וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנית יוצרת את מעמקי האוקיינוס מפסולת של תעשיית הטקסטיל

אקולוגי וקסום: חוט אחר חוט, בעודה דואגת לשמור על הסביבה, אמנית הטקסטיל ונסה בראג'יו יוצרת בעבודת יד שטיחים יפיפיים שמדמים עולמות תת ימיים

מעצבת טקסטיל יוצרת שטיחים משאריות חומרים של התעשיה. צילום מסך, צילום מסך
ואנסה בראג'יו - בוראת עולמות תת ימיים מורכבים מפסולת של תעשיית הטקסטיל/צילום מסך, צילום מסך

אמנית הטקסטיל הפורטוגזית ואנסה בראג'יו מייצרת מוצרי טקסטיל לא מן העולם הזה (תרתי משמע) על ידי ניצול שאריות פסולת חוטים מבוזבזים מתעשיית הטקסטיל. תעשייה זו נחשבת לאחת המזהמות ביותר בעולם, עם תהליכים כגון טיפולים כימיים בסיבים וצביעתם, צריכה גבוהה של אנרגיה על ידי מכונות הייצור והשלכת פסולת של שאריות. לתהליכים הללו ישנן השפעות מזיקות רבות, במיוחד על האוקיינוסים, אשר סופגים 90% של עודף חום הלכוד באטמוספירה של כדור הארץ, כשהתחממות יתר שלהם מובילה להרס מינים תת ימיים כמו אלמוגים ואצות.

שטיח האוקיינוס של בראג'יו מייצג את השטח העצום שתופסים מים מלוחים בכדור הארץ, כמו גם את החשיבות של המעגליות בכל סביבה טבעית. המאמץ שלה לשימוש מחודש בשאריות חומר מגיע מהיותה מונעת על ידי אג'נדה ירוקה, כשהיא מסרבת לתרום לייצור פסולת תעשייתית ואנרגיה נוספים. כלל החומרים בהם היא עושה שימוש מלוקטים משאריות שנזרקות על ידי המפעלים המקומיים במקום מגוריה. בראגיו עושה שימוש בטכניקות ידניות עתיקות יומין כמו סריגה, ליבוד, מקראמה וקרושה.

עוד באותו נושא

שטיחי האמנות של המעצבת הזו לא דומים לשום דבר שאי פעם ראיתם

לכתבה המלאה

כלל השטיחים שלה ושטיח זה בפרט מכילים פרטים הדומים למבנים רבי השכבות של שוניות האלמוגים ומחקים צורות של פטריות, אצות, שוניות ויצורי ים. בראג'יו עובדת עם צבעי האוקיינוס המוכרים על גווניו הכחולים והירקרקים, כשצבעי אדמה מושתלים פנימה, על מנת לתאר את השוניות הגוססות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully