וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעצב משרד שישמור על העובדים בריאים ושבעי רצון?

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 14:42

מחקר חדש במימון ממשלת ארה"ב מנסה להבין איך לעצב משרדים וחללי עבודה שיעזרו לעובדים לשמור על בריאותם הפיזית והמנטלית וגם יגבירו את הסיפוק והפרודוקטיביות שלהם - אלה המסקנות שלו

עבודה משרדתית באופן ספייס. ShutterStock
עדיף לעצב חללי עבודה שמאפשרים לעובדים לבחור את מה שנכון לאישיות שלהם. חלל עבודה משותף/ShutterStock

חוסר שביעות רצון ממקום העבודה בקרב עובדים עלול לפגוע בפרודוקטיביות שלהם וחמור מכך גם בבריאותם הנפשית והפיזית. מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בחן את הקשר וההשפעה של גורם משמעותי על תחושות מסוג זה. המחקר שהתפרסם בכתב העת Journal of Research in Personality, גילה שלעיצוב חללי העבודה יש השפעה של ממש על הסיפוק שהמועסקים חווים מביצועיהם בעבודה ומהקריירה שלהם.

החוקרים ניתחו את מערכת היחסים בין סוגי אישיות והעדפות הקשורות למקום העבודה. המטרה שלהם היתה לנסות לברר האם הבדלי האישיות בין העובדים במקום מסויים משפיעים על עיצוב חלל העבודה שלהם. חללי העבודה שנבחנו במחקר כללו משרדים פרטיים, שקוביות וחללים פתוחים משותפים (אופן ספייס). 270 עובדי משרדים צוידו במכשירי ניטור שעקבו אחר מדדים בריאותיים ומילאו שאלונים אודות התחושות שלהם בחללי העבודה השונים.

"עדיף לעצב משרדים שבהם יש כמה סוגים של חללי עבודה, מאשר לעצב משרד עם סוג אחד של חלל עבודה שאמור להתאים לכולם", אמרה אחת ממחברות המחקר אסתר שטרנברג, מנהלת המחקר במרכז לרפואה אינטגרטיבית באוניברסיטת אריזונה. "אף שכולם מבינים שלאנשים שונים יש אישיות שונה, ההיבט הזה לא תמיד נלקח בחשבון בעיצוב חללי עבודה", כתב חוקר אחר שהשתתף במחקר - מתיאס מהל, מרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטת אריזונה.

אישה עייפה במשרד. ShutterStock
אנשים מופנמים ואנשים שנוטים לדאגה וחששנות, העדיפו לעבוד במשרדים פרטיים/ShutterStock

"המסר שצריך לקחת מהמחקר הזה הוא שיש לספק מגוון של אפשרויות בחירה וחללי עבודה מותאמים, כך שכל עובד ועובדת יוכלו לבחור מה עובד הכי טוב עבורם", הסבירה שטרנברג.

במחקרם הם גילו שלעובדים בעלי אישיות מוחצנת, נוח יותר לעבוד בחללים פתוחים ומשותפים. ואילו אנשים מופנמים ואנשים שנוטים לדאגה וחששנות, העדיפו לעבוד במשרדים פרטיים. לעומת זאת, לתכונות אישיות אחרות, כמו: חביבות, מצפוניות ופתיחות ,לא היה קשר מובהק להעדפה של חלל עבודה מסוג מסויים.

קיר טיפוס באמצע המשרד: כך נראים חללי העבודה בהייטק
בתי היוניקורן: הצצה לבתים של מתעשרי ההייטק החדשים


המחקר נערך במסגרת פרוייקט רחב היקף שמנהל תחת הכותרת Wellbuilt for Wellbeing, וממומן על ידי ממשלת ארה"ב. מטרת הפרוייקט היא לגבש מאפיינים של חללי עבודה שיספקו תמיכה לבריאותם הנפשית והפיזית של מועסקים, כאחד.

המחקר זיהה גם מספר צעדים פשוטים שניתן לנקוט בכל משרד או חלל עבודה על מנת לשפר את הבריאות המנטלית של העובדים. שמירה על רמת רעש של עד 50 דציבלים זוהתה כאופטימלית להפחתת סטרס. חשיפה לאור שמש טבעי ובהיר בין השעות 8:00 ל-12:00 ותאורה אדומה בשעות אחר הצהריים והערב נמצאו בהלימה עם סביבות עבודה טובות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully