וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה: ניקתה עם תרסיס תוצרת בית וכמעט הרגה את סבא וסבתא שלה

10.3.2023 / 0:00

בחורה העלתה לרשת סרטון שבו היא חשפה את הטעות, שרבים מאיתנו עושים: היא מהלה ביחד שני חומרים ביתיים שיצרו יחד גז רעיל. הפעם זה נגמר טוב, אבל זה עלול במקרה קיצוני גם לגרום למוות. זו הטעות שתרצו להימנע ממנה

אסור לערבב חומץ ואקונומיקה/Kate Bacon

בחורה שרצתה לנקות את הבית בצורה יסודית והתחכמה יתר על המידה כמעט הרעילה את המשפחה שלה. היא העלתה לטיקטוק סרטון שבו היא הסבירה את הטעות הנוראית שעשתה: היא מהלה חומץ עם אקונומיקה בחודש שעבר והיא מצאה את עצמה בבידוד עם המשפחה שלה מחשש שהם הורעלו.

"סבא וסבתא שלי בילו את החופשה איתנו", היא כתבה בסרטון שלה שצבר מעל 21.4 מיליון צפיות מאז שעלה לרשת. מה שהיא לא ידעה זה שהיא חשפה אותם לגז כלור שיש לו ריח חריף וצבע צהוב-ירוק. הגז הזה יכול להזיק לעיניים, לאף ולגרון ובמקרים קיצוניים הוא גם יכול לגרום למוות אם החשיפה אליו ממושכת.

כמעט נגמר באסון

@silkalmondmilk_ers My grandparents were just gassed to be spending time with us #christmasspirit #stupidity ♬ original sound - Samantha ;)

באתר של ביה"ח רמב"ם הזהיר פרופ' ידידיה בנטור, מנהל המכון הארצי למידע בהרעלות:
"אין לערבב אקונומיקה עם חומרי ניקוי אחרים (בעיקר חומצות), לצורך ניקוי אסלות, אמבטיות, כיורים וכד', מכיוון שהערבוב גורם לשחרור אדי כלור רעילים, המגרים את הריאות וגורמים להתקף של אסתמה"

עוד אזהרות
חומץ מנקה נהדר? אל תעזו לנקות איתו במקומות האלה בבית

שימוש קבוע באקונומיקה עלול לגרום למחלת ריאות

גם ד"ר מעין ברנע-זהר ממכון דווידסון מזהירה: "חשוב לנקוט באמצעי בטיחות בשימוש באקונומיקה היות שערבוב שלה עם חומרים אחרים שנפוצים בבית עלול להיות מסוכן. הוספה של חומצה לאקונומיקה (למשל חומץ, חומרים מסירי אבנית או חומרי ניקוי לשירותים) מביא לשחרור של הגז הרעיל כלור, שמגרה את העור, העיניים ומערכת הנשימה ועלול אפילו להרוג. במגע עם העור היא מגיבה עם השומנים והחלבונים בעור שלנו (העור נהיה חלקלק בגלל תאים שנהרסים). בערבוב עם תכשירים שמכילים אמוניה עלולים להיפלט גזים רעילים נוספים, ואילו בערבוב עם מי חמצן עלולה להיות תגובה חזקה שבה משתחרר חמצן דליק".

עוד באותו נושא!

זהירות: אלו הם המקומות בבית שמסוכן לנקות באקונומיקה

לכתבה המלאה

אל תערבבו שום דבר עם אקונומיקה!

@chem.thug Replying to @shreksgf02 TL;DR Don't mix bleach with anything except water! #scienceexplained #sciencetok #scienceathome #scienceiscool #organicchemistry #scienceismagic ♬ Chill Vibes - Tollan Kim

תאונות ביתיות רבות נובעות משימוש לא נכון באקונומיקה, ולכן חשוב מאוד לא לערבב אותה לעולם עם שום חומר ניקוי אחר, להשתמש במינונים נמוכים ולדלל אותה במים. בשימוש מושכל תוכלו ליהנות מתכונותיה המחטאות ועדיין לשמור על בריאותכם".

מומחים ממליצים במקרה של חשד לשימוש בחומר מסוכן לפתוח מיד חלון ולטהר את האוויר כמה שיותר מוקדם. על פי הדיווחים בארה"ב היו 4,800 מקרים של חשיפה לגז כלור של אנשים שהורעלו ב-2021 משום שהם עשו בדיוק את אותה טעות. מתוך אותם אנשים, 788 נאלצו לקבל טיפול רפואי ואושפזו.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון
  • גז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully