וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ הפלאות וההגזמות: אחוזה בסביון בעיצוב שקשה לשכוח

עודכן לאחרונה: 1.4.2022 / 13:41

הרבה אנשים מבקשים בית שמעוצב לאירוח, אבל כשאתה איש עסקים ידוע שחוגג יום הולדת עם 400 איש, הסטנדרטים שלך נמצאים בליגה משלהם. הצצה לבית ססגוני ודרמטי עם עיצוב חד פעמי. "כשנפתחות הדלתות, הלב מחסיר פעימה"

הפרוייקט: בית בסביון
שטח: 500 מ"ר בנוי
דיירים: זוג + 4
אדריכלות ועיצוב: וי סטודיו אדריכלים, אדריכל גיא וליקסון ואדריכל דוד עזוז, אדריכלית אחראית: לודה קרמרנקו
פיקוח וניהול: מעצבת שרון פין
ריהוט: רהיטי קיבוץ השלושה, רהיטי ניסו

לא מעט לקוחות מגדירים לאדריכלים ולמעצבים שלהם בית מותאם לאירוח, כאחת ממטרות העיצוב. אבל במקרה הזה בכל זאת מדובר על סקאלה מעט שונה. ביום הולדתו האחרון של הלקוח הזה, למשל, הוא אירח בביתו כ-400 אנשים. ובהתאם לכך גם חווית האירוח שהבית הזה מספק היא בסקאלה גבוהה ומוגזמת. זה בית שההתנהלות היומיומית שלו כוללת חברים שבאים, הולכים, אוכלים ומשוחחים. בסופי שבוע מגיעים בני המשפחה המורחבת להתארח ולהתכנס לארוחות סביב שולחן האוכל.

בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
פינת הטלוויזיה עם רהיטים בעיצוב אישי מותאם, המבוסס על אלמנטים של חצאי גלילים מחומרים שונים/אלעד גונן
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
זה בית בליגה אחרת. חדר המאסטר/אלעד גונן

הבית נבנה עבור הלקוחות לפני כחמש עשרה שנים, והם הרגישו שהוא כבר זקוק לרענון וחידוש. הם פנו לאדריכל גיא וליקסון, שיצא לדרך כשהגדרות הבסיס היו: פונקציונאליות ונוחות, מרחבי אירוח מגוונים, עיצוב שמח ותועפות של סטייל. שיתוף פעולה פורה בין צוות האדריכלות והעיצוב ובין הלקוחות, ותעוזה משותפת, הביאו לתוצאות מרשימות ומרהיבות.

המטבח הוא מטבח פעיל שרוחש פעילות לאורך שעות רבות במהלך היום. הוא נשאר כמעט כפי שהיה מבחינה מבנית, אולם קיבל מתיחת פנים, הארונות צופו וחופו בפורניר שחור-אפור מט וידיות ברזל יובאו מאנגליה כדי לעטר את הדלתות והמגרות ולשוות להן מראה תעשייתי. המקרר הוסתר בתוך הארונות ומאחורי המטבח שודרג חדר מזווה עשיר ומרווח.

עוד בוואלה!

הם קנו בית ישן בת"א כדי להרוס ולבנות מחדש, אבל אז קרה משהו יותר טוב

לכתבה המלאה
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
המטבח קיבל מתיחת פנים עם חזיתות שחופו בפורניר כהה ועוטרו בידיות שיובאו במיוחד מחו"ל/אלעד גונן
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
כורסא צהובה עם וילונות תואמים מעור צהוב, ביציאה לבריכה ולגינה/אלעד גונן

פינת האוכל שהייתה סמוכה למטבח הפכה לפינת הטלוויזיה; כדי לבדל אותה מעט מהמטבח עיצב וליקסון ספה עם גב גבוה העשוי חצאי גלילים עבים ובצבעים סגלגלים התואמים למשטח המטבח. על הקיר שמול הספה הותקנו חצאי גלילים בזהות צורנית אך שונות חומרית - עשויים שיש קטן יותר, מהם הובלטו שניים כדי לספק תאורה צידית עדינה לכל הקיר. שידת הטלוויזיה עשויה אף היא חצאי גלילים בגמר צבע אפור כהה, עליה משטח אגוז ובתוכו משוקע משטח פליז. לחגיגה הזאת הותאמו שתי כורסאות שמנמנות, שולחן סלוני גם הוא מעץ אגוז, שטיח תואם ווילון.

מול המטבח וביציאה לגינה בחר וליקסון להשתמש בכורסא קיימת אותה צבע בגוון צהוב ולה הותאם ריפוד קטיפה צהוב ווילונות עשויים עור צהוב.

בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
מסגרת שחורה ורהיטים בגווני פסטל. הסלון/אלעד גונן
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
פינת האוכל הגדולה והחגיגית ומאחוריה קיר מחופה שיש שחור ומרהיב בעיבודים שונים/אלעד גונן

לסלון שעוטר במסגרת שחורה מוארת, נבחרו סט ספות וכורסאות נוחים ויוקרתיים בגוונים פסטליים, אליהם הותאמו שטיח וסט וילונות גבוהים המשתלשלים מתקרה בגובה כפול. בקצה הסלון ניצב שולחן אוכל ארוך ומדויק העשוי גם הוא פורניר שחור-אפור בגווני המטבח, אליו צורפו כיסאות אוכל מרופדים ונוחים לישיבה ממושכת, ומעליו גופי תאורה שנראים כאילו מרחפים מעליו. אולם האטרקציה המרכזית היא קיר הסלון האחורי המשמש כרקע לאזור האכילה ועשוי כולו שיש שחור בשני עיבודים ובשני מישורים שונים וביניהם תאורה אחורית המדגישה ומעצימה את נוכחותו. הקיר מגדיר את נוכחותה של פינת האוכל ומשמש סיומת מרהיבה לחלל הסלון.

בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
גב המיטה משתלט על הקיר כולו עם עמודי קטיפה מרופדים בבד בגוון ירוק-צהוב/אלעד גונן
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
תחושה של עולמות הפנטזיה והאגדות. טפט צבעוני בחדר השינה/אלעד גונן
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
כשזוג הדלתות השחורות נפתחות, הלב מחסיר פעימה. הכניסה לחדר המאסטר/אלעד גונן

חדר השינה הראשי נמצא במפלס מעט מוגבה (מספר מדרגות מובילות אליו), כדי שיוכל לרחף מעל בריכת השחייה החיצונית ולצפות על כל הגינה האחורית. משנפתחות שתי דלתות הכניסה השחורות המובילות אליו, הלב מחסיר פעימה. בצדו האחד של החלל רחב המימדים ניצבת מיטה ענקית ומרחפת העשויה כולה עור ירוק-צהוב, גם היא בעיצובו של וליקסון. גב המיטה אינו סטנדרטי כמצופה אלא עוטף את הקיר כולו בעמודי קטיפה מרופדים בגוון תואם למיטה. כל קירות החדר חופו בטפט צבעוני ועשיר במיוחד המשווה לחדר תחושה של עולם הפנטזיות והאגדות. בפינת האיפור, תכנן וליקסון שידת איפור מרחפת בגוונים תואמים העשויה ברזל, עור ועץ בעיבודים מורכבים ומדוייקים.

בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
לא כל הפריטים כאן הם מה שהייתם מצפים למצוא באמבטיה. חדר הרחצה/אלעד גונן
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
אמבטיה פרי סטנדינג, בידה וטפט לא שגרתי על הקירות. חדר הרחצה מזווית נוספת/אלעד גונן

חדר הרחצה הסמוך נראה יותר כחדר מגורים מאשר כחדר רחצה ואף אליו הותאמו טפטים, תמונות ואפילו שטיח וכורסא מרופדת בבד קטיפתי ואדום כמו גם אביזרים נוספים שלא נהוג לראות בדרך כלל בחדרי רחצה. נוסף על כל אלה, יש שם גם אמבטיה Free Standing, ארון רחצה עם כיור כפול, אסלה ובידה.

בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
חגיגה של חומרים, צבעים והדפסים. חדר ילדים/אלעד גונן
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
לכל חדר, אגדה וסיפור משלו/אלעד גונן
בית בסביון, אדריכלות: גיא וליקסון. אלעד גונן,
בחירות נועזות ודומיננטיות. חדר ילדים/אלעד גונן

בעלייה לקומה הראשונה קשה להתעלם מנוכחותו של שנדליר זכוכית ענק העשוי כולו גוונים של כחול ותכלת והתלוי בגאווה מעל מרכז המדרגות המתעגלות. אותו שנדליר הוא רמז קטן למשחק הכחולים המצפה במבואת הקומה הראשונה וחדרי הילדים. לאורך מבואת החדרים ניצב קיר המחופה כולו בעץ צבוע כחול שבאמצעותו נתן וליקסון למילה קלאסי משמעות חדשה ועדכנית - ריבועים ריבועים במראה קלאסי אך במרכזם עיוות מכוון וקורץ המכוון היישר לזמננו. שלוש הדלתות המובילות מן המבואה אל חדרי הילדים הותאמו גם לחלל ונצבעו אף הן באותו גוון כחול.

ובכל אחד מחדרי הילדים, אגדה וסיפור משלו - חגיגה של חומרים, צבעים, בדים, טפטים וטקסטורות המשתלבים יחד במלאכת מחשבת של שילוב בחירות נועזות ודומיננטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully