וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכתמים: כך תסירו את כתמי המזון מהבגדים והמפות של החג

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 7:32

אחרי החגים יתכבס הכול: המפות החגיגיות עם כתמי היין, החולצות הלבנות עם טפטופי הדבש והרוטב של הדגים. כך תסירו את הכתמים העקשניים שנותרו מארוחות החג

ככה עושים כביסה לבנה?/@tanyahomeinspo/video

החגים הסתיימו והשאירו לנו ערימת כביסה מכובדת שבתוכה הבגדים והמפות שהתלכלכו והוכתמו בארוחות החג. מאיפה מתחילים? ביקשנו מאסף מוטלו, מנהל מוצר מכונות כביסה של קונסטרוקטה לתת לנו טיפים איך לכבס את הבגדים שהוכתמו מרוטב הדג, את המפה שנשפך עליה יין והשמלה שנזל עליה דבש.

"חשוב לטפל בכתמים סמוך לרגע בו נוצרו לפני שהכתם יתקבע" מסביר ומוסיף, "הכלל הראשון והחשוב ביותר בכל כיבוס בגדים הוא לבדוק את המלצות הכביסה של היצרן. בכל בגד ובגד תוכלו למצוא את ההוראות על גבי התווית, בה יצוין מה הטמפרטורה המתאימה לכיבוס, המלצות לייבוש והאם בכלל הבגד מתאים לכיבוס במכונת כביסה".

הוראות כביסה לחולצה לבנה. ShutterStock
תמיד תמיד תתחילו בלבדוק את ההוראות על התווית. תווית עם הוראות כביסה/ShutterStock

מנפצים את המיתוס: ניקוי נכון של בגדים לבנים: "כתם על בגד לבן עשוי להתפשט ולהזיק לבד ולכן חשוב שלא לשפשף אותו. ניתן לרסס עליו מסיר כתמים ולכבס במכונת הכביסה בחום גבוה", אומר מוטלו. בדקו את מצב הכתם לאחר הכביסה ולפני שאתם מעבירים את הפריט לייבוש - "ייבוש הבגד עם הכתם עשוי לקבע אותו. אם הכתם לא ירד בהצלחה חיזרו על הפעולה". כמו כן, הוא מציע שלא לערבב בין חומרי ניקוי, אלא להשתמש באותו החומר. כמו כן, בניגוד למיתוס, אומר מוטלו שלא כדאי לשים בגדים לבנים מוכתמים באקונומיקה כיוון שהבגד עשוי להצהיב וסיבי הבד עשויים להינזק.

דביק ומתוק: כך תנקו כתמי דבש: כתמי דבש עשויים להתרחב למקומות נוספים כמו לספה או לשיער בשל הדביקות של החומר. "ניתן להסיר כתמי דבש בקלות באמצעות השרייה קצרה במים חמים שממסים את הדבש. את שאריות הכתם ניתן להסיר בעדינות עם סבון לכביסה ולאחר מכן להמשיך את הניקיון במכונת הכביסה".

לבן או אדום? איך מסירים כתם של יין: כתם של יין אדום על חולצה לבנה הוא איום של ממש, מוטלו משתף אותנו בטיפ מנצח - "עם היווצרות הכתם של היין האדום שפכו יין לבן שינטרל את הצבע. לאחר מכן יש לייבש היטב את הבגד המוכתם ולכבס במכונת הכביסה בטמפרטורה של 40-60 מעלות, אך יש לבדוק לפני כן האם הטמפרטורה מתאימה לבד". טמפרטורה גבוהה יותר עלולה לקבע את הכתם למצב שבו לא נוכל להסירו בהמשך. אפשרות נוספת היא להשרות את הבגד עם הכתם בחלב קר שנחשב לנוזל הסרת כתמים מצוין. "השרו את הפריט המוכתם למשך כשעתיים ולאחר מכן שפשפו בעדינות את אזור הכתם, טרם ההכנסה למכונת הכביסה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כתם יין. ShutterStock
שפכו עליו יין לבן או השרו בחלב. כתם של יין אדום/ShutterStock

שנהיה לראש ולא לזנב: כיצד מסירים כתם מרוטב של דג? "כתם של דג רווי בשמן יכול לרדת בקלות עם סבון, שהוא למעשה מסיר שומנים יעיל. גם שמפו לשיער או נוזל כלים יכולים לעשות את העבודה. יש למהול את הסבון במים, למרוח על הכתם ולייבש היטב. לאחר מכן להכניס למכונת הכביסה ולכבס כרגיל".

תישאר לבנה עד החג הבא - כך מכבסים מפת שולחן: פריטים בהם משתמשים לעיתים רחוקות זקוקים לטיפול עדין על מנת לשמור על חוזק הסיבים והצבע. מוטלו ממליץ להניח את מפת השולחן באמבטיה מיד עם תום ארוחת החג. "יש לשפוך בנקודות המוכתמות ג'ל להסרת כתמים ולשפשף בעדינות לפני הכנסתה למכונת הכביסה. השתמשו בתוכנית ההפעלה הבסיסית של המכונה שלכם עם מינימום סחיטה על מנת למנוע התקמטות של הבד". עוד מוסיף כי אם נשארו כתמים עיקשים שלא ירדו ניתן לשטוף בשנית את הבד לפני הייבוש, או לנסות לטפל בהם בצורה נקודתית באמצעות שפשוף במטלית לחה. באשר לייבוש מסביר מוטלו כי את רוב הבדים יש לייבש בחום בינוני-גבוה או באמצעות תוכנית המייבש הקבועה. "במידה שאתם מגהצים את המפות והמפיות, מומלץ להוציא אותן מהמייבש כשהן מעט לחות, הדבר יקל על תהליך הגיהוץ. אם אתם משתמשים במגהץ אדים, בדקו אותו על בד ישן על מנת לוודא שהמגהץ אינו מותיר כתמים לחים על הבד או אבנית היות והם עלולים לגרום להיווצרות כתמים קשים להסרה".

מכונת כביסה בחדר כביסה. באדיבות קונסטרוקטה,
ערימות הכביסה שנותרו מכל הארוחות והאירוחים לא יכבסו את עצמן (לצערכם ולצערנו). מכונת כביסה/באדיבות קונסטרוקטה

לקינוח: כך תסירו את השוקולד מהבגדים: "אם הכתם נוזלי, למשל משוקולד או קרם של עוגה, כדאי להסיר אותו בעדינות רבה באמצעות כפית או סכין לא חדה כדי שלא יתפשט וימרח. לאחר מכן מומלץ להשרות את הבגד במי קרח למשך כשעה ולנסות לשפשף את הכתם כאשר הבגד הפוך. יש לייבש היטב ולהשלים את הניקיון במכונת הכביסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully