וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקובץ במחשב אל הכביש: האופנוע הראשון בעולם הודפס במלואו במדפסת תלת מימד

24.12.2018 / 9:55

וייבים של בלייד ראנר: תחומים נוספים הולכים ונכבשים על ידי מדפסות תלת מימד ענקיות: אחרי הבשורה הממשית לתחום הבניה, בה הטכנולוגיה כבר מיושמת בפרקטיקה ולא רק בתיאוריה, גם עולם הרכב מצטרף לחגיגה העתידנית

מדפסות התלת מימד הולכות וכובשות כל חלקה בעולם הייצור התעשייתי. מעולם הרפואה עם שתלים ופרוטזות, דרך ענף האוכל עם פיצות ועוגות ועד ענף ההנדסה עם בניינים בהקמה מהירה וזולה. היה זה רק עניין של זמן עד שענף הרכב יצטרף גם הוא לחגיגה. הכירו את הבשורה החדשה בתחום הזה: אופנוע נרה (NERA) - שנראה כאילו יצא מסט של "בלייד ראנר" - הוא הפיתוח החדש ואחד התוצרים המרשימים ביותר שנוצרו עד היום בעזרתה של מדפסת תלת מימד.

מהכידון ועד צמיגים, נרה הוא האופנוע הראשון בעולם שהודפס כולו בטכנולוגיית התלת מימד - למעט הרכיבים החשמליים. חלקי המדפסת כוללים בין היתר את המסגרת, החישוקים, המתלים, השלדה, הגלגלים והמושב. יצרנית האופנוע היא NOWLAB, זרוע החדשנות של חברת ביגראפ (BigRep) הברלינאית' שמתמחה בייצור מדפסות תלת מימד ענקיות לפרוייקטים בקנה מידה גדול. מאחורי הרעיון לייצר אופנוע, עמדה הכוונה להראות לעולם מה שהמדפסות שלהם מסוגלות לעשות עם חומרים חדישים ועם טכניקה מודרנית.

עוד באותו נושא

זה סוף סוף קרה: לראשונה מבנה הודפס בתלת מימד במיקומו הייעודי

לכתבה המלאה

האופנוע שוקל 60 קילו בלבד והוא מתגאה בכמה אפיונים עתידניים למדי כמו צמיגים ללא אוויר, כסא ומשענות רגליים מתכווננים בהתאמה אישית, חיישני תנועה מתקדמים, תאורת LED ממוחשבת והגה בעיצוב כמעט בידיוני. מבנה המשושים שלו לא רק אסתטי ועתידני, אלא גם תוכנן כך שיתמוך במשקלים כבדים. האופנוע פועל לחלוטין על טעינה חשמלית כך שהוא גם ידידותי במיוחד לסביבה. בשלב זה נרה הוא רק אבטיפוס ועוד לא ניתן לרכישה, אבל הוא לגמרי מעניק הצצה לדגמי האופנוע שהעתיד יוכל להציע לנו.

המעצבים תכננו את האופנוע מלכתחילה כך שהעיצוב עצמו יתאים לטכנולוגיית ההדפסה, כמו גם לייצור בקנה מידה נרחב שיהפוך את המחיר שלו לנגיש. "בבניית נרה, המעצבים והמהנדסים לא פשוט עשו התאמה של עיצובי אופנוע קיימים, אלא ערכו חיזוי של אופנוע שיתאים לטכנולוגיית ההדפסה בפורמט גדול", מסרה החברה. "המתכננים הציבו אמת מידה לתכנון יצירתי באמת, זאת תוך שהם שוברים את גבולות ההנדסה המכנית המסורתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully