וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תמהרו לשלול: השיטה הגאונית והביזארית להחיות צמחים מתים

18.6.2023 / 0:02

הפוסט של ליסה הארווי הפך ויראלי בזכות חשיפת השיטה "המהפכנית" שלה להחיות צמחים מתים, אבל כמה מכם פחות יאהבו את הרעיון

דרך "להחיות" צמחים מתים/Bob Spina

מה אתם עושים כשהצמחים שלכם מתים? פשוט זורקים אותם? למעשה אין משהו אחר שאפשר לעשות איתם, נכון? ובכן, חכו רגע. אל תפטרו מהצמחים המתים שלכם - עדיין. אנשים שנוטים להרוג את הצמחים שלהם חשבו על רעיון גאוני איך להחיותם. אחת מהן, ליסה הארווי, שיתפה פוסט המציג את הפתרון היצירתי שלה לשיקום צמח גוסס בגינה שלה ועודדה רבים לנסות בעצמם.

לליסה הארווי, מסארי, אנגליה, נמאס שהצמחים בגינה שלה "גוססים כל הזמן" והיא רצתה למצוא דרך זולה ויעילה להילחם בבעיה, כך דווח ב-Jam Press. האם בת ה-45 החליטה שהדרך הטובה ביותר לשמור על הצמחים שלה ירוקים ובריאים למראה היא לא לנסות להחיות אותם בעזרת מים או מזון צמחי - אלא לרסס את הבעיות שלה - כלומר לצבוע את הצמחים החיוורים שלה בצבע ירוק בעזרת ספריי צבע פשוט.

חושבים שזה פתרון מטופש? אז שימו לב לתוצאות. הארווי ריססה שני צמחים חומים ושבירים בגינה שלה עם קצת צבע ירוק וזה בהחלט עשה פלאים.

הפוסט המציג תמונת "לפני ואחרי" צבר יותר מ-10 אלף לייקים. "הגעתי לרעיון הזה כי אני לא ממש טובה בלשמור על הצמחים שלי בחיים", אמרה הארווי, שלפרנסתה מסייעת לילדים עם צרכים מיוחדים. היא אמרה ל-NeedtoKnow: "יש לי צמחים ופרחים מזויפים מפלסטיק, אבל אלה היו השניים האמיתיים היחידים בגינה האחורית שלי ושניהם מתים, אז זה חוסך לי לנסות להוציא את הצמחים מהעציצים. החלטתי לקחת ספריי צבע ולראות אם זה עובד".

היא הוסיפה: "בעלי חשב שאני מטורפת אבל זה גם כל כך מהיר. זה לא לקח לי הרבה זמן ובנוסף נשאר לי חלק מהצבע בפחית". לדבריה, מדובר גם בפתרון חסכוני: "הצבע עלה מעט יותר מ-4 ליש"ט (בערך 18 ש"ח) וזה היה עולה לי יותר לקנות שני צמחים חדשים".

עליסה בארץ הפלאות. Giphy
יש מי שעשתה את זה קודם/Giphy

לאחר ששיתפה את הפתרון המיוחד שלה, הארווי הוצפה בתגובות מפרגנות דווקא. "איזה רעיון נדיר... אני צריך לעשות את זה בדשא שלי, היכן שהכלבים שלי הרסו אותו", כתב אחד ואחר הוסיף: "אתם יודעים כבר מה אני הולך לעשות בסוף השבוע הזה. רק צריך בערך 10 פחיות צבע ואני מסודר". אחרת צחקה: "נראה אותך מפרסמת את הטיפ הזה בקבוצת גינון".

וכן יש עוד אנשים שעשו את זה:

@weir_home SPRAY PAINT.. your plants ?? was sick of coming home to this dead tree so decided to spray it - it works ??‍♀️ #topiary #backtolife #deadtree #home #frontdoor #planthack #SixNationsRugby ♬ original sound - Weir Home ??
@lucycoupon

Green spray paint over dead shrubs. Nobody knows. Plant renewal 

♬ #WIPEITDOWN - BMW KENNY

הארווי הופתעה ממבול התגובות: "לא חשבתי שזה יהפוך לוויראלי. רק חשבתי שאקבל כמה לייקים ותגובות אבל לא ציפיתי לדבר כזה", היא אמרה, "כל התגובות שאומרות שזה רעיון גאוני הן משעשעות. כנראה שיש כל כך הרבה אנשים כמוני שבסופו של דבר הורגים את הצמחים שלהם. אני שמחה שאני לא היחידה".

והנה עוד דוגמאות:

שיטה יצירתית להחיות צמחים: צביעה שלהם. Facebook | Jeanette Krause, צילום מסך
שיטה יצירתית להחיות צמחים: צביעה שלהם/צילום מסך, Facebook | Jeanette Krause
שיטה יצירתית להחיות צמחים: צביעה שלהם. Facebook | Cindy Annis, צילום מסך
כחול הולם אותך/צילום מסך, Facebook | Cindy Annis

הארווי היא בהחלט לא היחידה. אם נתעלם רגע מהעובדה שהקלפים מ"עליסה בארץ הפלאות" עשו זאת הרבה לפניה (כשצבעו את הפרחים הלבנים באדום כדי לרצות את מלכת הלבבות), הפתרון כבר צבר לו תאוצה ברשת לפני שנים עם מגוון דוגמאות של אנשים שהצליחו להחזיר צמחייה "לחיים" בעזרת קצת צבע. אנשים אפילו הלכו רחוק יותר והשתמשו בצבעים שונים ופחות ריאליסטיים לצביעת הצמחים כמו ורוד וסגול. מה דעתכם על השיטה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully