וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם: סגרדה פמיליה תשלם קנס "צנוע" על 136 שנה ללא היתר בניה

24.10.2018 / 8:19

גאודי לא חשב שככה זה יסתיים: העבודות בסגרדה פמיליה כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מנופה של ברצלונה, וכעת מתברר כי כל השנים התקיימו ללא האישורים הדרושים. איך 36 מיליון אירו קנס נשמע לכם?

שיפוצים בכנסיית סגרה פמיליה. מערכת וואלה!
עבודות הבניה בבזיליקה המפורסמת החלו ב-1882/מערכת וואלה!

סגרדה פמיליה של אנטוני גאודי, אחד המונומנטים המפורסמים של ברצלונה, הסכימה לשלם תשלומים לרשויות העיר, לאחר 136 שנים של בנייה ללא היתר בנייה. העבודות בבזיליקה המוכרת על ידי אונסק"ו החלו ב-1882, למרות שמעולם לא התקבלו אישורים רשמיים לכך מהמועצה המקומית.

כעת, הסכימה הנהלת האתר ההיסטורי להעביר 36 מיליון אירו לקופת העיר, על מנת לשלם על הוצאות העירייה שנוצרו בשל למעלה מ-130 שנים של עבודות בנייה. ראש עיריית ברצלונה, עדה קולאו, ברכה על "ההסכם ההיסטורי" שהדרך עליו היתה שנתיים של משא ומתן.

סגרדה פמיליה. Shutterstock, GettyImages
לאחר מותו של גאודי, אדריכלים אחרים המשיכו את העבודות. עד היום מתקיים הויכוח עד כמה בשלב זה המבנה נאמן לחזונו המקורי של האדריכל הקטלאני/GettyImages, Shutterstock

תשלום סכום הכסף העצום יתפרס על פני תקופה של 10 שנים, עם 22 מיליון אירו שילכו לרשת התחבורה הציבורית של העיר, 7 מיליון אירו יושקעו בשיפור הגישה למערכת המטרו, 4 מיליון אירו על שיפוץ הרחובות סביב סגרדה פמיליה ו-3 מיליון אירו על תחזוקת הרחוב וביטחון.

תמורת הכסף שישולם, הרשויות יסדירו באופן רשמי את העבודה והבזיליקה תוכל למסד את ההיתר שלה כדי להשלים את עיצובה המורכב. לאחר מכן, תוקם ועדה שתמצא את "הפתרונות העירוניים" הדרושים על מנת לסיים את הפרויקט.

עיצובים עבור סגרדה פמיליה עברו כמה גלגולים מאז החלו העבודות על הבזיליקה הניאו-גותית בשנת 1882. אנטוני גאודי נכנס לפרויקט בניית הכנסייה עבור ברצלונה בשנת 1883, אך המשיך לבצע שינויים משמעותיים בעיצוב החדש שלו לאורך כל תהליך הבנייה.

עוד באותו נושא

סודות האדריכלות: איך באמת בנו את הטאג' מאהל?

לכתבה המלאה
סגרדה פמיליה. Shutterstock, GettyImages
המבנה האייקוני הוא חלק מרשימת המורשת העולמית של אונסק"ו/GettyImages, Shutterstock

האדריכל הקטלאני נפטר בשנת 1926 לאחר שנפגע על ידי חשמלית, כשרק רבע מהבניין הושלם. למשך זמן קצר, האדריכלים שבאו אחריו המשיכו את העבודה על פי המודלים והשרטוטים שהשאיר, עד שאלה אבדו במהלך מלחמת האזרחים בספרד.

עד היום נמשך הוויכוח עד כמה אופייה של הבזיליקה שמצטיירת תוך עבודות הבניה נכון לחזון המקורי של גאודי. הקריפטה של הבזיליקה, בה האדריכל קבור, והחזית של המבנה הוכרו כיצירות מקוריות של גאודי, והן חלק מרשימת המורשת העולמית של אונסק"ו.

כעת, בשלב הסופי של הבנייה, 70 אחוזים של הבזיליקה כבר הושלמו, וכיום מתבצעת עבודה על שישה מגדלים מרכזיים. שלב זה אמור להסתיים בשנת 2026, שהיא - באופן סימבולי - 100 שנים בדיוק למותו של גאודי.

סגרדה פמיליה. Shutterstock, GettyImages
הבניה תסתיים באופן סופי בעוד כשמונה שנים/GettyImages, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully