וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להרחיב בגד שהתכווץ בכביסה או במייבש? נחשף טריק גאוני שיציל אותו

14.3.2024 / 0:12

נמאס לכם לזרוק בגדים אחרי שהם התכווצו במכונת הכביסה או במייבש? הטריק הבא יציל את רוב הבגדים שלכם, וכל מה שאתם צריכים כבר נמצא בבית שלכם ביחד עם קצת טיפול, זמן וסבלנות

מה עושים אם הבגדים התכווצו בכביסה?/מערכת אסור לפספס

אם נמאס לכם לאבד את מכנסי הג'ינס האהובים עליכם בגלל מכונת הכיסה או המייבש, הטריק הזה הוא בשבילכם.

אם אי פעם התכווץ לכם אחד מפריטי הלבוש בכביסה, אתם בטח יודעים שזו יכולה להיות תחושה מתסכלת מאוד, במיוחד אם פעלתם על פי כל ההוראות בצורה נכונה. אבל לפני שאתם רצים לקנות בגד חדש, אולי כדאי שתנסו להציל את הבגד שהתכווץ.

הטריק שיציל את הבגד לא דורש מכם שום דבר מיוחד מלבד פריט ביתי סופר נפוץ וקצת טיפול, זמן ותשומת לב והבגד האהוב שלכם יכול לחזור להיות כמו פעם. הטריק פורסם על ידי יוצרת התוכן מורגן קוק, שקוראת לעצמה @morganevelyncook בטיקטוק, שם היא צברה קרוב ל-200,000 עוקבים. מורגן ניסתה את הטריק לאחר שמכנסי הטרנינג האהובים עליה התכווצו, למרות שהיא ייבשה אותם באוויר וכיבסה אותם בטמפרטורה קרה בזהירות רבה. היא סיפרה שלמרות שכיבסה את המכנסיים שלה בזהירות רבה, היא גילתה שהם לא "עוברים את הקרסוליים שלי" ברגע שהתייבשו. "הם היו מכנסי הטרנינג המתאימים ביותר שאי פעם לבשתי, אז אני הרוסה", היא אמרה, "אבל האינטרנט אמר לי שאוכל להציל אותם על ידי... השרייתם במים עם מרכך שיער".

וזה מה שהיא עשתה

מורגן צילמה את עצמה ממלאת את הכיור שלה במים ומוסיפה מרכך שיער לפני שערבבה את הכל בידים, אבל ציינה ש"זה לא ממש התמוסס לגמרי, יש שם הרבה חתיכות של המרכך". אחר כך היא שמה טיימר ל-30 דקות ונתנה למרכך לעשות את הקסם שלו, בעוד היא מקווה לטוב. לאחר שעברה חצי שעה, היא הוציאה את מכנסי הטרנינג מהכיור ו"שטפה שאריות מהמרכך" שנותרו עליהם, לפני שהיא "סחטה מהם כמה שיותר מים".

לאחר מכן היא הניחה מגבת על הרצפה ו"עיצבה אותם בעדינות בחזרה לצורתם המקורית". מורגן השאירה לאחר מכן את מכנסי הטרנינג לייבוש באוויר, ובסרטון המשך הראתה את התוצאות המרשימות.

עוד סודות של כביסה
10 טעויות כביסה נפוצות שפוגעות לכם גם בבגדים וגם בכיס

למה לקנות חדשים? 3 טיפים שיסייעו לבגדים שלכם להחזיק לאורך זמן

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

התוצאות

לאחר מכן היא תלתה את המכנסיים על קצה המקלחת שלה למשך יומיים והיא ציינה שהבונוס הנוסף של השיטה הזו הוא שהם "מריחים די טוב בגלל המרכך". בסיום כל הפרוייקט היא ניסתה ללבוש שוב את מכנסיה בחזרה ושמחה לבשר שהניסוי הצליח כשהבינה שעכשיו "הם מכסים בקלות על הטבור שלי שוב" וכי אורך המכנסיים חזר למקום שבו היו יושבים לפני שהם התכווצו.

"חשבתי שהרסתי אותם", אמרה בסרטון ההמשך, "חשבתי שלבשתי אותם פעם אחת והרסתי אותם, אבל הם חזרו לעצמם!". למרות שהיא לא ציינה כיצד תכבס אותם מעכשיו, היא הייתה מאושרת מכך שהצליחה להחזיר אותם לגודל המקורי.

ויש הסבר למה זה קורה

אז מה קרה פה בעצם? דרו וסטרוולט, מנכ"ל חברת חומרי ניקוי הכביסה HEX Performance, מסביר כי מרכך יכול לעזור להרפיית בד שהתכווץ בגלל חום גבוה. "על ידי הוספת מרכך, אתה מרכך ומשמן את הסיבים של הבגד כדי לשחרר אותם בחזרה למצב בו תוכלו למתוח אותם", הוא אומר.

עם זאת, מומחה הכביסה הזהיר שהמרכך עלול להשאיר אחריו שאריות על הבגד, מה שיגרום לו למשוך יותר לכלוך, חיידקים וריחות ואומר שאחרי שניסיתם את טריק שיטפו היטב את הבגד כדי להוריד ממנו את כל שאריות המרכך שנותרו ואז עיקבו אחר הוראות היצרן לכביסה וייבוש כדי שלא יתכווץ שוב.

במגזין homekeeping מסבירים שהטריק הזה עובד בצורה הטובה ביותר על כותנה, צמר ובדי סריג אחרים הניתנים למתיחה בקלות. עבור חומרים סינתטיים כגון פוליאסטר, צריך להיזהר לא למשוך חזק מדי ולמתוח יתר על המידה את הבגד. חשוב גם לציין שייתכן שהטריק הזה לא יתאים לבדים ארוגים היטב או עדינים כמו משי. אם אתם חוששים מפגיעה בבד, בדקו את הטריק על שטח קטן של הבגד לפני שתנסו אותו על הבגד כולו.

בכל מקרה, הדרך הטובה ביותר למנוע את התכווצות הבגדים היא לכבס ולייבש אותם בצורה נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully