וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשת נסיך: טירת בטון בהדפסה תלת ממדית

10.9.2014 / 11:51

טירת בטון הראשונה שנעשתה בהדפסת תלת ממד היא תוספת משמעותית למגמה המתעצמת שתייצר לנו ברגע בתים, שמלות, אופנועים ואפילו איברים פנימיים

טירה מבטון בהדפסת תלת ממד; Andre Rudenko. Andre Rudenko,
טירת הבטון של אנדריי רודנקו/Andre Rudenko

אחרי שנתיים של מחקר ופיתוח, המהנדס אנדריי רודנקו ממינסוטה השלים הדפסת טירה מבטון בגודל אמיתי שמתאימה למגורים. חלקי המצודה הקטנה, שהודפסה במדפסת תלת-ממד, כמו הקירות וצמרות המגדלים, הוכנו בנפרד וחוברו יחדיו למבנה אחד. ?עם הטכנולוגיה החדשה הזו?, מסביר רודנקו, ניתן להדפיס כמויות בלתי מוגבלות של מבנים בעיצוב קלאסי וגם אלמנטים חדשים לגמרי וצורות שונות בעוד שהטכנולוגיה הקודמת אפשרה בנייה קרה ויקרה בלבד.

טכנולוגית ההדפסה התלת-ממדית אפשרה לצוות של מעצבים ומהנדסים ליישם רעיונות אדריכליים בבנייה שבכל תרחיש אחר היה קשה לשכפל, כגון פרטים מורכבים על הצריחים או על החזית של המבנה. ?עידן חדש באדריכלות הוא בלתי נמנע?, הוסיף רודנקו, ?ואני נרגש לראות לאן יובילו השנים הבאות במובן של בנייה ועיצוב. בעבר, הייתי בטוח שאני יכול להדפיס בתים, אבל כעת שסיימתי את הטירה יש לי הוכחה לכך שהטכנולוגיה מוכנה?.

טירה מבטון בהדפסת תלת ממד; Andre Rudenko. Andre Rudenko,
חלקים שמולשבים זה על זה/Andre Rudenko
טירה מבטון בהדפסת תלת ממד; Andre Rudenko. Andre Rudenko,
מקום טוב לגור בו/Andre Rudenko

רודנקו הוא אולי הראשון להדפיס טירה בתלת-ממד, אך בשנים האחרונות נחשפנו למספר רב של מעצבים ומהנדסים שהצליחו להדפיס מבנים שונים המתאימים למגורים. בשנה שעברה נחשפנו לחברת קאונטר קראפטינג שהציגה טכנולוגיה של הדפסת בתים מבטון שניתן להקים במקביל יחד עם כל הצינורות, החשמל, האינסטלציה ומיזוג האוויר הדרושים. החברה אף טוענת כי בכוונתה ליישם את הטכנולוגיה החדישה הזו בבניית מבנים על הירח ועל מאדים ובכך לאפשר מחייה על כוכבים אחרים.

וואן פיס של בית מבטון:

בחודש אפריל האחרון הודיעה חברה סינית שהצליחה להדפיס עשרה בתים ביממה אחת. הבתים לא עשויים בטון, אלא הודפסו במדפסות ענק מחומרים ממוחזרים ועלותם עמדה על 5,000 דולרים בלבד. פיתוח זה יכול לשחק תפקיד מרכזי במקרים של אסונות טבע או במדינות נחשלות, שבעזרת הטכנולוגיה החדשה יהיה ניתן לספק כמות גדולה של בתים בזמן קצר מאוד.

בתים סיניים בהדפסה תלת ממדית. http://www.3ders.org,
בתים בתלת ממד מחומרים ממחוחזרים/http://www.3ders.org

אך הפיתוחים הטכנולוגים האחרונים לא רק יבנו לכם בתים חדשים במהירות וביעילות - אלא אולי אף יצליחו לפענח פשעים. משטרת טוקיו לדוגמה, השתמשה בטכנולוגיה כדי לשחזר זירת פשע בהתבסס על תמונה משנת 1996 ושרטוטי הבניין - כך דיווח אתר החדשות היפני סנקי דיגיטל. מודל של הבניין בן שתי הקומות הודפס מגבס ביחס של 1:28.

מודל בניין של שתי קומות לפיענוח פשע. http://www.3ders.org,
מסייעים לפיענוח פשע בשיחזור זירות/http://www.3ders.org

הדפסה בתלת-ממד שינתה בשנים האחרונות את כללי המשחק כמעט כל תחום אפשרי. חוקרים מאמינים, למשל, כי המדפסות יוכלו בעתיד להדפיס איברים חיים כמו כליות וכבד. כבר היום קיימים פיתוחים מדהימים שמאפשרים בניית עצמות ושחזור גולגולות בהדפסה תלת ממדית. בבית החולים לילדים של בוסטון, הרופאים יכולים לבצע ?ניתוחי דמה? בעזרת מודלים של איברים שהודפסו מצילומי ct של איברי המנותח.

אופנוע דוקאטי שנעשה בתלת ממד. http://www.3ders.org,
האופנוע שנעשה בתלת ממד של חברת דוקאטי/http://www.3ders.org

במדפסות נעשה שימוש לא רק למוצרים מצילי חיים, אלא גם מוצרים יום-יומיים כמו מוצרי חשמל, כלי רכב ואפילו בגדים. דוקאטי יצרנית אופנועים איטלקית, עיצבה בשנה שעברה דגם אופנוע פאר עמוס פרטים קטנים, שהודפסו בנפרד והורכבו. רק בשבוע שעבר הציגה חברת מרוצי המכוניות סטרקה מכונית מרוץ שיכולה להגיע למהירות של 320 קילומטרים לשעה שכן, גם הודפסה כולה.

מכונית מרוץ סטרקה בתלת ממד. http://www.3ders.org,
מכוניות המירוץ של סטרקה/http://www.3ders.org

חידושים מבטיחים בתחום ניתן למצוא בעולם האופנה, שם הדפיסו לאחרונה שמלת תחרה. חברה הונג-קונגית השתמשה בתכנה מיוחדת שמאפשרת ?לשרבט? צורות ולהדפיסן - אך איש טרם ניסה, עד היום, להדפיס איתה פריט לבוש. גם על הרגליים שלנו הטכנולוגיה המדהימה הזו לא פסחה ונעליים מודפסות כבר בשפע. אפילו מיס ג?ורג?יה, מגי בריגס, תנעל בתחרות מיס אמריקה נעליים שהודפסו במיוחד למידותיה.

שמלת תחרה בהדפסת תלת ממד. http://www.3ders.org,
שמלות תחרה בתלת ממד/http://www.3ders.org
נעליים בהדפסת תלת ממד. http://www.3ders.org,
מיס ג'ורג'יה תנעל את בתחרות מיס אמריקה את נעלי התלת ממד האלו/http://www.3ders.org

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully