וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

180 מ"ר של קסם בבית הטובל בירוק בבנימינה

בשיתוף ARCDB

21.10.2018 / 7:43

כשהבית שוכן באחד הישובים הפסטורליים בארץ זאת כבר נקודת התחלה טובה. בשיפוץ מקיף הורחבו החלונות כך שמקסימום מהטבע הירוק שמקיף את הבית יוכל להיכנס פנימה. עם צבעים משמחים, הצפה של אור ועיצוב מודרני אך חמים, גם אנחנו היינו רוצים לחזור אל הימים היפים של בנימינה

בית בבנימינה. איתי אבירן,
החלונות הורחבו ושופצו ופתחו את הפנים הבית אל הטבע הירוק שמקיף אותו/איתי אבירן

הדיירים: זוג + ילד
מיקום: בנימינה
שטח: 180 מ"ר
עיצוב פנים: אסתי די-נור

אי אפשר שלא להתאהב במושבה הציורית בנימינה. לא פלא שהפסטורליה, הרוגע והירוק שעטפו את הבית הוותיק אותו הגיעה לעצב מחדש מעצבת הפנים אסתי די-נור, עוררו בה את ההשראה ליצור מרחב פנימי שמתמזג בהרמוניה עם החוץ.

עצי הפרי המבושמים, גג הרעפים הנוסטלגי, סמטה צרה המעוטרת בעצי זית עתיקים, מכונה חקלאית חלודה הנשקפת מהחלון - כל אלה בנו את האווירה שמסביב לבית. דינור צללה לעולמם של הדיירים ובנתה עמם סביבת מגורים עדכנית, שנפתחת אל הגינה-חורשה.

בית בבנימינה. איתי אבירן,
הסקלה הצבעונית של הסלון משתלבת היטב עם הצבע הירוק הנכנס דרך החלונות/איתי אבירן

"כשהבית מוסתר מעיני המתבונן בירק, אין צורך בווילונות או בתריסים", אומרת המעצבת ומתארת כיצד הורחבו ושופצו החלונות על מנת ליצור אחידות, סימטריה וקצב. האלומיניום הוחלף לפרופיל דמוי בלגי בצבע בהיר, הפרגולה בחצר החליפה את גג הרעפים הנמוך שקירה אותה, כדי לאפשר כניסה של אור.

הבית עבר התאמות לצרכי הדיירים ולניצול אופטימאלי של השטח. "המטבח הורחב ונפתח לסלון. הוא הופרד מאזור הכניסה באמצעות אי, אשר נבנה בנגרות בהזמנה אישית ומשלב עץ אלון בהיר עם משטחי עבודה באבן שחורה. קומת הקרקע והמדרגות רוצפו באבן חלילה, וקומת המגורים בפרקט אלון.

עוד באותו נושא

רווקים ונהנים: דירות רווקים שלא יצאו לכם מהראש

לכתבה המלאה
בית בבנימינה. איתי אבירן,
גופי תאורה קלילים מפורניר של סטודיו ויהי משתלבים היטב באווריריות של החלל/איתי אבירן

השטח הכלוא מתחת למדרגות נפרץ בניסור בבטון, ונוצל לארון אחסון ענק. קיר המסדרון היה החלל שמתחת למדרגות המובילות לקומת המגורים, אשר כמעט ולא נוצל עקב הגישה הבעייתית והצרה אליו. לכן הוחלט לנסר בבטון כדי לפתוח את החלל ולשלב בתוכו ארון, שיכיל את כל מה שיש לאחסן בבית. כך התפנה הממ"ד מכל מה שהכיל קודם, והפך לחדר המשחקים של הילדים. חדרי השירותים חופו מחדש בקרמיקה ייחודית ובשליכט צבעוני".

סקלת הגוונים שנבחרה היא פלטה סתווית (תכלת, כתום, אוקר וכחול נייבי) המשתלבת עם הירוק והחומרים המקומיים שמעבירים את רוח המקום. קיר צהוב מקבל את פני הנכנסים הביתה ונראה מהמטבח. אותו צהוב "מטפס" גם לקומה השנייה בחדר המדרגות. התכלת מבצבץ מן הקשת שנותרה בקיר הבית החיצוני, ונראה מפינת האוכל כמו שמיים. את אותו התכלת אנו פוגשים גם בחדר המשפחה ובאמבטיה. שלוש מנורות פורניר מבית 'ויהי' נתלו בחלל ומוקמו על ציר אחד - האחת מעל האי במטבח, השניה מעל פינת האוכל והשלישית מעל פינת הישיבה.

בית בבנימינה. איתי אבירן,
חזיתות מטבח העץ נראות עדכניות ומודרניות, אך גם שומרות על הניחוח הנוסטלגי של הישוב הותיק/איתי אבירן

"חלל הבית כולו אינו גבוה במיוחד, וכעת משנפתח, הדבר הורגש אף יותר. לכן, כדי ליצור תחושת מרחב, היה צורך למשוך את המבט החוצה, אל הגינה הירוקה והוותיקה. בפנים מרגישים חמימות וטאץ' עדכני שבא לידי ביטוי באלמנטים של פרזול בברזל שחור כמו הקמין בברזל יצוק, מעקה המדרגות, רגלי וידיות ארונות המטבח, רגלי הספה ושידת הטלוויזיה".

התאורה בחלל המרכזי תוכנן עם פסי לד רציפים מקרניזי הגבס בקירות. בנוסף, שלושת גופי התאורה הגדולים והמרשימים מפורניר, נותנים את הקצב של חלוקת החלל בקומה.

המעצבת מסכמת שהיה לה חשוב ללכוד את ההווי של המושבה ולשמור על האופי של הבית, יחד עם נוחות מקסימאלית ואווירה רגועה המחוברת לטבע שעוטף אותו.


בקרו בפרויקטים נוספים של מעצבת הפנים אסתי די-נור

סטיילינג: יעל בן-צבי
נגרות: נגריית טידה

בית בבנימינה. איתי אבירן,
נוף נפלא להתבונן בו בזמן שטיפת הכלים/איתי אבירן
בית בבנימינה. איתי אבירן,
בתוך האי שולבו מדפים המכילים ספרים/איתי אבירן
בית בבנימינה. איתי אבירן,
פאטרן חירוץ עם קריצה אתנית-גאומטרית שולב נקודתית בדלתות המטבח/איתי אבירן
בית בבנימינה. איתי אבירן,
שטיח אתני במרכז המטבח "תופר" את כל הרכיבים יחד/איתי אבירן
בית בבנימינה. איתי אבירן,
הצמחיה מצאה את מקומה גם בפנים הבית/איתי אבירן
בית בבנימינה. איתי אבירן,
רצפת פרקט וגוונים פסטליים בחדר המשחקים של הילד/איתי אבירן
בית בבנימינה. איתי אבירן,
בחדר הרחצה - הגוון התכלת חוזר ומופיע במספר נקודות בבית/איתי אבירן
בית בבנימינה. איתי אבירן,
מינימליסטי ואוורירי - חדר השירותים/איתי אבירן
בית בבנימינה. איתי אבירן,
שטיח גאומטרי צבעוני הונח במסדרון הארוך ומתכתב עם דלת שנצבעה בכחול מלכותי/איתי אבירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully