וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס לכם מזבובי הפירות? כך תיפטרו מהם בקלות עם יין

6.6.2024 / 0:06

בכל פעם שאתם מניחים כוס יין בצד אתם רואים זבובי פירות שעטים עליה? הפיתרון הוא פשוט יותר ממה שאתם חושבים וניתן להכין אותו בכל בית. וגם: איך להפוך את המלכודת לזבובים לאפקטיבית יותר?

ככה תפטרו מזבובי פירות בתוך דקה/amandamilne_88/TikTok

למרות שהם לא מזיקים בכלל, זבובי פירות הם כנראה מסוג המזיקים המציקים ביותר שאתם יכולים למצוא בבית שלכם. הם אולי נראים צתמימים כשהם חגים להם סביב בננות שנמצאות על המדף, או על פירות אחרים, אבל זה סיפור אחר לגמרי של מטרד כשהם מתיישבים עליכם ברגע שאתם רוצים לשתות כוס של יין. ברגע שאתם יושבים להרגע עם הכוס הלילית שלכם, נראה שהם מקבלים מסר ממרחק של 5 קילומטרים. מספיק שלא תסתכלו לרגע אחד, והם כבר בתוך המשקה שלכם. כן. זה מגעיל. אבל אפשר לנצל את זה כדי לייצר את המלכדות שתפטר מהם.

בין אם מדובר בפלישת נחיל של זבובי פירות או בחרק בודד, הפתרון נמצא ממש בהישג יד. למעשה הוא כבר ביד שלך. פשוט תמזגו כמות קטנה של יין לתחתית של צלוחית רדודה, כסו אותה בניילון עם נקבים ותנו לזבובי הפירות לצלול פנימה לשחייה האחרונה שלהם.

מלבד המראה הלא נחמד שלהם, זבובי הדרוזופילה (שנקראים בעברית תסיסנים ובטעות מכונים זבובי פירות) יכולים לשחרר פרומונים שיכולים להסריח את כוס היין שלכם, ואפילו להפוך את המשקה עצמו למסוכן. אז שימרו על היין ועל ההגיינה שלכם והזמינו את הזבובונים למסיבת הבריכה שתיפטר מהם.

ככה תפתו אותם עם טיפת יין

ככה תכינו את המלכודת האולטימטיבית

באתר housedigest מסבירים שזבובי פירות לא יכולים לעמוד בריח של פירות בשלים מדי, ובמקרה הזה יין תוסס, אז הקרבה של קצת יין זו הדרך הכי טובה להתמודד מולם. כדי להכין מלכודת אפקטיבית לזבובי פירות, הם ממליצים לשפוך קצת יין לקערה. לכסות אותה בניילון נצמד, ולהדק אותה בסלוטייפ. עם קיסם עשו חורים קטנים בניילון, שיהיו מספיק גדולים כדי שהזבובים יכנסו פנימה, אבל קטנים מדי שהם לא יוכלו לצאת מהם בקלות.כאשר הזבוב ינסה באופן בלתי נמנע לקחת לגימה, הוא ייתקע ביין או יהפוך להיות שיכור מכדי לעוף ולבסוף יטבוע.

כמעט כל סוג יין עובד למלכודת, אך יין אדום מתוק כנראה יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. יינות אדומים נוטים להיות ארומטיים יותר מיינות לבנים, מה שהופך אותם למושכים מאוד עבור זבובי פירות. יין לבדו מספיק כדי להרוג את הזבובים, אבל כדי להפוך את המלכודת ליעילה עוד יותר, הוסיפו טיפה אחת של סבון כלים. סבון הכלים יפחית את המתח הפנים-מולקולרי של היין, ויגרום לזבובי הפירות לשקוע לתחתית כמעט באופן מיידי.

אם אתם מעדיפים שלא לבזבז יין, תערובת של חומץ יין אדום או מיץ פירות, יחד עם סבון כלים יכולים לעשות את אותה עבודה בצורה יעילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully