וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקסה, תפתחי, זה אני! אמזון משקיעה בחברה שמייצרת בתים בפס ייצור במפעל

8.10.2018 / 7:54

חסכוני, חכם והסוף לחיפוש המפתחות? אמזון מאותת לעולם איך היא מאמינה שצריך לחיות: ענקית המסחר המקוון השקיעה בחברה שמייצרת בתים במפעל, שמעתה יגיעו עם "אלקסה" מובנית

אמזון משקיעה בחברה שתייצר בתים שיגיעו מהמפעל עם אלקסה. יח"צ,
דוגמה לבית שנוצר במפעל של "פלאנט פריפאב". מעתה והלאה יגיע עם מערכת אלקסה בתוכו/יח"צ

ענקית המסחר האלקטרוני אמזון הודיעה לאחרונה על אפיק השקעה חדש: ענף הדיור. אולם אין מדובר כמובן בכניסה לתחום הנדל"ן המסורתי או לענף הבניין הקונבנציונלי - בעוד הערים הגדולות בארצות הבית הופכות להיות קשות יותר ויותר למחפשי אפשרויות מגורים, תחל מעתה החברה השלישית בגודלה בעולם להפנות משאבים לענף הדיור בר ההשגה והקיימא, וכזה שמשולבת בו - איך לא - מיטב הטכנולוגיה המתקדמת שלה.

אמזון הודיעה לאחרונה על השקעה בחברת פלאנט פריפאב (Plant Prefab) המתמחה בבניה טרומית של מבנים, כלומר מבנים שמיוצרים במפעל בהליך חסכוני בכוח אדם ומשאבים ומשם משונעים למיקום הרצוי. פלאנט פריפאב, הממוקמת בקליפורניה, חרטה על דגלה ייצור בתים ברי קיימא שמתוכננים למזער צריכת אנרגיה והשפעות שליליות על הסביבה בהליך הייצור שלהם. אמזון שהשקיעה בחברה דרך קרן אלקסה הודיעה על הכוונה לשלב במבנים של פלאנט פריפאב את העוזרת האלקטרונית האישית המפורסמת. אלקסה, שעד היום בעיקר הפעילה מוצרי חשמל שונים וערכה חיפושים ברשת, קיבלה "קידום" ותנהל מעתה בתים שלמים.

אמזון משקיעה בחברה שתייצר בתים שיגיעו מהמפעל עם אלקסה. יח"צ,
בתים משונעים מהמפעל אל המיקום היעודי שלהם/יח"צ

התכנון של אמזון לתת לאלקסה לנהל לחלוטין בית אינה מפתיעה, שכן לאחרונה הלכה החברה והרחיבה את מגוון המכשירים הנשלטים על ידי העוזרת האישית המופעלת באמצעות פקודות קוליות. אלה כוללים כיום טלוויזיות ומרכזי מדיה, מצלמות, רמקולים, טלפונים וטאבלטים, מחשבים, מערכות אבטחה ואפילו מיקרוגל. בשנה החולפת אף שולבה אלקסה בכמה מודלים של מכוניות מבית טויוטה, BMW, פורד ויצרנים אחרים. הבתים של פלאנט פריפאב יהיו הראשונים בהם תשולב המערכת החכמה של אלקס בצורה מוחלטת, החל מהשלב התכנוני של הבית.

"שליטה קולית התפתחה לכדי טכנולוגיה נהדרת עבור בתים, ויש כיום יותר מ-20 אלף מכשירים לבית שמותאמים לעבודה עם אלקסה אותם מייצרים למעלה מ-3,500 יצרנים שונים", מסרה קרן אלקסה של אמזון בהודעה לעיתונות. "חברת פלאנט פריפאב היא שחקן מוביל וחדשני בתכנון וייצור בתים, ואנחנו שמחים לתמוך בהם בעת שהם מייצרים בתים ברי קיימא, מחוברים יותר ונגישים יותר ללקוחות ולמפתחים".

עוד באותו נושא

תשכחו מאיקאה: אמזון משיקים ליינים חדשים של רהיטים

לכתבה המלאה
אמזון משקיעה בחברה שתייצר בתים שיגיעו מהמפעל עם אלקסה. יח"צ,
תראו כמה מוצלח יכול להיות בית שנוצר במפעל/יח"צ

"בערים הגדולות כמו לוס אנג'לס, ניו יורק, סן פרנסיסקו ואזור עמק הסיליקון בכלל, לוקח יותר מדי זמן לבנות בית - מתכנון ועד האכלוס. מחסור בכח עבודה, עיכובים בבנייה ועלויות הקמה הולכות וגדלות מחריפים את המגמה הזו אף יותר והופכים את הבתים ליקרים יותר ויותר", אמר מייסד פלאנט פריפאב סטיב גלן. "שיטת הבנייה הטרומית של בתים במפעלים מתייחסת לאתגרים הללו, כיוון שאנחנו מסוגלים לשלב טכנולוגיה מקוונת, מערכות בנייה חדשות ואוטומציה כדי להפחית באופן משמעותי את הזמן ואת העלות הדרושים לתכנון ובנייה של בתים מותאמים אישית באיכות גבוהה", הוסיף. פריפאב עלתה בחודשים האחרונים לכותרות בעקבות שיתופי פעולה שערכה עם האדריכל האמריקאי קירן טימברליין (מי שתכנן את שגרירות ארצות הברית בבריטניה) ועם המעצב התעשייתי המפורסם איב בהאר.

אמזון משקיעה בחברה שתייצר בתים שיגיעו מהמפעל עם אלקסה. יח"צ,
"אלקסה, תפתחי את החלונות" - המיזם החדש של אמזון/יח"צ

פלאנט פריפאב הוקמה בשנת 2015 על רקע מצוקת הדיור ההולכת וגדלה בערי ארצות הברית. החברה משתמשת בשיטת בניה טרומית מתוחכמת, עליה רשמה פטנט, על מנת לבנות בתים במחירים אפשריים ליחידים או למשפחות שמבקשים לקבוע את מגוריהם באחת הערים הצפופות והמתרחבות של ארצות הברית. החברה שמה דגש לא רק על דיור בר השגה, אלא גם על כזה שמצמצם עלויות וזמן הקמה, בזבוז של אנרגיה וזיהום אוויר. החברה מתארת את עצמה כ"המפעל הראשון במדינה המוקדש לבנייה, חומרים, תהליכים ותפעול ברי קיימא".

אמזון, שעתידה לעקוף בשנה הקרובה את גוגל בשווי השוק ולהפוך לחברה השלישית בגודלה בעולם, מעבירה בהשקעת הענק שלה מסר לעולם הדיור על איך היא חושבת שהוא צריך להיראות בעתיד: זול יותר לצרכן, ידידותי יותר לסביבה - וחכם במיוחד.

אמזון משקיעה בחברה שתייצר בתים שיגיעו מהמפעל עם אלקסה. יח"צ,
אמזון מסמנת לעולם איך היא מאמינה שצריך לחיות - זול יותר, חכם טכנולוגית וידידותי לסביבה/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully