וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המלחיצה בגללה אסור לשים מראה מול המיטה

8.11.2021 / 0:01

מומחית פנג שוואי טוענת שהצבת מראה מול המיטה בחדר השינה עלולה לגרום למספר בעיות - החל מאינסומניה ועד לסיוטים ורוחות בלילה

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

אם התקשתם לישון לאחרונה או סבלתם מסיוטים בלילה והאשמתם את המעבר לשעון החורף יכול מאוד להיות שטעיתם והאשמה נמצאת במקום אחר בכלל. על פי הפנג שוואי, מסתבר שיש דרך לארגון הרהיטים בחדר השינה שתעזור לכם לישון טוב יותר, במיוחד אם יש לכם מראה בחדר.

הפנג שוואי היא תפיסה מיסטית סינית שכוללת מכלול שיטות לסידור ועיצוב הבית, לארגון חפצים ומבנים על מנת להגיע להרמוניה עם הטבע. היא פותחה על ידי הסינים לפני כ-5,000 שנה ועמדה אז בבסיס הדת הטאואיסטית (פילוסופיה או דת הנחשבת לאחת מ-3 מערכות האמונה הסיניות העיקריות יחד עם הבודהיזם והקונפוציאניזם). משמעות השם "פנג שוואי" בסינית היא "רוח ומים". לפי הפנג שוואי (ותורות מזרח אחרות), קיימת ביקום ובכל גוף אנרגיית החיים המכונה ה"צ'י" שהיא הבסיס לבריאות הנפשית והפיזית. כאשר הצ'י זורם בכיוון הנכון בבית, כל מה שהתורה מבטיחה עשוי להתקיים. המטרה של הפנג שוואי הנהוג כיום הוא למקם את הסביבה הבנויה האנושית בנקודות עם הצ'י הטוב ביותר.

אז מה הקשר של זה לשינה? ויקי סוויטלוב, מומחית לפנג שוואי, טוענת שכשאנחנו ישנים בלילה, הנשמה שלנו עוזבת את הגוף ואם יש מראה מול המיטה היא יכולה בטעות לחשוב שההתשקפות שלנו היא הגוף שלנו והדבר יפחיד אותה - מה שגורם לסיוטים בלילה.

אישה לא מצליחה לישון. By Tattoboo, ShutterStock
מתקשים לישון? תורידו את המראה בחדר השינה/ShutterStock, By Tattoboo

בנוסף, היא טוענת שמראה מול המיטה עלולה לגרום גם לאינסומניה (נדודי שינה - מצב שבו הגוף במקום ללכת לישון, נכנס למצב של עוררות יתר וחרדת הירדמות), על ידי כך שהיא מרוקנת את האנרגיה של הגוף, מה שגורם לנדודי שינה חמורים. "כשמראות ממוקמות מול המיטה, זה גורם להשתקפות של כל מי שבמיטה וזה גורם לכך שישנה למעשה עוד יישות בחדר שעלולה ליצור בעיות וסיוטים", אמרה ויקי.

גם המומחית הישראלית אירמה חזן מסכימה והיא מסבירה שלמראה סגולות רבות, אחת מהן היא שכפול. כפי שהמראה משכפלת את דמותנו הבאה לידי ביטוי בבבואה שלנו, כך היא משכפלת אנרגיות. כלומר, במקום שבו יש אנרגיות טובות - הן תוכפלנה, ובמקום שיש בו אנרגיות שליליות, לא עלינו, גם מזה נקבל מנה אחת אפיים. היא טוענת כי מראה בחדר השינה עלולה לגרום להרבה אקשן ומסבירה שתליית מראה מול המיטה גורמת להפרעה באיזון ההרמוניה הזוגית. "יכול להיות שזה נגרם כי הבבואה גורמת לתחושה שיש עוד מישהו נוכח בחדר" אמרה חזן.

צעירה מצלמת את עצמה במיטה - מול ראי. G-Stock Studio, ShutterStock
אפשר לעשות ניסוי לאורך שבוע אחד, בו יש לכסות את המראה באמצעות סדין/ShutterStock, G-Stock Studio

גם היא מסבירה שרצוי לדאוג שהמראה לא תשקף את הבבואה שלנו כאשר אנחנו שוכבים במיטה. כשאנו ישנים, הנפש שלנו חשופה ופגיעה ועודף אנרגיות כתוצאה מהמראה יכול לגרום לנו לנדודי שינה. במידה ויש לנו מראה בחדר השינה במקום בו היא אכן משקפת אותנו, אומרת חזן, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: האם אנחנו ישנים טוב? היה והתשובה חיובית, אין צורך לעשות שינוי. במידה והתשובה שלילית, אפשר לעשות ניסוי לאורך שבוע אחד, בו יש לכסות את המראה באמצעות סדין או להפוך אותה בכל פעם לפני השינה. אם השינה השתפרה במהלך הניסוי - אכן מומלץ להוריד את המראה ולהעבירה למקום אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully