וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרומבה צילם אישה יושבת על השירותים, והתמונה הגיעה לפייסבוק

9.1.2023 / 23:35

הרובוט העצמאי חולל מהומה כשצילם אישה שיושבת על אסלה והתמונה התגלגלה בדרך מוזרה עד לקיר הודעות פרטי בונצואלה. החברה הסבירה את התקלה וטענה: "המוצר לא נמצא ברשות לקוחות"

איך בוחרים שואב אבק רובוטי?/מערכת וואלה!

רובוט שואב אבק נועז במיוחד צילם תמונות של אישה צעירה יושבת על אסלת השירותים והתמונות התגלגלו לאחר מכן לפייסבוק. החדשות על הדליפה המסוכנת מהאיי רובוט רומבה J7 התגלו מוקדם יותר בחודש דצמבר, וגרמו לחברה עצמה, ולחברות נוספות שמייצרות מוצרים דומים לבדוק היכן הייתה התקלה הלא נעימה.

התמונות צולמו בעזרת מצלמת ניסיון על הגאדג'ט הביתי ולאחר מכן נשלחו אל Scale Al, סטארט אפ שמעודד עובדים מסביב לעולם להעלות תמונות, קבצי קול וקבצי וידאו כדי לאמן את טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלו. משם, 15 תמונות מצאו את דרכן לקיר של הודעות פרטיות של עובדי חברה טכנולוגית בוונצואלה, כך דיווח ירחון הטכנולוגיה של MIT.

שואב אבק רובוטי צילם אישה בשירותים. MIT Technology Review, צילום מסך
התמונה הבעייתית/צילום מסך, MIT Technology Review

עוד על שואבי אבק
יש לכם שואב אבק דייסון? מסתבר שאתם משתמשים בו לא נכון
בדייסון מזהירים: אל תנסו את טריק ניקוי שואב האבק ששובר את הרשת


דובר של חברת איי רובוט הודה שהתמונות אכן נלקחו על ידי מכשיר רומבה ב-2020, עם זאת הוא הדגיש שהן נלקחו על ידי "רובוטים עצמאיים עם תוכנה וחומרה מיוחדת שלא נמצאת בכל שואב ולא אפשרית למכירה ללקוחות". בחברה הוסיפו שהמכשירים הללו ניתנו ל"אספנים ששילמו עבורן ועובדי החברה" שחתמו על הסכמים שהם מודעים שכל מידע שייאסף על ידי הרומבות, כולל תמונות וסרטונים, יישלח לחברה המיועדת למטרות אימון. 15 התמונות שפורסמו בפייסבוק נשלחו יחד עם עוד 2 מיליון תמונות ששותפו עם החברה.

עוד טוענים בחברה כי המכשירים המיוחדים הללו הגיעו עם נורית שהבהירה מתי הסרטונים מצולמים והם המליצו למי שהחזיקו באותם מכשירים ל"הסיר כל דבר שיהיה רגיש מהאזור שהרומבה עובדת בו, כולל ילדים". עם זאת, החברה סירבה לאפשר לאנשים שניסו את המכשיר להתראיין.

קולין אנגל, המנכ"ל של איי רובוט, אמר שהחברה "סיימה את ההתקשרות עם נותנת השירותים שהדליפה את התמונות, חוקרת את הנושא ולוקחת צעדים כדי למנוע דליפות דומות של כל נותן שירותים בעתיד".

דניס ג'יז, מאוניברסיטת נורת'איסטרן, המתמחה באבטחת מידע, במיוחד במכשירים ביתיים כמו האלכסה של אמאזון אמר שרובוטים עצמאיים כמו הרומבה הם בעיה: "הם יכולים לנסוע בבית שלך ואין לך שליטה עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully