וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה: כך נראים הבתים המעוצבים של המאיון העליון

הם משתכרים פי 50 מהמשכורת הממוצעת במשק, ויכולים להרשות לעצמם את מה שאתם לא. קבלו הצצה לבתי המאיון העליון, ותחליטו בעצמכם האם כסף יכול לקנות טעם טוב?

בתים של המאיון העליון - פרוייקט 2. עודד סמדר,
ככה נראה החלום. בית פרטי עם בריכה במושב בשרון/עודד סמדר

מי מאיתנו לא חולם על בית פרטי עם בריכה מפנקת, בלב חלקה מוריקה או בשכונה פסטורלית במרחק יריקה ממרכז תל אביב? יש כאלה שעבורם הפנטזיה היא לגמרי המציאות והם זוכים להתחיל ולסיים את יומם במרחב מרגיע שניכר שהושקעה בו המון מחשבה.

הכירו את בתי המאיון העליון, אלה שמשלשלים לחשבון הבנק משכורת שנתית של כ-5 מיליון שקלים בממוצע ויכולים בקלות להשיג כמעט כל מה שירצו. בפועל, מרביתם מעדיפים להימנע מלנקר עיניים, ושואפים, ממש כמו כולנו, ליצור עבור משפחתם בתים שכיף ונעים לחיות בהם, אבל שיהיו גם בעלי ערך מוסף והשראה. אז נכון, גם אם נעבוד ברצף כל החיים, הסיכוי שנוכל להרשות לעצמו בית שעלותו בין 7 ל-20 מיליון שקלים (טווח המחירים של בתי המאיון) שואף לאפס. אבל היי, גם להתבונן מהצד זה נחמד.

גובה הוא שם המשחק - בית בקיסריה

בתים של המאיון העליון - פרוייקט 1. עודד סמדר,
עם הכניסה נחשפים לחלל כפול שגובהו 6.5 מטרים ומשדר עוצמה. סלון הבית בקיסריה/עודד סמדר

בבית שתכננו האדריכלים הילה ודן ישראלביץ, בעלי המשרד 'ישראלביץ אדריכלים' בקיסריה, קונספט המבנה הגיאומטרי מאפשר פתיחות וקלילות ותצפית משגעת על חוף הים שממוקם לא רחוק משם. עם הכניסה אליו נחשפים לחלל כפול שגובהו כ-6.5 מטרים המייצר תחושה של עוצמה.

עוד באותו נושא

הווילה העתידנית של אילון מאסק עומדת למכירה בקליפורניה

לכתבה המלאה
בתים של המאיון העליון - פרוייקט 1. עודד סמדר,
פאטיו פנימי במראה קוביית זכוכית מכניס את הטבע הביתה/עודד סמדר

ממש מול הכניסה תוכננו האדריכלים פאטיו פנימי במבנה קובייה עשויה קירות זכוכית ALL GLASS מעליה סקיילייט שמציף אותה באור טבעי ובתוכה נשתלו עצי במבוק טבעיים המכניסים את הטבע ואווירה של חופש הביתה. המראה הדרמטי והמרשים ממשיך לסלון, שם תוכנן קיר חלל כפול מחופה משטחי מתכת בגוון טבעי שמהווה FOCAL POINT שקשה להתעלם ממנו. הוא תוכנן בקומפוזיציה א-סימטרית וכולל חלונות ורטיקליים צרים, ספריית ברזל שחורה מסוגננת וגבוהה במיוחד הכוללת ספרות ואקססוריז בגוונים עזים שמוסיפם עניין וצבע לחלל וביניהם גם קמין 'בילט אין'.

בתים של המאיון העליון - פרוייקט 1. עודד סמדר,
תפיסה מדברית מסורתית בפרשנות עדכנית. פינת הישיבה החיצונית תחת הפרגולה/עודד סמדר

ביציאה לגינה קשה להתעלם מהפרגולה הבנויה שתוחמת את פינות הישיבה החיצוניות ומתוכננת על פי תפיסה מדברית מסורתית בפרשנות עדכנית. כך זוכים בני הבית למעין נווה מדבר מודרני שלא מתעלם מהאקלים הים תיכוני ומאפשר הצללה וקירור טבעי של המבנה בזכות משרביות בדמות עיגולים בקוטר זהה החורצים את תקרת הבטון.

יחסי גומלין בין חוץ לפנים - בית במושב בשרון

בתים של המאיון העליון - פרוייקט 2. עודד סמדר,
600 מ"ר בנויים שמאכלסים משפחה בת 5 נפשות + 3 כלבים. בית במושב בשרון/עודד סמדר

בבית שתכננו שרה ונירית פרנקל, בעלות המשרד 'פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים', במושב בשרון, מקור ההשראה היה רחובות אירופאיים מסוגננים, עם ריצוף אבן, תריסי עץ וחיפוי לבנים. שטחו הבנוי משתרע על לא פחות מ-600 מ"ר שבו לצד בני הזוג ושלוש בנותיהם מתגוררים גם שלושה כלבים, מה שהוביל לבחירת חומרים פרקטיים ועמידים כדוגמת חיפוי פרקט בגוון כהה ובעיבוד מוברש, ששריטות אינן מורגשות עליו.

בתים של המאיון העליון - פרוייקט 2. עודד סמדר,
חמימות ביתית ותחושת אינטימיות במרחב. סלון הבית/עודד סמדר

הגינה היוותה מקור השראה מרכזי לתכנון הבית והיא חודרת אותו. חדר המגורים תוכנן פתוח ובו גם חדר האוכל, מה שמעניק תחושת מרחב גדול במיוחד, זאת גם בזכות תקרה גבוהה ומרשימה. התקרה ושקיפות מלאה של קיר הגובל בגינה נותנים תחושה שהבית גובל בקצה המגרש, ולא בקצה הסלון.

על מנת להכניס חמימות ביתית ולספק תחושת אינטימיות במרחב, תוכננה לאורך הקיר אח, מצדו האחד, ומצדו האחר ארון כלים פתוח לראווה. וילונות לבנים מהתקרה לרצפה מעניקים לחלל כולו מעין מסגרת בסגנון פספרטו.

זוכים לחיים חדשים - בית בכפר סבא

בתים של המאיון העליון - פרוייקט 3. אלעד גונן,
חלונות גדולים מציפים את הבית באור ואוויר טבעיים. בית בכפר סבא/אלעד גונן

הבית שתכננה מעצבת הפנים ענבל ברקוביץ' אינו חדש אך עבר מטמורפוזה של ממש. במקור הוא תוכנן כבית כפרי במיוחד אך אחרי 12 שנה החליטו בעליו לבצע בו מתיחת פנים מפתיעה ולשוות לו מראה אורבני, מודרני ומוקפד. הוא ממוקם באחד הרחובות השקטים בכפר סבא ומוקף חלונות גדולים שמציפים אותו באור ובאוויר טבעיים. תקרתו גבוהה וחלונות הברזל הצבועים בגוון בהיר הופכים את הקומה למרווחת ואוורירית במיוחד.

בתים של המאיון העליון - פרוייקט 3. אלעד גונן,
הבית הכפרי עבר מתיחת פנים וקיבל מראה אורבני, מודרני ומוקפד/אלעד גונן

כדי ליצור את המראה המבוקש בחרה ברקוביץ' בגוונים וחומרים עוצמתיים ודרמטיים ואחד המונומנטים הבולטים במרחב הם הקירות, שחופו אריחי בטון שמבין חרכיהם מבצבצת אלומת אור אלגנטית ורכה.

בפאטיו המקשר בין שני חלקי הבית (שצורתו ח' הפוכה) ביקשה ברקוביץ' ליצור מערכת קשרים איכותית בין החוץ לפנים. בתוך כך, דאגה לשלב יחידת מיזוג בתקרה, לטלוויזיה גדולה בה ניתן לצפות גם בעת הישיבה בגינה וכן, שילבה גווני טורקיז שיחברו בין חללי הפנים לחוץ ולבריכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully