וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה של גיבורי על: אב הדפיס זרועות לבנו במדפסת תלת מימד

עיצוב וטכנולוגיה מייצרים את העולם שסביבנו ולעיתים מולידים סיפורים מרגשים במיוחד: אב לילד בן 10 שנולד ללא יד יצר עבורו סדרת זרועות צבעוניות בהדפסת תלת מימד, והכל במדפסת הביתית. אנחנו כבר יודעים מי זכה אצלנו בתואר אב השנה

אב מדפיס זרועות לבנו במדפסת תלת מימד. יח"צ,
זרוע מזהב או עם לדים מהבהבים? ג'יימי מילר יכול לבחור עכשיו ממגוון הזרועות שיצר עבורו אביו/יח"צ

ייתכן שהוא נולד בלי יד שמאל, אבל ג'יימי מילר הבריטי מעולם לא התקשה להסתגל. אף על פי זאת, כל שיפור במצבו המולד הוא ברכה ובימים אלה, הוא נמצא בליגה משלו לאחר שאביו השקיע במדפסת תלת מימד ולמד איך לייצר לבנו גפיים עליונות באופן עצמאי.

עד כה, האב, קאלום מילר יצר עבור ג'יימי בן העשר תשע גרסאות מדהימות של זרועות, כולל אחת מפלסטיק מוזהב ואחת עם אורות LED מהבהבים. משפחתו של ג'יימי גילתה שאין לו יד שמאל רק אחרי הלידה, מאחר והעניין לא אובחן בעת הבדיקות במהלך ההריון. "זה כמובן היה הלם, אבל אנחנו אף פעם לא נותנים לג'יימי להרגיש שיש לו איזושהי מגבלה" אמר מילר. "לימדנו אותו להמשיך בחיים. פשוט לימדנו אותו לעשות דברים ביד אחת".

בשנת 2017 מילר, שלפרנסתו מוכר חלקים עבור חברת מנועים, מצא קרן צדקה בשם Team UnLimited, אשר משתמשת במדפסות תלת מימד על מנת לבנות גפיים רובוטיות. מאחר ולקרן הייתה רשימת המתנה של 18 חודשים האב קנה מדפסת בעצמו וחקר לעומק את עולם האפשרויות שהגיע איתה.

אב מדפיס זרועות לבנו במדפסת תלת מימד. יח"צ,
על ידי כיפוף המרפק נוצרת תנועה באצבעות הזרוע המודפסת/יח"צ

בתחילת תהליך הלמידה הוא הדפיס צעצועים קטנים כטסטים. לאחר שהתמקצע והוריד קבצי עיצוב מהאינטרנט, החליט לנסות ולהדפיס זרוע. "הניסיון הראשון יצא מצוין וזה היה מפתיע. כשג'יימי לבש את הדגם והתחיל להשתמש בו, זה היה ממש מרגש. הוא הלך איתו לבית הספר וכל החברים והמורים שלו התרשמו מאד".

הזרועות המודפסות מופעלות על ידי רצועות פנימיות שמתחברות אל המרפק. על ידי כיפוף המרפק נוצרת תנועה באצבעות הפרוטזה. היום ג'יימי הפך לשותף פעיל ועוזר לאביו לעצב לו את הזרועות. " הוא אומר לי מה הוא רוצה. למשל, הוא רצה אורות LED על הזרוע האחרונה שיצרנו, אז הייתי צריך לחקור איך לעשות את זה". נכון להיום, מר מילר מחפש איך לשדרג את היד על ידי התקנת חיישנים אלקטרוניים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully