וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה סוף סוף קרה: לראשונה מבנה הודפס בתלת מימד במיקומו הייעודי

20.9.2018 / 14:12

אחד התחומים המרתקים בהם טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית החלה להיות מיושמת הוא תחום הבניה. אחרי ניסיונות מגוונים של השנים האחרונות ב"תנאי מעבדה", צבא ארה"ב הדפיס לראשונה מבנה שייעשה בו שימוש אמיתי, במיקומו הממשי

בניינים מודפסים מבטון לראשונה במקומם הייעודי. יח"צ,
על קירות הבטון הגליים רואים את סימני ההדפסה/יח"צ

שנת 2018 מסתמנת כשנה היסטורית עבור טכנולוגיית הדפסת בניינים בתלת מימד. אם עד לאחרונה ראינו בניינים מודפסים קמים לתחיה רק במסגרות של מחקרים וניסויים, השנה כבר התבשרנו על מתחם מגורים הולנדי שהקמתו יצאה לדרך ושהבתים בו יוקמו באמצעות הטכנולוגיה החדשנית. אולם בעוד הבתים ההולנדיים יוקמו במכון מחקר והדפסתם טרם החלה, בארצות הברית כבר הספיק הצבא לקחת את המדפסת צעד אחד קדימה והדפיס, בפעם הראשונה, מבנים ישירות על הקרקע. אם עד היום הייתה טכנולוגיית הדפסת הבניינים כזו שהשימושים שלה רק תיאורטיים - כעת מדובר בעובדה מוגמרת הקיימת בשטח.

בניינים מודפסים מבטון לראשונה במקומם הייעודי. יח"צ,
בעתיד תהליך ההקמה יקוצר ליום אחד בלבד, במקום 40 השעות שנדרשו כעת/יח"צ

פחות מיומיים לקח לחיל הנחתים של ארצות הברית להקים את המבנה הראשון בעולם שהודפס ישירות על הקרקע. מדובר במבנה צבאי בגודל של 46 מטרים רבועים אשר הוקם בבסיס הנדסה, מחקר ופיתוח במדינת אילינוי, ומרגע שהחלה המדפסת לפעול הוא הושלם בתוך ארבעים שעות. "זה המבנה המודפס הראשון בעולם שהוקם בשטח", אמר מתיו פרידל, קצין פרויקטים בחיל הים האמריקאי. "אמנם כבר הודפסו מבנים בעבר, אבל הפעם זה נעשה בשטח, ובבת אחת". בצבא האמריקאי טוענים כי המדפסת שבה נעשה שימוש היא הגדולה מסוגה בעולם.

עוד באותו נושא

מחפשת נסיך: טירת בטון בהדפסה תלת ממדית

לכתבה המלאה
בניינים מודפסים מבטון לראשונה במקומם הייעודי. יח"צ,
המבנה נוצר בעזרת מדפסת תלת מימד הגדולה מסוגה בעולם/יח"צ

בתמונות שפורסמו על ידי חיל הנחתים נראית חזית הביתנים שהודפסו גלית ורצופת קווים, עדות לפעולת יציקת השכבות הרפיטטיבית של מדפסת הבטון. בהודעת החיל נמסר שעל עבודות ההקמה של המבנים פיקחו בכל רגע נתון ארבעה אנשים, שנדרשו להזין את מדפסת הבטון במשך ארבעים שעות רצופות. בצבא מאמנים שבעתיד אפשר אפילו יהיה לקצר את משך זמן ההקמה ליום אחד בלבד, זאת בעזרת רובוט שיחליף את החיילים שהיו אמונים על מלאכת הערבוב והשאיבה של חומר הגלם. הפוטנציאל בחסכון בזמן ומשאבים עבור הצבא הוא אדיר, שכן היום כדי לבנות ביתן צבאי אחד מעץ נדרשת עבודה של עשרה חיילים במשך חמישה ימים שלמים.

בניינים מודפסים מבטון לראשונה במקומם הייעודי. יח"צ,
בפעם הראשונה אי פעם הבניין הודפס במיקומו הממשי, ולא כחלק מניסיון סימולציה/יח"צ

הפרויקט באלינוי נועד להעריך את הפוטנציאל שטמון בהדפסת מבני תלת מימד עבור שימושים שונים של הצבא. "בשנת 2016 אמר הפיקוד העליון כי רובוטים צריכים לעשות כל מה שהוא משעמם, מסוכן ומלוכלך, ואתר בנייה בשדה קרב הוא בדיוק כל הדברים האלה", אמר פרידל. "באזורי לחימה או אימונים אנחנו לא רוצים חיילים שיהיו בשטח בשביל להרים קורות עץ ולדפוק בפטישים. מדפסת שמסוגלת להקים מבני בטון בהתאם לדרישה היא יתרון עצום עבור הכוחות בשטח".

בצבא רואים בטכנולוגיה יותר מרק שיטה נוחה להקים מבנים לשימושים צבאיים. כיוון שמדובר במערכת ניידת שהפעלתה פשוטה וזולה יחסית, היא עשויה לשמש את הצבא האמריקאי גם במתן סיוע לתושבים מקומיים באזורים בהם הצבא נמצא במשימות הומניטריות, או במקרים של טיפול באסונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully