וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיר טיפוס באמצע המשרד: כך נראים חללי העבודה בהייטק

עודכן לאחרונה: 11.2.2022 / 8:00

טסלות בחניה ו-24 טעמי גלידה? כמו כל בדיחה טובה, גם במערכון של ארץ נהדרת על ההייטקס יש גרעין של אמת. הלכנו לבדוק אילו פינוקים מחכים לעובדי ההייטק במשרד בסוף הפקקים של הבוקר

אם יש משהו שארץ נהדרת שיכללה לדרגת אומנות, הרי שזה לקפסל את הצייטגייסט לתוך מערכון מדוייק. מה שהתחיל כמערכון בודד על התאווה הבלתי ניתנת לסיפוק של תעשיית ההייטק לעובדים חדשים וטובים והתחרות האכזרית על כל אחד כזה הפך לסדרת מערכונים מצויינת ומבדרת, וסיפק אפילו מטבע לשון חדש - "הייטקס".

הטסלות שמחולקות למגוייסים כמו צ'ופרים ו-24 טעמי הגלידה במשרד הם אולי המצאה של הכותבים "ארץ", אבל גם במציאות חברות ההייטק דואגות לרפד את עובדיהן בתנאים מפנקים, וזה בא לידי ביטוי לא רק בתלושי משכורת, בונוסים ואופציות, אלא גם בתנאים הפיזיים - משרדים גדולים ומרווחים, מעוצבים ביצירתיות ועם השקעה גדולה מאוד בפסיליטיז ובחללי בונוס ופנאי.

הביטוי "כלוב של זהב" עולה כמובן לראש, ולא בכדי - חברות ההייטק דורשות פעמים רבות עבודה של שעות ארוכות, במקביל לזמינות בשעות לא שגרתיות (עבודה מול שווקים בחו"ל ובפערי שעות) ובתנאי לחץ ותחרות בלתי נגמרים ותובעניים ביותר. כך שהתנאים הנוחים, הצ'ופרים והפסיליטיז הם לא פעם פשוט עוד כלי להשאיר את העובד במשרד ולתת לו כמה שפחות סיבות לצאת ממנו (גם אם לא יודו בכך ברי"ש גלי).

"ארץ נהדרת" עונה 19. קשת 12,
התנאים הנוחים, הצ'ופרים והפסיליטיז הם לא פעם פשוט עוד כלי להשאיר את העובד במשרד ולתת לו כמה שפחות סיבות לצאת ממנו. מתוך מערכון ה"הייטקס" בארץ נהדרת, קשת/קשת 12

אז מה מחכה לעובדי ההייטק כשהם מגיעים למשרד בתום הנסיעה הארוכה בפקקים מדי בוקר? חדרי משחקים וכושר, חדרי הנקה ושאיבה לאימהות העובדות, מספרה וסלון ציפורניים, בר מיצים וברזי בירה, פופים ערסלים וחדרי מנוחה ומדיטציה למי שזקוק לשלווה ופוקוס, או קירות טיפוס ומגרשי כדורגל למי שצריך דווקא מקום להוציא אנרגיה. יצאנו (ממשרדנו הצנוע בבית וואלה) לסיבוב בכמה מהמשרדים של חברות ההייטק, כדי לראות מה יש להם שאין לנו, וזה מה שמצאנו:

Overwolf - קיר טיפוס בתוך המשרד

קיר טיפוס במשרדי חברת הגיימינג אוברוולף ברמת גן. באדיבות overwolf,
מכאן אפשר רק לעלות, או משהו כזה. קיר טיפוס במשרדי חברת הגיימינג Overwolf/באדיבות overwolf

לסטארטאפ הגיימינג הישראלי אוברוולף יש משרדים חדשים ברמת גן שכוללים שלל חדרים שנבחרו ועוצבו בקפידה. באחד מהם קיר טיפוס שמתנשא לגובה של למעלה מ-4.5 מטרים. חוץ מזה יש גם חדר כושר מאובזר, חדר מוסיקה מאובזר בשלל כלי נגינה ומערכות סאונד, חדרי מנוחה, שולחן פינג פונג ומתקן כדורסל ועוד.

"משחקים הם חלק בלתי נפרד מהתרבות שלנו, הם מהווים חלק גדול ממה שמחבר אותנו כאן והופך אותנו למי שאנחנו. זה הרבה מעבר לתחביב או גימיק הייטקיסטי. אנחנו חיים את עולם משחקי המחשב על בסיס יומיומי ואפילו יש לנו שעות משחק מעוגנות בלו"ז השבועי", אומר שחר סורק, סמנכ"ל השיווק בחברה. "המשרדים עוצבו בקפידה כדי להביא לידי ביטוי את כל מי שאנחנו ואת הערכים שמנחים אותנו, גם ברמת הפרטים הקטנים. לדוגמה, השער הגדול בכניסה והמוזיקה האפית (פלייליסט ממאות משחקי מחשב) שמתנגנת ברקע ישר יוצרים תחושה של משהו לג'נדרי ומרשים. או, נניח, קיר הטיפוס בחדר המשחקים, או הדמויות ממיינקראפט בחדרי הישיבות שמזכירות לכולנו שבסוף באנו ליהנות. חשוב לנו שהעובדים והעובדות יוכלו לחיות ולהרגיש ברמת ביומיום את מה שהמותג שלנו משדר, ושיהיה להם כיף להגיע בבוקר".

WSC Sports - מגרש כדורגל במשרד

מגרש כדורגל בתוך משרדי חברת WSC SPORTS. עוזי פורת,
מספיק ברור שהחברה עוסקת בספורט-טק? מגרשי כדורגל במשרדי WSC Sports/עוזי פורת

משרדי חברת הספורט-טק WSC Sports בגבעתיים מעוצבים כמו חלומו של כל חובב\ת ספורט. כאשר אחד מחדרי הפנאי המרכזיים בשתי קומות המשרדים של החברה הוא בעצם מגרש כדורגל מקורה עם דשא סינתטי וקירות שמעוטרים בקלסתרוניהם של אגדות כדורגל מהעולם. מה עוד? חדר מוסיקה, עמדות סוני פלייסטיישן, הוקי אוויר, מיני גולף ועוד.

"החשיבה על רווחת העובדים היוותה חלק מהותי בתהליכי תכנון המשרדים שלנו. חשוב היה לנו לייצר סביבת עבודה מזמינה המייצגת את תחום הספורט-טק בו אנו עוסקים, כזו המאפשרת זמני מנוחה, כיף והפרייה הדדית לצד פינות עבודה מרווחות" אומרת שחף אלנבוגן, VP HR בחברת WSC Sports.

Lightrun - בר קוקטיילים וספת רביצה ענקית

ספה/מיטה בפינת הרביצה של משרדי חברת ההייטק Lightrun. ינאי דייטש,
מסתובבים במשרד בגרביים. פינת הרביצה במשרדי Lightrun/ינאי דייטש

בחברת הסטארטאפ Lightrun, לקחו את החיבור בין העיצוב לחווית העובד לצעד הבא וכשהם התרחבו ועברו למשרדים חדשים בת"א מנהלת משאבי האנוש והתפעול בחברה גל שור תפסה את תפקיד המעצבת, לצד האדריכלית (אירית גרינברג) שנשכרה לעצב את החלל. שור היתה מעורבת בכל הבחירות של חומרי הגמר הפנימיים במשרד - סוגי העץ שמהם נבנו השולחנות, עיצוב הרהיטים בהתאמה אישית ובחירת הבדים ועד לבחירת יצירות האמנות על הקירות.

לדבריה, החזון שהנחה אותה היה עיצוב חללים שיעודדו כמה שיותר תקשורת ואינטראקציות בין העובדים. לשם כך תוכננו שולחנות עבודה ארוכים וגדולים שבהם יושבים יחד, מטבח פעיל שבו מכינים יחד ארוחות ויושבים לאכול אותן סביב שולחן אוכל גדול וגולת הכותרת - פינת מנוחה עם ספה/מיטה ענקית שמזמינה לרביצה. "זה נהיה הרגל קבוע, שאחרי ארוחת צהרים העובדים חולצים נעליים ועוברים לרבוץ שם או לשחק פיפ"א, אבל זה לא השימוש היחיד שלה. כל השיחות 1:1 של מנהלים עם עובדים מתרחשות שם, ואפילו התחלנו לנהל שם חלק מהראיונות HR שאנחנו עושים למועמדים", מספרת שור.

בר קוקטיילים במשרדי חברת ההייטק Lightrun. ינאי דייטש,
"תמיד יש ארוחות עם מלא אוכל ואלכוהול". בר קוקטיילים עשוי עץ גושני במשרדי חברת Lightrun/ינאי דייטש

"אנחנו עובדים בכמה סייקלים של שעות", מסבירה שור. "יש מפתחים שעובדים מוקדם יחסית, ויש אנשי מוצר ושיווק שעובדים עד שעות יותר מאוחרות. החשיבה היתה איך לאפשר לכולם שיהיה להם נוח לא משנה באיזו שעה הם נמצאים ועובדים. בגלל זה תמיד יש ארוחות אצלנו, ארוחות בוקר, צהריים וערב עם הרבה אוכל ואלכוהול".

משרדי IronSource - חדר למניקות וחדר לחבילות מאסוס ואמזון

"חדר אימהות" במשרדי חברת איירון סורס. באדיבות IronSource,
עיצוב נורדי-סקנדינבי שמתאים לחדר ילדים. חדר האימהות במשרדי IronSource/באדיבות IronSource

במשרדי החברה בתל אביב קיימים חדרי פנאי העומדים לרשות העובדים בכל שעות היום: אחד מהם הוא "חדר האימהות" - חדר הנקה מאובזר, שקט ואינטימי העומד לרשותן של אמהות מניקות. החדר מעוצב בסגנון נורדי-סקנדינבי, בצבעים רכים ומרגיעים והוא מאובזר בכורסאות הנקה, שידת החתלה, תכשירי החתלה, כיור ובר מים. חדרים יוצאי דופן נוספים הקיימים בחברה הם: חדר דואר - שמרכז דואר שמגיע לעובדים, כולל החבילות שלהם מקניות אונליין ומהסופר, חדר Give and Take - שאליו יכולים העובדים להביא בגדים וצעצועים לתרומה, והחברה דואגת להעבירם לאוכלוסיות נזקקות.

דיגיטל טורביין - ריאה ירוקה ובר מאובזר

קיר ירוק במשרדים של חברת fyber. באדיבות fyber,
עוזר לכולם לצמוח. קיר ירוק ענקי באמצע משרדי Fyber/באדיבות fyber

בחברת דיגיטל טורביין, שרכשה את Fyber בשנה שעברה, עיצוב המשרד מוקדש כולו לאווירה, מובייל וחדשנות. במרכז המשרד, בין הקומות, יש קיר חי ועמוס צמחייה ירוקה ושופעת שלדברי בכירים בחברה "עוזר לכולם לצמוח". הקיר הוא הריאה הירוקה של החברה, ומחבר בין החללים המרכזיים של המשרד, כולל אזור חדר האוכל. חדרי הישיבות מעוצבים לפי נושאים שונים, לדוגמא: חדר הספרייה, חדר האח הבוערת וחדר הבר, שכשמו כן הוא כולל בר משקאות מאובזר. וגם כאן, העובדים נהנים מחדר דואר שבו מרכזים עבורם את החבילות והקניות שהם מזמינים אונליין (מה שמסתמן כשירות בסיסי בחייהם של עובדי ההייטק ופיצ'ר שחזר על עצמו בלא מעט מהמשרדים שבדקנו).

Tufin - חדרי שקט ומשחקי ארקייד

מכונות ארקייד במשרדי חברת Tufin. באדיבות Tufin,
מכונות ארקייד במסדרון. משרדי חברת Tufin/באדיבות Tufin

המטה הישראלי של חברת Tufin שעוסקת באבטחת מידע מתפרס על פני קומה וחצי במגדלי TOHA בתל אביב. המשרדים עוצבו על ידי גינדי אדריכלות כאופן ספייס במבנה ללא קירות מקבילים, בבניין שמואר מהיקפו ומתוך פטיו פנימי. היחידים שחורגים מאווירת האופן ספייס הם "חדרי השקט", שהם חדרונים קטנים סגורים, נעימים, עם כורסא ושולחן, שאפשר לעבוד בהם, לקיים שיחות וידאו, או לדבר בהם באינטימיות. באזורים הציבוריים של המשרדים יש גם שולחן פינג פונג וכדורגל שולחן, מכונות "ארקייד" עם המון משחקים אלקטרוניים של פעם, וכמובן סוני פלייסטיישן.

צ'קפוינט - סנוקר ומדיטציה

חדר סנוקר במשרדי חברת צ'קפוינט בעיצוב דנה ועודד חדוותי Architectwo. Architectwo,
חדר סנוקר בצ'קפוינט/Architectwo
חדר סנוקר במשרדי חברת צ'קפוינט בעיצוב דנה ועודד חדוותי Architectwo. Architectwo,
חדר מדיטציה בצ'קפוינט/Architectwo

במשרדי חברת צ'קפוינט עיצבה האדריכלית דנה שהרבני חדוותי ממשרד Architectwo חדרי כיף שמטרתם לספק חווית עבודה מפנקת ונעימה גם בין כותלי המשרד. ישנם שני סוגים של חדרי פנאי כאלה, שאמורים לענות על צרכים שונים של העובדים: חדר הסנוקר עוצב בסגנון בר לילה עם שלטי ניאון על הקירות ומדף למשקאות. ואילו חדר המדיטציה הפך למקום מפלט עם כיסאות מדיטציה מרופדים, חלונות גדולים שמכניסים אור טבעי ונעים ואדניות זן עם צמחי סוקולנטים.

גורניצקי ושות' - משפטנים ונהנים

סלון ביוטי במשרדי פירמת גורניצקי ושות'. באדיבות גורניצקי ושות',
המניקוריסטית מגיעה פעמיים בשבוע. סלון הביוטי בגורניצקי ושות'/באדיבות גורניצקי ושות'

בפירמת עורכי הדין גורניצקי ושות' כנראה הבינו שגם שמשרד עו"ד מעונב יכול לתת ערך מוסף לעובדיו, במיוחד אם הוא לא רוצה לאבד אותם לטובת הפיתויים של חברות ההייטק. במשרדי החברה בת"א עומד לשירות העובדים סלון ביוטי - הכולל עמדות עיצוב שיער, עמדת מניקור, מיטת מסאג', ארון בגדים חבוי ומגהץ. פעמיים בשבוע מגיעה מניקוריסטית למשרדים ובצילומים מביאים גם מעצב שיער ומאפרת. כל אביזרי עיצוב השיער: פן, מחליקי שיער, תכשירי שיער, הלקים ומוצרי המניקור עומדים לשימוש לרשות העובדים במהלך כל היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully