וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עזבתי את העבודה וחצבתי בית מערה יוקרתי ב-9 חודשים לאחר אבחנה הרסנית"

7.11.2023 / 0:01

כשאנג'לו גילה שהוא חולה בטרשת נפוצה הוא רצה להתחיל דף חדש, וההחלטה שלו הייתה להציל מערה נטושה ולהפוך אותה לבדו לבית חלומותיו. ההצלחה שלו הפכה את המקום לממתק של ממש

ביקור בבית המערה היוקרתי/@skap-jr9ig

איש עסקים לשעבר התפטר מעבודתו והקדיש את חייו להפוך מערה בת 800 שנה לבית חלומותיו - לאחר שאובחן בשנת 2007 כחולה בטרשת נפוצה. כנגד כל הסיכויים, אנג'לו מסטרופיטרו הצליח להפוך את המערה הנטושה לבית מרהיב - המכונה The Rockhouse Retreat.

מצבו הבריאותי של אנג'לו גרם לכך שהוא עזב את עבודתו כמנהל גיוס והשמה באוסטרליה וחזר לביתו בבריטניה. בחיפושיו אחרי התחלה חדשה והסחת דעת, הוא מצא את המערה בגבעות של ווסטרשייר וקנה אותה תמורת 62,000 ליש"ט (כ-300 אלף שקלים).

המערה שהפכה לבית יוצא דופן פוסלה לפני 800 שנה, לפני שננטשה ב-1960. אנג'לו השקיע לא פחות מ-100,000 ליש"ט מכספו בשיפוץ המבנה - כולל התאמת החלל המרשים למאה ה-21 עם חימום תת רצפתי, מים זורמים ו-WiFi מהיר.

אנג'לו אמר למגזין Grand Designs: "הייתי חסר ביטחון לגבי מה יהיה הפרק הבא בחיי, אבל כשראיתי את המערה הזו ידעתי. אני הולך להיות איש מערות".

הכניסה לבית שנבנה בתוך מערה נטושה. Instagram, צילום מסך
הכניסה לבית - והמרפסת/צילום מסך, Instagram

כשהתחיל לעבוד על הפרויקט ב-2015, הוא שם לעצמו יעד לסלק 20 מריצות של הריסות וסלעים מדי יום. הוא היה עולה ויורד בגדה התלולה אל המערה 40 פעמים ביום - ובסך הכל הוא הסיר ממנה 70 טונות של אבן. לקח לו עוד חודשיים לחצוב את האבן ולהתחיל לעבוד על עיצוב הפנים. אבל אחרי תשעה חודשים המהפך הושלם - והכל צולם עבור Grand Designs.

עוד מערות שידהימו אתכם
"עבדתי בעיר הגדולה עשור ולא יכולתי להרשות לעצמי דירה - אז חפרתי מערה"

נער חפר שש שנים בית תת קרקעי בגינה לאחר ריב עם הוריו - והתוצאה מטורפת

המערה הפכה לבית אבן מהודר שמוגדר כעת כ"חווייה מחדשת של שהייה במערה", וזוגות יכולים לבלות חופשה רומנטית בבית מיוחד במינו, החבוי בין עצי יער.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ככה זה נראה

תמונות של הבית מציגות קירות סלע לבנים מדהימים בתוך המבנה. הבית כולו מלא בטקסטיל פרוותי ורהיטי עץ - המעניקים לו תחושה טבעית - והוא מוצף באור טבעי מחלונות גדולים. בנכס יש חדר שינה אחד מדהים ביופיו, עם מסגרת מיטה מעץ וקישוטים פשוטים, כמו גם ערסל עבור תנומות אחר הצהריים.

חדר השינה בבית שנבנה בתוך מערה. Instagram, צילום מסך
חדר השינה/צילום מסך, Instagram
כניסה לחדר האורחים בבית שבתוך מערה. Barcroft Media, צילום מסך
המטבח/צילום מסך, Barcroft Media

אנג'לו אמר: "לבית יש נשמה. זה מקום קסום, זה באמת הגשמת חלום".

בשיחה עם מגזין גרנד ב-2017, הוא אמר שהוא פחדש שהאבחון שלו בטרשת נפוצה יגביל את איכות חייו אבל השינוי שעשה במערה לימד אותו שיעור חיים יקר ערך - הוכיח לו שהוא עדיין כשיר, בריא ומסוגל להתמודד עם אתגרים.

אנג'לו אמר שהוא שוקל לבקש אישור להפוך את בית האבן לבית קבע, במקום להשכיר אותו לתקופות נופש קצרות.

באתר הרשמי של הבית נכתב עליו: "חבוי בין חופת העצים ב-3 דונם ביער המבודד של ווסטרשייר, זהו המפלט הרומנטי המושלם למנוחה, רגיעה והצערת הנשמה תוך כדי הקשבה לפכפוך המים וקולות הינשופים.

"השחזור של הפלא המפוסל הזה לקח אלפי שעות אדם וכלל חפירה ידנית של למעלה משבעים טונות של סלע.

"ל-Rockhouse Retreat יש חדר שינה נדיב עם מיטת קינג סייז וקמין עץ, סלון נעים עם אח פנימית, שולחן אוכל, מטבח מאובזר במלואו עם שלושה תנורים משולבים, והסקה תת-רצפתית בצורת לב ב'אואזיס המערה'.

"יש מרפסת גדולה שבה אתה יכול לבשל על מנגל גז או להצית את רוח איש המערות הפנימי שלך עם סעודה באוויר הפתוח מבושלת על מדורת האש בלילה מואר כוכבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully