וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחוזה ששברה את שיא המחירים שוב מוצעת למכירה, בכמה הפעם?

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 7:54

הארמון המופרך שבנה ארון ספלינג לאישתו קנדי בלוס אנג'לס מוצע למכירה תמורת מחיר מופרך בהתאם. כמה אתם הייתם משלמים תמורת 123 חדרים שלכל אחד מהם ייעוד מאוד ספציפי?

אחוזת ספלינג בלוס אנג'לס היא אחד מבתי הפאר המפורסמים ביותר בעולם. הבית העצום נבנה על ידי מפיק הטלוויזיה המצליח והמנוח ארון ספלינג (שהפיק בין השאר את להיטי הניינטיז "בוורלי הילס 90210", "מלרוז פלייס" ועוד) עבורו ועבור אישתו קנדי וזכה לכינוי "האחוזה" (The Manor).

הפעם האחרונה שאחוזת ספלינג עמדה למכירה היתה בשנת 2019, ואז היא נרכשה על ידי קונה אלמוני תמורת 119.75 מיליון דולר - מחיר ששבר אז את השיא למחיר המכירה הגבוה ביותר במחוז לוס אנג'לס (מחוז שבו כידוע לא חסרים בתים מפוארים ויקרים). רק 3 שנים עברו מאז, וכעת האחוזה שוב עומדת למכירה - הפעם המחיר המבוקש הוא 165 מיליון דולר. אף שמדובר במחיר אסטרונומי שמשקף עליית ערך של 45 מיליון דולר בתוך שלוש שנים בלבד - הפעם אין סיכוי לשבור מחדש את השיא, שנקבע כשאיל ההון סיכון מארק אנדריסן רכש את ביתו במאליבו תמורת 177 מיליון דולר בשנה שעברה.

אחוזת ספלינג בלוס אנג'לס. Forbes Global Properties, אתר רשמי
165 מיליון דולר וכל הטוב הזה יכול להיות שלכם. אחוזת ספלינג בלוס אנג'לס במבט מהאוויר/אתר רשמי, Forbes Global Properties
אחוזת ספלינג בלוס אנג'לס. Forbes Global Properties, אתר רשמי
123 חדרים במבנה בסגנון שאטו צרפתי/אתר רשמי, Forbes Global Properties
אחוזת ספלינג בלוס אנג'לס. Forbes Global Properties, אתר רשמי
כן, ברור שיש בריכה/אתר רשמי, Forbes Global Properties

אחוזת ספלינג היא ארמון עצום מימדים המעוצב בסגנון של שאטו צרפתי ומשתרע על יותר מ-5,200 מ"ר בנויים. קנדי ספלינג לא חסכה בדבר כשהאחוזה תוכננה ונבנתה במקור ופיזרה ביד נדיבה את הונו של בעלה על חדרים ייעודיים וספציפיים להחריד, כגון: חדר גיזום פרחים, חדר עריכה (ששוכן מאחורי המסך של אולם הקולנוע הביתי של האחוזה) וחדר גבינות ויין, שעוצב כמו בית קפה פריזאי כולל השולחנות והכיסאות התואמים.

טרם המכירה בשנת 2019 היתה אחוזת ספלינג בבעלותה של פטרה אקלסטון, היורשת של הון פורמולה 1. היא קנתה את האחוזה לאחר מותו של ארון ספלינג מאלמנתו תמורת 85 מיליון דולר בעסקת מזומן (נסו לחשוב כמה שטרות זה). אקלסטון ערכה שיפוצים נרחבים באחוזה ושינתה את סגנון עיצוב הפנים לסגנון הרבה יותר מודרני. כמו כן, היא הוסיפה למתקני האחוזה סלון יופי, אקווריום ומועדון לילה.

אחוזת ספלינג בלוס אנג'לס. Forbes Global Properties, אתר רשמי
כניסה מפוארת עם תקרה בגובה 9 מטרים/אתר רשמי, Forbes Global Properties
אחוזת ספלינג בלוס אנג'לס. Forbes Global Properties, אתר רשמי
חדר שינה עצום באחוזת ספלינג/אתר רשמי, Forbes Global Properties
אחוזת ספלינג בלוס אנג'לס. Forbes Global Properties, אתר רשמי
סולריום מוקף בדלתות זכוכית צרפתיות/אתר רשמי, Forbes Global Properties

באחוזה ישנם עשרות חדרים שונים, בהם 14 חדרי שינה, 27 חדרי שירותים ורחצה ואזור מגורים ראשי ששטחו לבד הוא כמעט 700 מ"ר. מה עוד? סולריום מוקף בדלתות זכוכית צרפתיות, חדר אוכל רשמי, מבואת כניסה מפוארת עם תקרה בגובה של 9 מטרים, חדר משחקים, אולם באולינג וחדר שיזוף. והיא שוכנת בשכונת הולמבי הילס, לא רחוק מאחוזה מפורסמת נוספת - אחוזת פלייבוי.

שותפה של פטרה אקלסטון, הבעלים לשעבר של האחוזה, סיפר בראיון למגזין פורבס שהתפעול השוטף של האחוזה (שבה 123 חדרים סך הכול) דורש העסקה של כחמישים אנשי צוות. בהם גם גננים שמטפלים בשטחים החיצוניים של האחוזה שכוללים: גן ורדים, פרדסים של פירות הדר ודונמים על גבי דונמים של מדשאות ירוקות. נוסף על כך יש גם בריכת שחייה, מזרקות, בריכות דגי קוי, גן פסלים ועוד - כולם דורשים תחזוקה שוטפת ובעיקר, יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully