וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער חפר שש שנים בית תת קרקעי בגינה לאחר ריב עם הוריו - והתוצאה מטורפת

5.6.2021 / 23:13

אנדרס קנטו כעס על הוריו והחל לחפור בור בגינה האחורית כשהיה בן 14, שש שנים לאחר מכך הבור הפך למערה עם סלון וחדר שינה ממוזגים עם WI FI ומערכת מוסיקה. התוצאה לא פחות ממדהימה ולמרבה ההפתעה להורים שלו ולרשויות אין בעיה עם הפרוייקט

לכולנו קרה שרבנו עם ההורים וחיפשנו לעשות משהו שיסיח את דעתנו - אבל נער אחד בספרד כל כך התעצבן לאחר ויכוח עם הוריו, עד שהוא החליט לחפור בחצר הבית שלהם - ואז הוא העביר 6 שנים בחפירה ויצר מאורה תת קרקעית שהפכה ל"נווה מדבר" תת קרקעי משלו.

הכל התחיל כשאנדרס קנטו מהעיר אליקנטה היה בן 14 והוא רב הוריו שאמרו לו שהוא לא יכול לצאת מהבית כשהוא לובש טרנינג - מה שגרם לו לתפוס את המכוש של סבא שלו ולצאת לחצר כדי לשחרר קצת קיטור בעזרת "תקיפת האדמה" בגינה.

הכל החל בבור באדמה

האקט הספונטני הזה הפך אצלו לאובססיה ולאחר 6 שנים של חפירה הוא יצר מערה תת קרקעית משלו, עם מדרגות המובילות עמוק למטה, שם יש מבנה הכולל סלון וחדר שינה.

ככה זה נראה היום

קנטו, כיום שחקן בן 20, לא ממש מבין מה גרם לאותו פרץ של חפירה בשנת 2015, אבל הוא מרוצה מהתוצאה. "ההורים שלי רצו שאחליף בגדים כדי ללכת לכפר, אבל אני רציתי ללבוש את הטרנינג שאהבתי ללבוש בבית. הם אמרו לי שאני לא יכול לצאת לבוש ככה ואמרתי: אין בעיה, אני יכול לבדר את עצמי פה, וניגשתי לחלק האחורי של החצר והתחלתי לחפור בור."

אבל החור המשיך לגדול - כשקנטו חפר כל יום לאחר הלימודים ובזמנו הפנוי פינה את האדמה שהצטברה.

בשיחה עם ה-insider הוא הודה שהתוכנית הראשונית שלו הייתה פשוט לחפור בור ללא תחתית. "בשלוש השנים הראשונות רק רציתי לראות כמה עמוק אני יכול לחפור," הוא הודה.

אבל בשנת 2017 הוא החל להבין שהוא יכול להפוך את החור לחלל שניתן לחיות בו. הוא קרא לחברו הטוב ביותר, אנדריו, לעזור שהביא לו מקדחה פנאומטית (מעין פטיש אוויר) שהאיצה את התהליך - והזוג חפר יחד 14 שעות בשבוע ויצר בסופו של דבר מערה בעומק 3 מטרים.

התוצאה מדהימה

המתווה של החפירה נקבע לעתים קרובות על ידי המכשולים שהפריעו לו בדרך: "לפעמים נתקלתי באבן גדולה וזה היה מתסכל אחרי שעות של חפירה בהן לא השגתי כמעט כלום."

את האדמה שהצטברה הוא פינה בהתחלה ידנית בעזרת דליים, אך ככל שהפרוייקט הלך והעמיק, הוא למד טכניקות חפירה שונות ובהמשך פיתח מערכת גלגלות להעלאת האדמה אל פני השטח.

כשהוא החל ליצור חדרים, הוא חיזק את התקרה באמצעות קשתות ותקרות מקומרות עם עמודים מחוזקים - כדי למנוע קריסה פוטנציאלית. בדיילי מירור דווח שהוא מעריך שהפרויקט כולו עלה לו בערך 50 אירו - מכיוון שרוב חומרי הבנייה היו זולים בהרבה ממה שציפה.

כיום המערה שלו מורכבת כבר משני חדרים עם מערכת חימום ששומרת על טמפרטורה קבועה של כ-20 מעלות צלזיוס, Wi-Fi שמספק הטלפון שלו שמוצב בכניסה למערה ומערכת מוזיקה - והוא לא מתכוון להפסיק בזמן הקרוב ומתכנן להמשיך לחפור וליצור.

קנטו מרוצה מאוד מיציר כפיו: "זה נהדר, יש לי את כל מה שאני צריך. זה אמנם מעייף לעבוד כאן מכיוון שרטוב פה ואין הרבה סרקולציה של אוויר, אבל מצאתי את המוטיבציה שלי להמשיך לחפור כל יום". עם זאת, הוא מציין שמדי פעם המערה שלו מוצפת כשיורדים גשמים כבדים ולעתים קרובות היא מושכת חרקים, עכבישים ושבלולים.

"כשאתה נכנס למערה במורד המדרגות, בחדר הראשון יש צינורות חימום ומתלה למעילים. זה המסדרון." החדר השני, סיפר קנטו, כולל פינת ישיבה ומערכת סטריאו. "במרכז החדר הזה יש לי תנור". במערה התת קרקעית יש אפילו חדר שינה עם מיטת יחיד, מדפים, ופינת ישיבה לארבעה חברים.

קנטו טוען שחבריו חושבים שהמערה התת קרקעית שלו מדהימה ו"הם באים כל שבוע לראות שיפורים או פשוט ליהנות מבירה שם למטה".

סיור במערה: ככה היא נראית היום

הוא הפך לוויראלי לאחר שפרסם סרטון של המערה ברשת, ובמהרה משך את תשומת לב הרשויות המקומיות - ונציגים מטעמם ערכו ביקור במקום על מנת להבטיח שהמאורה שבנה חוקית: "כיוון שאני האדם הראשון בספרד שעושה משהו כזה, נציגי המשמר האזרחי הגיעו וקבעו שאין בעיה עם מה שאני עושה כי זה לא היה מרתף וגם לא מחסן - זה רק צריף תת קרקעי בנוי היטב".

אולי זה ישמע מפתיע, אבל גם להוריו אין שום בעיה עם הפרוייקט התת קרקעי של בנם, וקנטו אמר: "אמא שלי ירדה לפה ואמרה לי שזה קטן יותר ממה שזה נראה בסרטונים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully