לוקחים ערימת כביסה למכונה".

כל מה שצריך לעשות זה להפריד את הגרביים זו מזו מזו לפני שזורקים אותן למכונה. היא הסבירה שזה יחסוך זמן במיון הכביסה מאוחר יותר מכיוון שהגרביים, בתור זוגות, "תמיד יהיו באותה ערימת כביסה".

משתמשי Reddit אחרים שיתפו את השיטות שלהם לשימוש בכמות קטנה יותר של חומר ניקוי. "אני משתמש בכף מדידה ייעודית כדי למדוד את כמות חומר הניקוי שאני משתמש בה. ערימות קטנות עד בינוניות של כביסה מקבלות כף אחת, וערימות גדולות מאוד מקבלות שתיים," כתב משתמש אחד, ""קופסה של אבקת חומר ניקוי לכביסה מחזיקה מעמד הרבה יותר זמן כשבאמת מודדים אותה ומנקים את הבגדים בלי לבזבז סבון," הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully