וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם בחיים לא יצאו מהבית: חדרי מתבגרים שגם אתם לא הייתם רוצים לעזוב

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 12:04

כולם מדברים על מצוקת הדיור ויוקר המחייה, אבל דיירי החדרים האלה לא יחפשו דירה משלהם בשנים הקרובות דווקא מסיבה אחרת: החדרים שלהם בבית ההורים פשוט יפים ומפנקים מדי

סוויטה למתבגרת בבית בשרון - אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
מתבגרים רואים בחדרם הרבה יותר ממקום לינה, עבורם זהו "חדר בריחה". סוויטה למתבגרת בבית בשרון/איתי בנית

ילדים מתבגרים דורשים יותר פרטיות ומרחב אישי כדי להתמודד באופן עצמאי עם אתגרים כמו רכישת זהות, כישורים פיזיים ומחשבתיים ותחומי עניין חברתיים חדשים. הרצון לפרטיות ולזמן להיות לבד עם עצמם הוא חלק מההתפתחות וההפיכה ממתבגר לבוגר ולכן גם נמצא אותם ספונים יותר בחדרם. למתבגרים זווית ראייה שונה לגבי חדרם מאשר למבוגרים, שכן הם אינם רואים בו רק מקום לינה אלא מעין "חדר בריחה" מעולם של דרישות וחוקים, מקום בו הם אינם מתבייש לצקת לעצמם את ה"אני" החדש ולהתפתח בחממה משלהם, עם תחומי העניין האישיים שלהם.

"הם בעלי מודעות עיצובית ומעודכנים בכל הטרנדים, מחפשים את התחכום יחד עם עצמאותם המתגבשת, אך עדיין נאחזים בילדות. הם רואים בחדר שלהם מיני-דירה שבה ירצו לבלות בנוחות וברוגע וללא הפרעות, יהיה גודלו אשר יהיה. נסו להכניס לתוך קובייה מכלול צרכים כמו הכנת שיעורים, אירוח חברים, שינה ורביצה - כשכל זאת נראה גם טוב, לא עמוס מדי, אנרגטי במידה וכמובן, משקף את אישיותם. זו הסיבה שבתכנון חדר למתבגר צריך לעזור להם לעשות סדר בין האהבות וההעדפות שלהם, שמירה על פרטיותם ולאפשר להם גם מרחב בחלל אחד מעוצב והרמוני" מסביר האדריכל רון שפיגל. הצצנו לכמה חדרי מתבגרים מעוצבים, והמחשבה שעמדה מאחוריהם.

יחידת מתבגר בבית בשוהם | אדריכל רון שפיגל "שפיגל אדריכלים"

חדר למתבגר בבית בשוהם - אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
פינת ישיבה, חדר רחצה ואפילו מרפסת צמודה. יחידת מתבגר בשוהם/אלעד גונן

הבית בשוהם, הינו חלק מדו משפחתי, ובו מתגוררים זוג פלוס 3 ילדים, שניים מהם מתבגרים. המשפחה רצתה להתקדם לבית פרטי מרווח. המגרש בן 418 מ"ר, והבית משתרע על 280 מ"ר בנוי. זהו בית בן 25 שנה שהצריך תכנון ושיפוץ מסיביים. בני הזוג הבינו את הפוטנציאל שלו, למרות שצורתו והבנייה היו במצב ירוד מאוד. הקומה העליונה חולקה לטובת שני חדרי ילדים. לכל חדר שירותים ומקלחת צמודים. בעליית הגג עוצב חדר מרווח לילד המתבגר, הכולל פינת ישיבה, חדר רחצה צמוד ומרפסת גדולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עליית גג למתבגר בהרצליה | אדריכל רון שפיגל "שפיגל אדריכלים"

חדר למתבגרת בבית בהרצליה - אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
חדר שאפשר לשהות בו שעות ארוכות. חדר למתבגר בבית בהרצליה/אלעד גונן

290 מ"ר בהרצליה, זוג פלוס 3 ילדים. בהם מתבגר אחד.
המתבגר זכה בעליית הגג שהפכה לממלכה הפרטית שלו. שם יצר שפיגל חדר גדול ומרווח עם פינת עבודה ושפע אחסון. זהו חדר מאוורר ונעים שמאפשר לנער לשהות שעות ארוכות בחדרו.

יחידה למתבגר מוזיקאי בכפר אורנים | מעצבת פנים: קרן ניב טולדנו

יחידת מתבגר עם אזור למוזיקה והקלטות בבית בכפר אורנים עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
החלל העליון נוצל לטובת התחביב המוזיקלי, וכולל פינת נגינה והקלטה/איתי בנית
יחידת מתבגר עם אזור למוזיקה והקלטות בבית בכפר אורנים עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
חלל כפול שעונה על כל הצרכים/איתי בנית

בית פרטי בכפר האורנים, שבו מתגוררים זוג ושני ילדיהם, מתבגר ואחרי צבא. אחד מהם מוזיקאי שמנגן ויוצר והיה חשוב ליצור עבורו אזור פרטי ואינטימי בחלל כפול, שיענה על צורכי קריאה, למידה ומוזיקה. המעצבת קרן ניב טולדנו נדרשה לפתרונות ברמה פונקציונלית ואסתטית כדי לדייק את השימוש ולתת תחושה נעימה. היא ניצלה את גובה החלל הכפול כדי ליצור גלריה אליה עולים בעזרת סולם ברזל. החלל התחתון והיומיומי כולל מיטה, שידת צד, שולחן כתיבה, ארון ואף אזור תקליטים, והחלל העליון משמש כפינת זולה ומיועד ליצירת המוזיקה והקלטתה. לצורך כך בקירות יש דופן כפולה של גבס לאקוסטיקה טובה, ריפודי ספוג אקוסטיים בקירות, רמקולים אינטגרליים ושימוש נרחב בטקסטיל ווילונות לספיגת הרעשים.

סוויטת בוהו-שיק למתבגרת בבית בשרון | אדריכלות ועיצוב: שרה ונירית פרנקל

סוויטה למתבגרת בבית בשרון - אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
30 מ"ר של עליית גג שכולה ממלכה פרטית של צעירה אחת בת מזל/איתי בנית
סוויטה למתבגרת בבית בשרון - אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
חדר הרחצה מפוצל לשני תאים נפרדים בשני צדי עליית הגג, שביניהם יחידת הכיור/איתי בנית

בבית גרים זוג פלוס 3 ילדים. הזוג בסוף שנות ה-40, אוהבים לארח בבית, להישאר בחיק המשפחה הגרעינית והמורחבת. הבית בנוי מקומת קרקע של 90 מ"ר, קומה שנייה 90 מ"ר ועליית גג 30 מ"ר והוא יושב על שטח של 300 מ"ר באחת מערי השרון.

הבית תוכנן ועוצב על ידי שרה ונירית פרנקל לפני 18 שנים. הן שבו אליו אחרי פרק זמן ארוך כדי לבצע מתיחת פנים משמעותית לבית - הצרכים השתנו, הילדים גדלו. בסיבוב הזה הן הפכו את עליית הגג לסוויטה עבור הבת הבכורה. הכניסה אל החדר נעשית דרך החללים הגבוהים של עליית הגג, ואילו החלק שבו התקרה נמוכה יותר נוצל לטובת גב המיטה. בצד השני ניצבת פינת העבודה עם חיפוי קיר לבן נקי, ויטרינה מאוד גדולה עם יציאה למרפסת גג וחדר רחצה, שבצדו האחד ממוקם מקלחון סגור בדלת ברזל ובצדו השני תא שירותים, כשביניהם יחידת כיור.
.

חדר למתבגרת בבית בעפולה | אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים: שירלי דן

יחידת מתבגרת בבית פרטי בעפולה - עיצוב: שירלי דן. גלעד רדט,
חדר גדול מהסטנדרט אבל לא ענק. יחידת מתבגרת בבית פרטי בעפולה/גלעד רדט
יחידת מתבגרת בבית פרטי בעפולה - עיצוב: שירלי דן. גלעד רדט,
הטפט שבגב המיטה נותן תחושה של אווריריות/גלעד רדט

כמו משפחות רבות היום, הזוג שבנה את הבית הזה בעפולה - 340 מ"ר במפלס אחד - ביקש לבנותיו חדרים גדולים ומרווחים, שייראו כמו ויתנו מענה לכל צורכיהן: מיטה וחצי (1.20 מטר), ארון, ספרייה ושולחן כתיבה, מבלי שיווצר מראה עמוס. שלושת חדרי הילדים נמצאים באגף משלהם, נפרד מאגף ההורים, וכן חדר רחצה משותף שניתן להיכנס אליו דרך דלת פרטית מכל חדר. גודלם של חדרי הילדים אומנם גדול מהסטנדרט אבל אינו ענקי, ולכן היה צורך לתת מענה מתאים בלי לגדוש את החלל. הפתרון נמצא בדמות העמדה של המיטה במרכז הקיר, כשבגבה טפט, מה שנותן תחושה של אווריריות, זרימה ובגרות, וכן יצירת נישה לארון, ובתוכו מוקמה ספרייה עם שולחן כתיבה. כך נשארה תחושת המרחב והגודל.

יחידת מתבגר בטריפלקס בת"א | אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים - שירלי דן

יחידת מתבגר בטריפלקס בת"א - עיצוב ותכנון שירלי דן. שי אדם,
טפט ייחודי של מפת עולם מוסיף אופי לחדר/שי אדם
יחידת מתבגר בטריפלקס בת"א - עיצוב ותכנון שירלי דן. שי אדם,
חדר רחצה צמוד בעיצוב רטרו/שי אדם
יחידת מתבגר בטריפלקס בת"א - עיצוב ותכנון שירלי דן. שי אדם,
ארון בהתאמה אישית לכל צורכי האחסון שניתן להעלות על הדעת/שי אדם

פרוייקט נוסף, מבית היוצר של שירלי דן, טריפלקס תל אביבי, למשפחה עם 3 ילדים, אחד מהם בוגר, שנהנה מחדר מעוצב במיוחד, עם טפט בדוגמה של מפת העולם, מפתחים עם וילונות אופנתיים, וכמובן חדר רחצה צמוד ואישי, בעיצוב רטרו מגניב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully