וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה במשרד ועמדת DJ בסלון: בקשות עיצוב משוגעות

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 7:33

מה קורה כשללקוח יש בקשות עיצוביות חריגות ומשונות במיוחד? תלוי. בחלק מהמקרים מוצאים פשרה שמרצה את כולם, אבל לפעמים צריך פשוט לזרום עם השיגעון. מעצבים ומעצבות משתפים בבקשות הכי מעניינות שקיבלו מלקוחות

דירה במגדל בתל אביב עם עמדת DJ בסלון. תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות. עודד סמדר,
ים מהחלון וטראנסים בסלון. למה לא? עמדת DJ בסלון של דירה במגדל תל אביבי - הלל אדריכלות/עודד סמדר

יש בתים רגילים, יש בתים מיוחדים, יש בתים שונים, יש בתים שיושבים על קרקע לא שטוחה, ואחרים על מגרש צר, יש דירות ארוכות, יש הכול מהכול. אבל גם בתוך הטווח הרחב הזה יש מקרים יוצאי דופן ממש. מה קורה כאשר הלקוח מבקש משהו לא סטנדרטי ויוצא מגדר הרגיל? מעצבים ומעצבות משתפים את הבקשות הכי חריגות שקיבלו מלקוחות.

עמדת DJ בסלון

המעצבת הדס רוט, מ"הלל אדריכלות" הופתעה בעת תכנון דירה במגדל תל אביבי חדש, כאשר בעל הדירה ביקש ממנה לכלול עמדת DJ בסלון. "זהו אחד התחביבים הבולטים שלו, ומבחינתו העמדה הזו היא הגשמת חלום קסום", הסבירה רוט. על מנת לא להפריע לניהול השוטף של הסלון, היא החליטה למקם את הספה במרכז החלל ומאחוריה להציב את עמדת התקלוט המאובזרת. ויש לציין שגם העמדה עצמה תוכננה על ידי "הלל אדריכלות" בהתאמה אישית ובשיתוף פעולה עם נגר שהוציא לפועל את העיצוב, כדי להבטיח שהעמדה שניצבת בחלל הכי מרכזי בבית תהיה גם אסתטית וחיננית ותשתלב בקונספט העיצוב הכללי של הבית.

דירה במגדל בתל אביב עם עמדת DJ בסלון. תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות. עודד סמדר,
עמדת התקלוט עוצבה בהתאמה אישית ויוצרה על ידי נגר/עודד סמדר
דירה במגדל בתל אביב עם עמדת DJ בסלון. תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות. עודד סמדר,
"עבור הלקוח זו הגשמת חלום קסום". הספה ניצבת במרכז החלל ומאחוריה עמדת ה-DJ/עודד סמדר

גינה במיליון שקל

במרבית הבתים עיקר מאמצי העיצוב מושקעים במבנה המגורים וההשקעה בחוץ היא אירוע נלווה ומשלים לבית. אבל בבית הפרטי הזה התהפכו היוצרות, ובעליו החליטו להתייחס לגינה כאל חלל בפני עצמו ולא כהמשך לבית. לטובת הפרוייקט הוקצה תקציב חלומי של כמיליון ₪ לשדרוג ותכנון מחדש של החוץ בלבד. למעשה, המטרה של בעלי הבית היתה להפוך את הגינה לסוג של אטרקציה, שתבטיח שילדיהם שבגרו ועזבו את הבית, תמיד ירצו להמשיך ולחזור אליו.

"בעלי הבית החליטו שהם רוצים לשדרג את הגינה ולהפוך אותה למקום אליו שני הילדים הבוגרים שעזבו את הבית - ירצו לחזור - בהחלט אחריות גדולה", מספרים אליק אבידן, הבעלים של "אליק אבידן אדריכלות נוף" שהיה אמון על תכנון הגינה, ואבנר צדוק, מנכ"ל "פלגים" שבנתה את הבריכה שניצבת במרכזה. הבריכה נבנתה בצורת האות L כך שהיא כמו "מחבקת" שתי צלעות של הבית, ונשקפת מהחלונות של החלל הציבורי. סביב הבריכה תוכננו דק עם אזור ישיבה ואדניות עם צמחים ופרחים, ובקצה שלה יש מבט פתוח אל הנוף. "בדרך כלל ההשקעה הגדולה היא בפנים של הבית, כאן המצב היה הפוך והבקשה היתה חשובה ומהותית עבורנו. להפוך את החוץ למקום שהגדולים ירצו להגיע ולהתארח עם החברים והמשפחה המורחבת", הם אמרו.

שדרוג גינה עם בריכה בתקציב של מיליון ש"ח - בריכה פלגים , אדריכל נוף אליק אבידן. אורן אלון,
מיליון שקל רק על הגינה והבריכה/אורן אלון
שדרוג גינה עם בריכה בתקציב של מיליון ש"ח - בריכה פלגים , אדריכל נוף אליק אבידן. אורן אלון,
הרעיון היה להפוך את החצר לאטרקציה שתמשוך את הילדים והנכדים לבוא ולבקר כמה שיותר/אורן אלון
שדרוג גינה עם בריכה בתקציב של מיליון ש"ח - בריכה פלגים , אדריכל נוף אליק אבידן. אורן אלון,
בריכה בצורת L שעוטפת את הבית/אורן אלון

הלקוחה שביקשה "העתק-הדבק"

הבית הזה בכרמלייה הוא סוג של העתק של ביתה הפרטי של מעצבת הפנים אלה מורגן ובן זוגה הנגר-אמן חיים שטרית. מורגן מספקת כיצד הלקוחה הגיעה לפגישת היכרות בביתה הפרטי של מורגן שהוא גם הסטודיו שלה (כתבה שסיקרה את הבית המיוחד הזה והמון תמונות שלו - תוכלו למצוא ממש כאן), התלהבה מהסגנון של הבית וביקשה "העתק-הדבק". בתחילה, מורגן סירבה וביקשה ליצור ללקוחה בית מיוחד שיאפיין אותה. אבל בשורה התחתונה התוצאה היא שבעת הביקור בבית הלקוחה מתקבלת תחושת דז'ה וו. הדמיון בא לידי ביטוי בריצוף (פלחי אבן בזלת), מוצרי החשמל ובריהוט. "נכנעתי לבקשות של הלקוחה", מודה מורגן, "אולם סיכמתי איתה שאני אייצר בכל זאת טוויסט עיצובי, שיקלע בצורה מדויקת יותר לטעמה האישי".

בית העתק הדבק - עיצוב אלה מורגן. שירן כרמל,
המעצבת נכנעה לבקשת הלקוחה. בית שעיצבה אלה מורגן בדומה לביתה שלה/שירן כרמל
בית העתק הדבק - עיצוב אלה מורגן. שירן כרמל,
סיכמתי איתה שאני אייצר בכל זאת טוויסט עיצובי, שיקלע בצורה מדויקת יותר לטעמה האישי". הבית שעיצבה אלה מורגן ללקוחה/שירן כרמל

מי רוצה מטבח כחול?

בני הזוג שאת ביתם עיצבה קרן גנס הגיעו לשולחן התכנונים עם בקשה אחד מוגדרת ויוצאת דופן - המטבח חייב להיות כחול. גנס, שאינה נרתעת מצבעים, תכננה עבורם מטבח כחול שפונה אל מרכז הבית, ממנו ניתן לבשל, לשבת, לארח. אלא שבשל גודלו ומרכזיותו של המטבח והדומיננטיות של הצבע, הכחול הפך לעוגן מבחינת פלטת הצבעים של הבית והוא בא לידי ביטוי באלמנטים נוספים, כמו דלת כניסה וחדרי רחצה. כך שלמעשה, אומרת גנס, הבחירה בגוון של המטבח הכתיבה את העיצוב של הבית כולו.

מטבח כחול - עיצוב פנים קרן גנס, צלם. אסף פינצ'וק,
חייב להיות כחול. המטבח שתכננה קרן גנס/אסף פינצ'וק
מטבח כחול - עיצוב פנים קרן גנס, צלם. אסף פינצ'וק,
בחירת הגוון והמרכזיות של המטבח הכתיבו את העיצוב בשאר הבית/אסף פינצ'וק

האריה השואג מתל חי במשרד

משרד עם אבני בזלת שמסמלות את מקורותיו של הבעלים. עיצוב: אדריכלית שלומית זלדמן. שי אפשטיין,
התפשרו על בזלת, במקום אריה שואג/שי אפשטיין
משרד עם אבני בזלת שמסמלות את מקורותיו של הבעלים. עיצוב: אדריכלית שלומית זלדמן. שי אפשטיין,
בסופו של דבר, היישום של החומר המקומי נותן אפקט הרבה יותר חזק מפוסטר/שי אפשטיין

בעת עבודה על תכנון משרד שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב, התבקשה להכניס מוטיב מהצפון שיסמל את הקיבוץ הצפוני ממנו הגיע הלקוח. "במקור הוא רצה פוסטר של האריה השואג, שמסמל את קיבוץ כפר גלעדי", נזכרת זלדמן, שהצליחה להגיע עם הלקוח לפשרה קונספטואלית ולשאוב אלמנטים מזוהים מהסמל המקומי. "החלטתי לקחת את זה למקום מודרני ובחרתי אבן בזלת שמאפיינת את הבנייה בצפון ונפוצה שם. האבן מחפה את אזור הלובי והמעברים והיא תוכננה בחיתוכים מיוחדים עם אינטרפרטציה מודרנית וקלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully