וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאוויר ההרים צלול כיין גם הבית נושם

בשיתוף ARCDB

4.10.2018 / 8:21

בתקציב צנוע: בית פרטי של 140 מ"ר בסלעית נבנה עם חלוקה לאגף ההורים ואגף הילדים. שימוש בגוונים בהירים, חומרים חמימים ונגיעות עיצוביות מפתיעות הפכו אותו לפנינה של נועם ורוגע. אנחנו התאהבנו, ואתם?

בית בסלעית. רון שלף,
רקע בהיר ושפע של אור מדגישים את הפריטים הצבעוניים/רון שלף

הדיירים: זוג + 3 ילדים
מיקום: סלעית
שטח: 140 מ"ר
אדריכלות ועיצוב פנים: מיכל ריכטר


אדריכלית מיכל ריכטר (תכנון אדריכלי ועיצוב פנים) ליוותה משפחה שרכשה מגרש של 500 מ"ר בשטח לא סטנדרטי. האתגר שניצב בפניה היה לתכנן בית בעל מפלס אחד בפרויקט הרחבת שכונה, בטופוגרפיה הררית ומדורגת, על פני מגרש שאינו מלבני. "היה צורך להתאים את מבנה הבית לצרכים של הדיירים וגם לתנאי הקרקע ובסופו של דבר, הצלחנו לתכנן ולעצב בית קבלן לא גדול אך מאוד יעיל, עם הפניות נוף מדויקות ובתקציב צנוע, שנראה יפה, נעים ומאיר עיניים".

בית בסלעית. רון שלף,
מנורת פנס עומדת מוסיפה עניין לעיצוב הסלון/רון שלף

בתכנון התבצע דירוג חללים לפי קווי הבנייה ומודגשת חלוקת המבנה לשני אזורים, לפי בקשת הדיירים - אזור הורים ואזור ילדים. "הסלון, המטבח ופינת האוכל הם הלב הפועם ומרכז הבית, שפונה אל הנוף הפתוח. מאזור זה יוצאים שני מסדרונות - האחד המוביל ליחידת ההורים, שגם היא מביטה אל הנוף ההררי המרשים, והשני לאגף הילדים וחדר הרחצה. כך נשמרת היטב הפרטיות של כל אחד משני האגפים החולקים מרחב אחד".

ריכטר תכננה את מבנה הבית והמשיכה עם בני המשפחה לעיצוב הפנים. "זהו בית אקלקטי באופיו עם הרבה חיבורים וקווים נקיים. חלל הבית גבוה - 3.30 מטר. מפתחים רחבים וצבעים בהירים של אריחי הריצוף בגוון החול הטבעי יוצרים תחושה של מרחב ואור", אומרת ריכטר.

עוד באותו נושא

המעטפת נשמרה, כל הבפנים נבנה מאפס והילדים זכו ליחידות דיור משלהם

לכתבה המלאה
בית בסלעית. רון שלף,
למטבח נבחר גוון צהבהב בהיר שמתכתב עם שולחן העץ/רון שלף

"במטבח בחרנו בגוון צהוב עדין והוא עשיר בפתרונות אחסון. פינת האוכל מעץ מלא ממשיכה את הקו הישר של המטבח ונפתחת לעבר הסלון המרווח, בו תלינו פריטי אמנות שנבחרו בקפידה. הסלון מוקף ויטרינות שמכניסות מכל עבר את הנוף. יש בו קמין שמשרה חמימות ומגירות לבנות נמוכות וקלילות על גלגלים, שיוצרות ספסל ונטמעות היטב בחלל. עבור בני הזוג חובבי הקריאה בנינו ספרייה לבנה ייחודית, המתפרשת על פני קיר שלם. בתוך הספרייה בולטים היטב הספרים הצבעוניים בשל הרקע הבהיר של הרהיט".

בית בסלעית. רון שלף,
נגיעות קטנות של צבע מייצרות תחושה של שמחה וקלילות/רון שלף

חדר השינה של ההורים מינימליסטי להפליא, עם ארון קיר בהיר ששומר על חלל מרווח. הפרקט בחדר משרה חמימות וחדר רחצה בולט בגווני הטורקיז שלו - צבע שחוזר בנגיעות שונות ברחבי הבית.

הגינה המטופחת מוסיפה לנראות של הבית עם צמחייה ארץ ישראלית, שנבחרה בקפידה והיתה חלק בלתי נפרד מהתכנון שלו. בכניסה - שביל מפולס שמתמזג עם עצים ועושר צמחיה שופעת . כמו כן, בגינה נוצרו אזור למדורת טאבון לילדים, נדנדות ומערכת ישיבה לאירוח וישיבה תחת פרגולת אלומיניום.


לפרויקטים נוספים של האדריכלית מיכל ריכטר - כנסו לכאן

בית בסלעית. רון שלף,
קמין עץ לימים הקרים באזור ההררי/רון שלף
בית בסלעית. רון שלף,
חדר השינה - אוורירי, מרווח ולבן/רון שלף
בית בסלעית. רון שלף,
הארון נטמע בתוך החדר וכמעט ואינו מורגש/רון שלף
בית בסלעית. רון שלף,
הצבע הטורקיז חוזר במספר מוקדים ברחבי הבית/רון שלף
בית בסלעית. רון שלף,
עבור דיירי הבית חובבי הספרים תוכננה ספריה ייחודית/רון שלף
בית בסלעית. רון שלף,
צמחיה ארץ ישראלית עשירה מקיפה את הבית/רון שלף
בית בסלעית. רון שלף,
הכניסה לבית - שביל מפולס ועושר צמחיה/רון שלף
בית בסלעית. רון שלף,
הבית מחולק לשני אגפים נפרדים - אגף ההורים ואגף הילדים/רון שלף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully