וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראה כמו מלון: הלובאים המפוארים הפכו לסטנדרט

הלובי החדש: הוא משמש כחלון ראווה ומרמז על אופי הבניין וסגנון דייריו. היזמים משקיעים בו יותר ויותר ואם בעבר ההשקעה בלובי בלטה לרוב במלונות או בנייני יוקרה, כיום גם בניינים קטנים מצטרפים לחגיגה

לובאים מעוצבים. יח"צ חו"ל,
מגמה שהחלה בבתי מלון - לובי בעיצוב קארים ראשיד/יח"צ חו"ל

אם בעבר חזית המבנה נתפסה כ'חלון הראווה' של פרוייקטי נדל"ן חדשים, הרי שכיום, במציאות של 2019 כסות חיצונית ארכיטקטונית ומונומנטלית ככל שתהיה כבר לא תספיק. קשה עד בלתי אפשרי למצוא כיום פרויקט נדלני שאינו כולל לובי כניסה מושקע, מעוצב למשעי שמצליח ליצור אימפקט וויזואלי וחוויתי.

לובאים מעוצבים. עמית גירון,
סטודיו עליזה שינזון - שילוב אלמנטים פיסוליים ותאורה/עמית גירון

"תופעת הלובאים המעוצבים הלכה והשתרשה בעשור האחרון הודות לבנייני הבוטיק והמגדלים שצצו בערים המרכזיות וגם בפריפריה", מסביר האדריכל טל אוחיון. "השטחים הציבוריים - בהם כמובן גם הלובי, לצד הבריכה, חדר כושר, מועדון דיירים ואפילו ספא - גדולים, רחבים וגבוהים יותר. היזמים הבינו שההשקעה מסייעת להם ברמה השיווקית, מיתוגית, מכירתית: ערך הפרוייקט עולה, והדיירים מצדם נהנים מהמתקנים השונים".

עוד באותו נושא

מועדון יוקרתי סגור של האמנותיים והאמידים: מייגן מרקל והנסיך הארי ביקרו בסוהו האוס באמסטרדם

לכתבה המלאה
לובאים מעוצבים. סטודיו עליזה שינזון,
הפיכת אתגרים במבנה ליתרונות עיצוביים/סטודיו עליזה שינזון

המעצבת הרב תחומית עליזה שינזון המתמחה בין היתר בעיצוב ותכנון הלובאים מסבירה כי "הלובאים המודרניים מדברים בשפה אחרת והם נתפסים כהצגה של ממש למבקרים בו. לובי הוא כרטיס הביקור של הבניין". לשיטתה של שינזון, הפתרונות תמיד מעצימים את המקום. דוגמא טובה לכך נמצאת במגדל אדגר שם בכניסה לבניין היה חלל לא מנוצל ממנו יצרה לובי מרשים במיוחד: "למרות התקרה שהיתה נמוכה במספר מקומות וגבוהה במקומות אחרים, יצרתי מצב שהלובי מקבל כוח" היא מסבירה. "בעבר שלטה מגמה שגרסה שהלובי צריך להיות מאוד נקי וסולידי, אבל כיום רוצים שהמגדל יהיה ייחודי, כמובן לא יקר וללא מגמה גנרית מסויימת. המגמות נבנות בהתאם לחומרים וטרנדים שיש בשוק, אולם הלובי כבר לא סטרילי, אלא מספיק מעניין ומסקרן ומיוחד".

לובאים מעוצבים. באדיבות ReMa,
לובי בבית מגורים בהוד השרון בהשראת מלון יוקרה/באדיבות ReMa

האדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין, בעלת המשרד ReMa אדריכלים, מצטרפת לדעתה של שינזון ומסבירה שאת הבניין צריך להרגיש כבר מרגע הכניסה: "כשמדובר בלובי של בניין מגורים אתה אמור להרגיש שנכנסת לבית הפרטי שלך", היא אומרת. "לובי אמור לייצג את רמת החיים שלך, את הקהילה, הערכים והסביבה שאתה גר בה. הלובי הוא גם מקום ליצירת קהילה חדשה עם פינות ישיבה ויצירת אינטראקציה בין אנשים. כך למשל לובי באחד הפרויקטים תוכנן ברוח ספורטיבית כזאת שתקסום לזוגות צעירים, על פי אסטרטגיית השיווק של היזמים. בפרויקט אחר, בבניין בהוד השרון, הדגש היה על יצירת מימד של יוקרה שתתן תחושה לדיירים ולמבקרים שהם נכנסים כל פעם מחדש למלון 5 כוכבים לכן עבדנו למשל עם אבן אוניקס עצומה שבהחלט מצליחה ליצור את התחושה".

לובאים מעוצבים. באדיבות חברת איילמינם,
קירות אדריכליים שבנויים ממשטחים וחיפויים בשלל טקסטורות/באדיבות חברת איילמינם

ואכן לחומרים המיושמים בלובי יש השפעה עצומה על נראותם ולא פעם הם יכולים לקבוע אם הפרויקט כולו ינסוק או יפול. לדברי אייל שימן, מנכ"ל חברת איילמינם, יבואנית משטחי LAMINAM איטליה לישראל, "המשקיעים דורשים להפוך את הלובי לבלתי נשכח ואינם נרתעים מלשהקיע בו סכומים נכבדים. הם מיישמים בו את החומרים היוקרתיים ביותר ואת הקירות העירומים שהורגלנו לראות במרבית הלובאים מחליפים כיום קירות אדריכליים הבנויים ממשטחים וחיפויים בשלל טקסטורות, חומרים וגימורים. מרביתם מדמים חומרים טבעיים כמו מתכות, עץ טבעי, שיש וכיוב' ובד בבד מאפשרים תחזוקה קלה ויעילה- פרט חשוב ואקוטי כשמדובר בחלל שעוברים בו מידי יום מאות ואלפי אנשים. באופן טבעי משטחי גרניט הפורצלן זוכים להצלחה רבה בתחום מפני שהם עמידים בפני שברים ושריטות, אינם סופחים נוזלים ולחות ובנוסף הם אנטיבקטריאלים כך שניתן לנקותם מבלי לחשוש שתצורתם תיפגע לאורך השנים".

לובאים מעוצבים. עודד סמדר,
לובי בעיצובו של אדר' טל אוחיון/עודד סמדר
לובאים מעוצבים. עוזי פורת,
מתוכננים גבוהים הרבה יותר מבעבר - לובי בבניין עזריאלי ראשונים/עוזי פורת
לובאים מעוצבים. באדיבות ReMa,
שילוב אלמנטים בהשראת הים בלובי, שתואמים את קונספט הפרויקט/באדיבות ReMa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully