וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים מסבירים: כך יש לסדר כלים במדיח לתוצאה מושלמת

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 23:59

מסתבר שהאופן שבו אתם מעמיסים ומסדרים את הכלים במדיח שלכם הוא קריטי לתוצאות שתקבלו אז כדאי מאוד שתדעו איך לעשות את זה נכון. וגם: אלו כלי המטבח שאסור לכם בשום אופן להכניס למדיח

טעויות שכולם עושים בסדיור מדיח כלים/@vinepair

יש לכם מדיח והכלים שלכם לא יוצאים ממנו נקיים כמו שאתם מצפים? ובכן, ייתכן שלא מילאתם אותו נכון. מעטים יודעים שכאשר מנקים לאחר ארוחה - יש שיטה נכונה להכניס את הסכו"ם למדיח הכלים שלנו. אבל אל דאגה כי שני מומחים למכשירי חשמל חשפו ב"סאן" הבריטי כיצד אפשר לוודא שהמזלגות, הכפות והסכינים יצאו נוצצים.

ג'סיקה פטרינו, אמרה לאתר של כוהנת הלייפסטייל מרת'ה סטיוארט שהדרך ההיגיינית ביותר להכניס כלי אוכל למדיח הכלים היא כשהם מכוונים כלפי מטה והידיות שלהם כלפי מעלה.

"בדרך זו לא תיגעו בטעות בחלק של הכפות והמזלגות שבסופו של דבר יכנסו לפה של מישהו", אמרה פטרינו. היא גם אמרה שככל שתשימו יותר סכו"ם במחזיק הייעודי שלהם במדיח - כך יהיה קשה יותר לנקות אותם, ולכן יש להקפיד לפרוס את הכלים במרווחים לניקוי אחיד.

יש גם את הנושא של הבטיחות. סכינים חדות יכולות להיות מאוד מסוכנות כשמעמיסים אותן ופורקים אותן מהמדיח. לכן צריך לוודא שכשאנחנו מכניסים סכינים למדיח אז החלק החד שלהן מופנה כלפי מטה. אלא שיש גם יוצא מהכלל לחוק הזה - אם מדובר בסכינים חדות במיוחד של סטייקים, סכינים לחיתוך בשר או וסכיני קצבים - יש להימנע מלשים אותן במדיח בכלל, כיוון שהחום במדיח יכול לגרום לידיות שלהן להסדק מה שיביא להצטברות חיידקים עליהן.

מדיח כלים - גיף. Giphy
אתם חייבים לסדר את המדיח שלכם בחוכמה/Giphy

גם אשלי אירדייל, המומחית לענייני ניקיון של "דה מירור", מסכימה שהדרך הטובה ביותר לשים את הסכו"ם במדיח היא - כלפי מטה. למרות שהיא מגלה שיש טיעונים בעד ונגד לשני הצדדים, היא מאמינה שישנן 3 סיבות עיקריות מדוע הדרך הנכונה ביותר היא לשים את הסכו"ם כלפי מטה - ורק סיבה אחת מדוע הפוך. הסיבה הראשונה, היא עניין הבטיחות. אין טעם לדקור את עצמך בסכין הפונה כלפי מעלה בכל פעם שמוציאים את הסכו"ם מהמדיח. הסיבה השנייה קשורה גם היא לאותו עניין: פריקת הסכו"ם לאחר ניקיונו פשוטה ומהירה יותר בדרך הזאת. הסיבה השלישית ואולי החשובה מכולן לצרכי ניקיון היא הימנעות מהיווצרות חיידקים וכתמים. כששמים את הסכו"ם כלפי מעלה, בעת פינוי הכלים, תאחזו אותם בקצה ממנו אתם אוכלים וכך תעבירו חיידקים הישר מהידיים שלכם למקום ממנו תנגסו בפעם הבאה.

אשלי הסבירה: "האצבעות שלנו מכוסות בחיידקים ובקטריות, אז ברור שאנחנו רוצים למזער את הנגיעה בכל משטח שצפוי לבוא במגע עם האוכל שנוך. האצבעות עלולות להשאיר כתמים על להבי הסכינים הנוצצות וזה לא נראה טוב אם מגיעים אליכם אורחים".

למקרה שהתעניינתם ביתרון היחיד של הדרך ההפוכה, אשלי מודה שכששמים את הסכו"ם כלפי מעלה, הוא בהחלט יוצא נקי יותר - אם כי ההבדל אינו משמעותי במיוחד ולא שווה את הסיכון לפציעה.

סכו"ם במדיח הכלים. Aleksey Kurguzov, ShutterStock
אז לא ככה!/ShutterStock, Aleksey Kurguzov

בנוסף, כדי להימנע מכלים שלנו להעלות חלודה, מומחה נוסף לנושא מייעץ לשטוף אותם בכיור לפני שמכניסים אותם למדיח. הוא הסביר שלפעמים אוכל עם חומציות גבוהה או מלח יכולים לגרום לכלי המתכת לתפוס חלודה, כך ששטיפה שלהם לפני ההכנסה למדיח יכולה למנוע מהם מהחלודה להופיע..

ועם כל זה, כדאי מאוד לקרוא אחרי ההנחיות הספציפיות של החברה ממנה קניתם את המדיח. "הדגמים החדשים של מדיחים אמורים לנקות טוב את הכלים, ללא קשר לאיך שאנחנו ממקמים אותם בתאים שלהם", סיכמה פטרינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully