וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה חושף את המקומות המלוכלכים ביותר בבית שגורמים לכם לחלות

13.2.2023 / 23:49

גורו נכסים טוען שאנו נוהגים לנקות את המקומות הברורים בבית, כמו הכיריים והרצפה, אך שוכחים ממקומות שבאים איתנו במגע כל יום ועשויים להדביק אותנו במחלות. רשמו לעצמכם תזכורת

מומחית ניקיון מנקה את הכיור המלוכלך בעולם/aurikatariina

חישבו על זה רגע: אנחנו רגילים לנקות היטב רצפות, שירותים, כיריים וחלונות - אבל מתי ניקיתם לאחרונה את ידיות הדלתות או מתגי החשמל בבית? כשחושבים על זה היטב, יש הרבה מקומות בבית שאנו נמצאים איתם במגע מדי יום ומעולם לא מנקים אותם.

טרי פישר מסוכנות הנדל"ן We Buy Any Home טוען שאזורים אלו צוברים כמויות של חיידקים והזנחתם עלולה לגרום לנו לחלות בצינון, דלקת גרון או חום. הוא טוען שכל משטח שנוגעים בו לעיתים קרובות ראוי לניקיון קבוע. "משטחים אלה עשויים לספק בית גידול למגוון חיידקים, החל מסטפילוקוק זהוב וסלמונלה ועד לאי.קולי ועובש", הוא הסביר ל-SUN.

כדי שלא תצטרכו להתאמץ ולחשוב על המקומות האלה בעצמכם, הוא ריכז רשימה של האזורים בבית שדורשים ניקיון ולעיתים קרובות מוזנחים:

מה הם המקומות המלוכלכים ביותר בבית?

מחזיק מברשת השיניים

מי בכלל חשב לנקות שם? ובכן, אם האסלה שלכם נמצאת בחדר האמבטיה וכל הורדת מים באסלה גורמת לשברירי מים לעלות ולהגיע למרחקים, אל תתפלאו אם חלק מנוזלי האסלה שלכם עשו את דרכם למחזיקי מברשות השיניים שלכם. שטפו אותם היטב - כולל את מברשות השיניים שלכם - לפחות פעם בשבוע.

עוד מקומות מטונפים בשירותים שכדאי לנקות >>

ככה מנקים את מחזיק מברשות השיניים:

מקלדת המחשב

בין אם אתם משתמשים במחשב לצורכי עבודה או לצפייה בנטפליקס, אם אתם נוגעים במקלדת מדי יום - היא כנראה זקוקה נואשות לניקוי. "המחשבים, הטאבלטים והניידים שלנו הם חלק מרכזי מחיינו, בין אם אנחנו משתמשים בהם לפנאי או לעבודה - ולכן הידיים שלנו כל הזמן במגע איתם", אמר טרי, "אי חיטוי המקלדות ומסכי המגע שלנו באופן קבוע מאפשר לחיידקים ובקטריות להמשיך ולהצטבר ולחדשים לעבור גם מהאצבעות שלנו".

אפשר גם עם זה

כך תכינו את "סליים הניקיון" שיכול לשאוב פירורים מחללים זעירים ובלתי נגישים

לכתבה המלאה

ככה מנקים את המקלדת:

שלט הטלוויזיה

לא רק בבתי מלון: גם בבית ממש מומלץ להעביר ניגוב על שלטי הטלוויזיה והמזגן שלנו. רק נסו לספור את כמות הפעמים שאתם נוגעים בשלטים האלה מדי יום. הם צוברים חיידקים ועשויים לגרום לכם לחלות.

ככה מנקים את השלט:

ידיות, מתגי תאורה ושקעים

גם ידיות דלתות, מתגי תאורה ושקעים זקוקים לניקיון (ובזהירות עם החשמל, הסרטון בהמשך יעזור). טרי אומר: "אנחנו מדליקים ומכבים את האור באופן קבוע תוך שימוש באחד ממקומות הגידול הגדולים ביותר לחיידקים - הידיים שלנו. בדיוק כמו כל משטח אחר בבית שאנו נוגעים בו באופן קבוע, יש לחטא אותם פעם בשבוע".

ככה מנקים שקעים ומתגי חשמל:

מוצרי חשמל במטבח

מתי לאחרונה ניקיתם מבחוץ את הקומקום? או את הכפתורים בכיריים, בתנור ובמיקרוגל? כל אלה זקוקים לניקיון פעם בשבוע, כי הזנחתם עלולה לפגוע בבריאותכם. טרי אמר: "חשוב לזכור לנקות ולחטא מכשירי חשמל באופן קבוע - הן מבפנים והן מבחוץ, כולל ידיות או כפתורי מסך מגע, לפחות פעם בשבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully