וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 מ"ר ובלי שירותים: כמה עולה לגור בדירה הכי קטנה בניו יורק?

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 13:13

צעיר שיתף ברשת סרטון של "הדירה הכי קטנה בניו יורק" שבה הוא מתגורר - כוך זעיר ללא שירותים ומקלחת, וזכה לעשרות מיליוני צפיות. מה גובה שכר הדירה והאם בקרוב נראה דירות כאלה גם בת"א?

אם צפיתם במערכון של ארץ נהדרת בשבוע שעבר שצחק על שוק הדיור בתל אביב - העיר היקרה בעולם, יכול להיות שתחשבו שגם הכתבה הבאה היא בדיחה. אבל היא אמת לאמיתה. כי מסתבר שגם לתל אביב, שכבר הדיחה ערים גדולות וטובות ממנה מצמרת טבלת יוקר המחייה, יש עוד מה ללמוד מניו יורק סיטי.

סרטון שהעלה צעיר לטיקטוק ובו הוא משתף סיור בדירתו - אותה הוא מכנה "הדירה הכי זעירה בניו יורק", הצליח לשבור שיאי צפייה ברשת החברתית והפך לוויראלי. בסרטון חושף אקסל וובר (שכינויו בטיקטוק הוא axelwebber), צעיר בן 22, את הדירה שבה הוא מתגורר - כוך זעיר ששטחו 7 מ"ר בלבד. רק כדי לסבר את האוזן, מדובר בשטח קטן יותר משטחו המינימלי של חדר שינה סטנדרטי (שעומד על 8 מ"ר מינימום).

"רוצים לדעת איך זה לחיות בדירה הכי קטנה בניו יורק? לא משנה מה הציפיות שלכם - תנמיכו אותן" - אומר וובר בסרטון, שמאז שעלה לטיקטוק צבר כבר יותר מ-25 מיליון צפיות.

בתוך ה"דירה" ישנה מיטת קומותיים, כיור קטן, שלצדו מקרר (יותר דומה למיני בר) ומעליו מיקרוגל, שני מדפים למצרכים, עוד כמה מדפים לבגדים ו...זהו, בעצם. בזאת מסתיים הסיור. מה אין בדירה? שירותים ומקלחת. בראיון ל-USA Today הסביר אקסל שכשהוא צריך להתקלח או להשתמש בשירותים, הוא יוצא מהדירה שלו אל חדר רחצה משותף שבו יש שירותים ומקלחת (מה שאומר שיש בבניין שלו עוד דירות מהז'אנר הזעיר והבלתי אפשרי). נייר טואלט אגב לא כלול בשכר הדירה ו-וובר צריך לזכור לקחת אותו איתו בכל פעם שהוא הולך לשירותים.

הדירה הכי קטנה בניו יורק 7 מ"ר בלי שירותים. יוטיוב, צילום מסך
לפחות יש חלון. הדירה הכי קטנה בניו יורק/צילום מסך, יוטיוב

וכמה משלם וובר, שהוא אגב מוזיקאי (האורגן שלו תופס בערך שליש מהמקום בדירה), תמורת הזכות להתגורר באחד מהשיאים הנדל"ניים של מנהטן? הוא עצמו לא חשף את הסכום שעולה לו שכר הדירה מדי חודש, אך על פי ההערכות הדירה שנמצאת בווסט וילג' במנהטן מושכרת תמורת סכום שנע בין 1,200-1,600 דולר בחודש (3,700-5,000 ₪ בחודש).

בראיון לרשת ABC ניכר שאקסל שומר על חיוביות בנוגע למצב המגורים שלו: "לפני הדירה הזאת גרתי במכונית, כך שזה בהחלט שיפור", אמר למראיין. והוסיף כי הוא חולם יום אחד לגור בדירה שבה יהיו לו תנור וכיריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully