וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשתה פדיחת ניקיון שהרסה לה את המקרר - ומזהירה אתכם לא לעשות את אותה הטעות

13.12.2020 / 22:46

תושבת סידני חשפה תמונות של מקרר הנירוסטה שלה לאחר שניסתה לנקות אותו. היא לא האמינה למראה עיניה כשהבינה איזה נזק עשתה - ומרוב פדיחה מיהרה להחליף מקרר. כעת היא מציגה את הטעות שלה ברשת כדי שאחרים ילמדו

כך מנקים מקרר עם ספוג הפלא/Flash Magic Eraser

אמא אמיצה (או טיפשה) מאוד מדרום-מערב סידני, אוסטרליה, חשפה תמונות מטרידות של מקרר הנירוסטה החדש שלה אחרי שהחליטה להבריש אותו בעזרת ספוג הפלא. לא היה לה שמץ של מושג שלשפשף נירוסטה בספוג כזה זו טעות - והתוצאות מטרידות במיוחד.

האישה סיפרה שהייתה כל כך נבוכה מהטעות הקריטית שעשתה שבמקום לנסות לתקן אותה - היא פשוט מיהרה לרכוש מקרר חדש כדי שאחרים לא יבחינו בפדיחה. על אף המבוכה, החליטה האם לשתף את הטעות שלה ברשתות החברתיות כדי להזהיר אנשים תמימים.

מקרר שנוקה עם ספוג הפלא. Facebook, צילום מסך
הטעות שעלתה לה ביוקר/צילום מסך, Facebook

בתמונות ששיתפה ניתן לראות כיצד ספוג הפלא הוריד כמעט לגמרי את שכבת הציפוי העליונה של מקרר הנירוסטה שלה. היא סיפרה שבהתחלה היא הייתה מרוצה מ"כמה טוב" הספוגית עובדת, אך עד מהרה הבינה את טעותה. "פתאום לקחתי צעד אחורה ורציתי לבכות", היא סיפרה בפוסט כשהבינה את גודל הנזק.

מקרר שנוקה עם ספוג הפלא. Facebook, צילום מסך
ציפוי הנירוסטה של המקרר נהרס לגמרי בגלל שימוש בספוג הפלא/צילום מסך, Facebook

אנשים רבים ניסו לנחם אותה על אסון הניקיון שלה ואחרים סתם זרו לה מלח על הפצעים. אחת כתבה: "ספוגיות הפלא הן כמו נייר זכוכית עדין ויש להשתמש בהן בזהירות רבה". אחר כתב שתמיד מומלץ לנסות תחילה את הספוגית באזור "לא בולט" ואחר כך להמשיך לשפשף, בדיוק בשל החשש שתוריד צבע. אחרים הודו לאם על האזהרה ואמרו שיימנעו משימוש בספוג הפלא על משטחי נירוסטה.

האמת שלא סיפרו לכם על ספוג הפלא:

מה הפלא של הספוג?

ספוג הפלא נקרא כך משום שהוא מנקה ללא חומרי ניקוי. הוא חזק במיוחד ומסיר גם את הכתמים העקשנים ביותר. ניתן להשתמש בו לניקוי של משטחים, חומרים ומכשירים רבים, לרבות ניקוי תנורים ומקררים (לא מנירוסטה), פלסטיק, קרמיקה, גרניט פורצלן, חרסינה, כיורים - ועוד. כן עדיף להימנע מלהשתמש בו על מנת לנקות עץ טבעי או דבר-מה בעל צבע מטאלי. הוא יעזור לכם לנקות את כל חדרי הבית והמשרד, לרבות חדר השירותים והמטבח. הוא מתאים מאוד גם לניקוי אחרי שיפוצים בעקבות הצטברות אפשרית וסבירה למדי של כתמים קשים. החומר המיוחד ממנו עשוי הספוג והמרקם שלו עוזרים לו לנקות שכבות של לכלוך וכתמים שכאלו, לרבות כתמים ישנים שהצטברו עם הזמן ולא הוסרו בזמן.

מהו החומר ממנו הוא עשוי?? ספוג הפלא הוא פשוט מלמין מוקצף - סוג של פלסטיק זול שהתגלה עוד במאה הקודמת. מלמין (Melamine) הוא כימיקל אורגני המשמש באופן נרחב לייצור מגוון סוגי פלסטיק ושרף. השימוש העיקרי בו הוא בנגרות, לייצור ציפויים לריהוט, לדלתות ולמחיצות (לדוגמה, פורמייקה). המלמין עמיד בחשיפה לקרינת השמש וקרינת UV. כמו כן הוא משמש גם לייצור כלי מטבח ואוכל, כגון צלחות, כוסות, תרוודים, מצקות וכדומה. במקרה התגלה שכאשר המלמין מוקצף ומתייבש, הוא נהיה עמיד בחום, גמיש והכי חשוב: ממש ספוגי. לפני גילוי תכונות הניקיון שלו ואפילו עד היום, משמש ספוג המלמין כחומר איטום צינורות וחדרי אקוסטיקה.

מה הופך את המלמין למנקה כל כך מוצלח? הסיבים הקטנים והחזקים שלו ויכולת הספיגה המצויינת שלו מאפשרים שיפשוף מוצלח יותר של המשטחים עד ידי כיסוי כל החריצים הקטנים וספיגת הלכלוך בצורה מיידית, כך שאנו לא משפשפים את הלכלוך חזרה למשטח.

עוד מישהי שכמעט הרסה את המקרר עם חומרי ניקוי לא נכונים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully