וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקר שחור: האם כביסה כהה באמת מסריחה יותר או שזה מיתוס?

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 15:20

בזמן האחרון נתקלנו בכל מיני סרטונים ויראליים שרוצים לעזור לנו לפתור בעיית כביסה מיסתורית: כביסה כהה שיוצאת מהמכונה עם ריח לא טוב. האם באמת יש הבדל בריח של כביסה כהה ובהירה? שאלנו את המומחים של בוש ויש לנו תשובה

טריק להסרת כתמים מבגדים/@itsnicolejaques

בזמן האחרון יצא לנו להיתקל לא מעט בסרטונים באינסטגרם ובטיקטוק עם טיפים שמטרתם לגרום לכביסה כהה לצאת יותר ריחנית. הטענה היא שלכביסה כהה יש נטייה להסריח יותר מאשר לכביסה בהירה. על פניו זה נשמע לנו לא כל כך הגיוני שצבע הבגד ישפיע על הריח שאיתו הוא יוצא מהכביסה, אבל כדי להיות ממש בטוחים פנינו לאנשי המקצוע כדי לברר האם זה נכון, ואם כן - איך אפשר למנוע את זה?
"פריטי לבוש כהים/שחורים שיוצאים פחות ריחניים אחרי כביסה - זה מיתוס!", אישרו לנו המומחים מחברת BSH היבואנית הרשמית של מכונות הכביסה של בוש. "למעשה, כביסה כהה היא בדיוק אותו הדבר כמו כביסה בהירה, אין הבדל בין הניחוחות של הפריטים המתכבסים, מה שחשוב שיתכבסו נכון".

הם גם הציעו לנו הסבר אפשרי למקורו של המיתוס הזה - הבדלי התוכניות שמיועדות לכביסה כהה. "חשוב להכיר כי במכונות כביסה מסוימות קיימת תכנית ייעודית בשם dark wash שמוגבלת עד 4 ק"ג. אם לא שמים לב למגבלה הזאת ומעמיסים את המכונה מעבר להנחיות היצרן, זה עלול לגרום לכביסה להתנקות פחות טוב ולצאת פחות ריחנית מהמידה הרצויה".

אישה מכניסה כביסה כהה למכונה. ShutterStock
איך עושים שהיא תצא עם ריח טוב? כביסה כהה/ShutterStock

בהירה או כהה, אם אתם רוצים שהכביסה שלכם תצא מהמכונה הכי נקייה וריחנית שאפשר, נסו את הטיפים האלה:

• הקפידו להסיר כתמים טרם הכנסת הבגד למכונת הכביסה - מומלץ לייבש את הבגד עם מסיר הכתמים ורק לאחר מכן לכבס אותו, כך תוצאות הניקיון יהיו הטובות ביותר.
• זכרו לרוקן כיסים - בעיקר מפתקים, ולסגור רוכסנים וכפתורים.
• מומלץ להפוך את הבגד על מנת לשמור על מרקם וצבע הבד - אפשר גם להשתמש בשקית כביסה לפריטים יקרי ערך (עם רגישות סנטימנטלית).
• חשוב לא להעמיס על מכונת הכביסה - כאשר יש תנועה וחופש של הפריטים בתוף המכונה, מגיעים לתוצאות ניקיון טובות יותר. הבגד ריחני והכביסה אינה מתקמטת.
בכביסה כהה מומלץ לבחור תכניות קצרות/עדינות בטמפרטורה 30-40 ובמהירות סחיטה עדינה - על מנת לשמור על צבע ורכות הבד.
• לעיתים העדיפו נוזל כביסה על פני אבקה - במקרה של בגדים כהים "פחות חומרים = יותר ניקיון". כמות גדולה של אבקת כביסה עלולה להשאיר בגדים "שומניים /מנצנצים" (בעיקר חליפות שחורות מכנסיים אלגנטיים וכדומה).
• תלו את הבגד בהתאם לסוג שלו - שמלה פרשו על פני המתלה ייבוש, מכנסי ג'ינס תלו בחלק הקדמי לייבוש מוצלח.
• מומלץ לתלות ללא אטבים "חזקים"- המותירים סימן על הבגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully