וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הסודה: 3 טריקים מגניבים לניקיון עם סודה לשתייה

שלוש דרכים להשתמש בסודה לשתייה בבית, שלא פחות משהן יעילות ושימושיות הן גם די מגניבות וכיפיות. מפצצת ניקיון לשירותים ועד לפתיחת סתימה בכיור בקלי קלות - נסו את זה בבית

ככה היא מכינה את פצצת הניקוי לשירותים/@mama_mila_

לא לגמרי ברור לנו למה בחרו בשם הספציפי "סודה לשתייה" דווקא כדי להבחין את האבקה הלבנה מהמשקה, שהרי את המשקה שותים ואת האבקה לא. מסרים סותרים מאץ'? לא משנה. רוב האנשים כבר התגברו על הדיסוננס ויודעים שכשאומרים סודה לשתייה מתכוונים לאבקה הזאת. אבל האם אתם מכירים את כל הטריקים המגניבים שאפשר לעשות איתה בבית כדי לנקות, להבריק, לנטרל ריחות ואפילו לפתוח סתימות?

הנה 3 דרכים להשתמש בסודה לשתייה בבית, שלא פחות משהן יעילות ושימושיות הן גם די מגניבות וכיפיות ליישום:

1. פצצת ניקיון DIY לשירותים

השיטה הבאה טובה לכל מי שרוצה לנקות את האסלה אבל לא אוהב לשפשף, למי שהאסלה שלו בבית צברה כתמים כהים בקרקעית שלא יורדים עם חומרי ניקוי סטנדרטיים ולכל מי שאוהב לזרוק דברים לתוך מים ולראות אותם מבעבעים ומקציפים. אז בעצם - 100% מהאנשים. בקערה מערבבים: 1 כוס סודה לשתייה, 1/4 כוס חומצת לימון ו-10 טיפות של שמן אתרי (בשביל ריח טוב). הוסיפו מעט מים, רק עד שהתערובת מקבלת מרקם חולי. לאחר מכן הכניסו אותה לתוך תבנית סיליקון להכנת קוביות קרח / קאפקייקס והדקו היטב. הניחו בצד לייבוש והתגבשות. כשהטבליות מתייצבות, העבירו אותן לכלי אטום. כשאתם רוצים לנקות את האסלה, השליכו אחת לתוך מי האסלה וצפו בקסם מתרחש. במגע עם המים הסודה תתחיל לבעבע ולהקציף ובשילוב עם חומצת הלימון שהיא חומר חיטוי טבעי הלכלוך הקשה יתפרק וכל מה שישאר זה ריח נעים.

2. פתיחת כיור סתום

נגיד ששמתם לב שהמים בכיור שלכם לא יורדים באותה מהירות כמו פעם, לא סתימה מלאה, אבל גם לא כתמול שלשום. מה עושים? ראשית, נקו את הכיור ובדקו שאין שאריות מזון בפתח הניקוז. לאחר מכן, שפכו חצי כוס סודה לשתייה לתוך פתח הניקוז ומיד אחר כך שפכו פנימה שתי כוסות חומץ. אל תיבהלו, המפגש בין הסודה לשתייה והחומץ יוצר ריאקציה מבעבעת וזה בדיוק מה שאתם רוצים. כסו את פתח הניקוז בעזרת מטלית למשך 10 דקות כדי לתת להקצפה לעשות את הקסם שלה בפנים. ולסיום שפכו פנימה מים רותחים. זה אמור לשחרר את הסתימה, וגם לנטרל ריחות לא נעימים שלעתים עולים מהניקוז כשעל הדפנות שלו מצטברים שיירי לכלוך ומזון.

אגב, אלה הדברים שאסור לכם בשום אופן לשפוך לניקוז של הכיור.

3. נטרול ריחות שתן ממזרן

הרטבת לילה. ShutterStock
כשהלילות מתקררים, תדירות ההרטבות עולה/ShutterStock

אם יש לכם ילדים קטנים בבית אתם בוודאי יודעים שכשהלילות מתחילים להתקרר עולה התדירות של הרטבות הלילה. גם ילדים שכבר מזמן לא פספסו עלולים להתעורר רטובים וכן, גם מרפי עובד כאן חזק - אז אם בדיוק הורדתם להם את מגן המזרן או השעוונית, בדוק שהם ירטיבו בדיוק הלילה. כדי לנטרל ריחות לא נעימים שדבקו במזרן, שימו אבקת סודה לשתייה בקערה, ערבבו אותה עם כמה טיפות של שמן אתרי בריח שאתם אוהבים (לבנדר מומלץ במיוחד משום שהוא מעודד שינה ורגיעה) ואז פזרו את האבקה על המזרן. לאחר חצי שעה, שאבו את המזרן. הטריק הזה אגב טוב גם לסתם ריענון של מזרנים אחת לכמה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully