וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד בשביל מאה: החברה ששותלת מאה עצים על כל רהיט שהיא מוכרת

15.10.2018 / 8:24

בבעלותם חברת עיצוב וגם יער פרטי. בני הזוג פרינצהורן האוסטרים הגו מודל ייצור בר קיימא פשוט ומהפכני בו זמנית. כן, אלה מעצבי ריהוט שמייצרים יותר חומר גלם בטבע ממה שהם מבזבזים, ומקווים לסחוף אחריהם יצרנים נוספים בעולם

חברת one for hundred. oneforhundred,
עם מודעות עיצובית אקולוגית שאין כדוגמתה - חברת One For Hundred/oneforhundred

גם אם לא נעים לשמוע, חשוב מדי פעם להזכיר שלבני האדם יש השפעה הרסנית על כדור הארץ. כבר שנים ארוכות שהתעשיות הכבדות גורמות לזיהום האוויר והמים, וניצול משאבי הטבע המוגבלים מעלה חשש אמיתי להגעה מהירה לנקודת האל חזור. כריתת יערות לצורך הפקת חומרי גלם לתעשיית הבניין היא דוגמא בולטת. לא רק שהיא מביאה לצמצום שטחי המחיה של בעלי חיים, היא גם משפיעה על כמות החמצן בכדור הארץ ותורמת לשינוי האקלים, שכן קצב צמיחת היערות קטן מקצב הבירוא שלו. משמח לגלות שבעיות הרות הגורל הללו מטרידות לפחות חברת רהיטים אחת בעולם, שהחליטה לקחת אותן בחשבון: הכירו את "One for Hundred" ("אחד בשביל מאה") - החברה שמביאה לעולם יותר עצים מהכמות שבה היא משתמשת.

מותג הריהוט האוסטרי "One for Hundred" שנוסד על ידי אנה וקארל-פיליפ פרינצהורן מבוסס על מודל בר קיימא פשוט למדי, ששואף לעורר השראה בקרב יצרני ריהוט אחרים בעולם. על כל פריט ריהוט שהחברה מוכרת, היא שותלת בקרקע מאה עצים צעירים חדשים. מודעות סביבתית - כמה פשוט, ככה מהפכני. החברה הציגה במהלך שבוע העיצוב של וינה את הקולקציה האחרונה שלה, אשר כל הרהיטים בה יוצרו במלואם אך ורק מעצים שנכרתו מיער פרטי שבבעלות בני הזוג ואשר ממוקם בפאתי העיר.

"הסוחרים הגדולים באירופה מוכרים כמויות עץ רבות ליצרנים בסין, בעיקר עץ אלון, שם הוא מעובד לכדי רהיטים בייצור המוני באיכות נמוכה", אמרה אנה פרינצהורן בראיון למגזין Dezeen. "הרהיטים הללו נשלחים לרחבי העולם ויכולים להגיע לאחת מרשתות הרהיטים הגדולות, שאולי אפילו שוכנת ליד היער שבו כל התהליך התחיל", היא אומרת. "המחשבה הזו גרמה לי להאמין שהגיע הזמן לשנות את האופן שבו הדברים נעשים בתעשיית הרהיטים. אנחנו מקווים שנוכל לתרום לשינוי הזה ולהציע לאנשים גישה אחרת לרכישת הרהיטים שלהם".

עוד באותו נושא

כמו באגדה: בית בתוך מגדל מים ויקטוריאני מכוסה קיסוס

לכתבה המלאה

קולקציית הרהיטים של החברה כוללת למשל את "Bar X" - שולחן קונסולה בעל שלוש מגירות עם רגלי מתכת מצטלבות, ואת "Join" - שולחן אוכל נפתח עם תוספת הגדלה. עוד הציגה החברה בשבוע העיצוב של וינה את "Shadow" - שידת מזנון עם רגלי מתכת קצרות ודלתות הזזה, שהתנועה שלהן האחת על גבי השניה יוצרת צורות גיאומטריות משתנות. לצד אלה הציגה החברה גם מערכת מדפים נתלים בשם "Ribbon" וספסל תואם בצבע אדום העונה לשם "Yogi", בעיצוב ששאב השראה מהמטבח האוסטרי החקלאי-מסורתי. הקולקציה תוצג במהלך חודש אוקטובר גם ביריד "Blickfang Vienna".

כל אחד מהפריטים מותאם אישית בעת ההזמנה והרהיטים של החברה זמינים במבחר של סוגי עץ שונים, צבעים וגימורים. דבר אחד משותף לכל הרהיטים בקולקציה - הם כולם עשויים מעץ מלא, ולאחר רכישה של כל אחד מהם יגיעו לעולם מאה עצים חדשים. "החומר משחק תפקיד מוביל בתהליך העיצוב", אומרת פרינצהורן. "המטרה שלי היא לעצב מוצרים במחירים סבירים הניתנים להתאמה אישית ולאריזה. הנגרים שלי ואני עובדים יחדיו כדי להתאים את העיצובים כך שהייצור יהיה חסכוני ככל האפשר, ובמקביל לא עושים שום פשרות באיכות הגבוהה של המלאכה".

בני הזוג אנה וקארל-פיליפ פרינצהורן הקימו את "One for Hundred" בשנת 1995 לאחר שקיבלו לידיהם את ניהול חלקת היער שנמצאת בבעלות משפחתית ועוברת בירושה מדור לדור כבר למעלה משבעה דורות. ביער המשפחתי השניים נוטעים תערובת של עצים נשירים האופייניים לאזור האוסטרי, בהם עצי מילה ועצי אלון. "היער שלנו נמצא בבעלות המשפחה כבר יותר ממאתיים שנה", אומרת פרינצהורן. "זו גם חובה שלנו וגם הרצון שלנו להעביר אותו הלאה בצורה הטובה ביותר לדורות הבאים. אנחנו רוצים לטפח יער בר קיימא ולהוריש לשלושת ילדינו לא רק בית גידול טבעי פורח, אלא גם יער מסחרי מתפקד".

פרינצהורן מקווה לעודד מעצבים נוספים לאמץ את הגישה הידידותית לסביבה של החברה שבבעלותה. "הנזקים ששינוי האקלים גרם ליער שלנו בעשר השנים האחרונות הם אמיתיים וניתן לראותם בכל יום", הוסיפה. "אני חושבת שאנחנו כמעצבים צריכים להיות בעלי מחשבה תחילה, ולכן אנחנו עושים כל מה שביכולתנו על מנת לעשות עסקים בצורה שהיא ידידותית לסביבה כמה שיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully