וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-TED של תחומו: פסטיבל OFFF חוזר לתל אביב

אור רוזנשטיין

8.9.2018 / 8:47

בעולם התקשורת החזותית פסטיבל OFFF נחשב כבר שנים לאחד האירועים הנחשקים שמרכזים את מיטב הכישרונות והדוברים, כשהוא נודד בעולם בין במות לונדון, ברצלונה, פריז וניו יורק. באוקטובר הקרוב הפסטיבל ו-20 דובריו הבינלאומיים יגיע גם לתל אביב

OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
טקסטורות דיגיטליות-ריאליסטיות של סטודיו Field/OFFFTLV
OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
אחד הארועים הנחשבים בעולם בתחום מקצועות תקשורת חזותית מתקיים בישראל שנה שניה ברציפות/OFFFTLV

שלוחתו התל אביבית של פסטיבל OFFF הבינלאומי חוזרת, ובגדול: למי שלא מכיר, פסטיבל OFFF הוא אחת מגולות הכותרת של עולם התקשורת החזותית בארץ ובעולם, אליו מגיעים חובבי העיצוב החזותי על מנת ליהנות מתוכן איכותי על שלל גווני הספקטרום העיצובי - החל מאיור ועיצוב גרפי וכלה ב-UX, UI, אנימציה, דיגיטל וקריאייטיב. אם תרצו, זהו ה-TED של התקשורת החזותית. אל הפסטיבל התל אביבי, שזוהי שנתו השנייה, יגיעו השנה 20 דוברים ידועים מרחבי העולם, מהם חמישה ישראלים. זהו ללא ספק אחד האירועים המרתקים בתחום והזדמנות אמיתית להתעדכן ולהיחשף לחזית העיצוב העכשווי.

"אני רואה את הפסטיבל כסוג של DLD (פסטיבל החדשנות והדיגיטל שהתקיים השבוע בתל אביב) של עולם העיצוב," מסביר ניצן רוזנברג, שייסד את השלוחה הישראלית של OFFF בשנה שעברה ביחד עם שותפתו לירי ארגוב. "זהו אחד האירועים היוקרתיים ביותר בעולם התקשורת החזותית, עם מסורת רבת שנים. הבאנו אותו לארץ כדי שאנשים לא יצטרכו לטוס לחו"ל לסוג כזה של אירועים ועל מנת שנוכל לחבר בין מעצבים ישראלים לעיצוב הבינלאומי באופן מקומי ונגיש. המטרה שלנו היא להביא הנה דוברים מסטודיואים בינלאומיים, שאחרת לא היו מגיעים לישראל. ברצוננו לדחוף את העיצוב המקומי, לקדם אותו ולהביא את כל הרמה העולמית הזו לארץ."

OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
הומור וצבע מעבירים מסר חשוב בעבודה זו של סטודיו Foreal/OFFFTLV

האירוע, מדגיש רוזנברג, לא מיועד רק למעצבים: "הפסטיבל נועד על מנת לחבר בין כל הדיסציפלינות, כל המעצבים והאנשים הנושקים לתחום העיצוב. אם זה מנהלי מוצר, אנשי שיווק - כל מי שנוגע לעיצוב ואינו בהכרח מעצב." ואכן, התוכן מעיד על הכוונות הללו - מתוך 21 אירועים רק אחד הוא סדנה מעשית, והשאר הרצאות פרונטליות מפי טובי הדוברים בתחום שיספרו על עבודתם, על תפיסת עולמם ועל תהליך המחשבה שלהם. בכדי לשמר את אווירת הפסטיבל, יוקמו גם דוכנים של מעצבים מקומיים וכן דוכני אוכל ואזור לאונג', המאפשרים למעצבים להיפגש באווירה נינוחה יותר, תוך שההרצאות מהאולם הגדול יוקרנו על מסך ענק להנאת הצופים.

עוד באותו נושא

כשחזאית הטרנדים מצהירה "בקרוב נישן במיטות נפרדות"

לכתבה המלאה
OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
סטודיו Yambo/OFFFTLV
OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
פעילויות, סדנה מקצועית, דוכנים ואזור לאונג' נינוח יחכו למבקרים מחוץ לאולם ההרצאות/OFFFTLV

בין הדוברים המעניינים ניתן למצוא את מרינה ווילר, שותפה בסטודיו Pentagram, סוכנות העיצוב העצמאית הגדולה בעולם. פנטגרם הוא סטודיו מולטי דיסציפלינרי שעוסק בעיצוב גרפי ובמיתוג אבל גם באדריכלות, עיצוב פנים, עיצוב מוצר, אריזות, אתרים, תערוכות, דיגיטל, פרסום ועוד. את הסטודיו מנהלים 21 שותפים מדיסציפלינות שונות, והוא פועל בארבע ערים גדולות בעולם - ניו יורק, לונדון, אוסטין וברלין. ווילר, קריאייטיב דיירקטורית בעלת רקע בעיצוב גרפי, מיתוג וקולנוע, עיצבה בין השאר את הלוגו המפורסם של מוזיאון הטייט מודרן.

סטודיו נוסף שייקח חלק בהרצאות הוא Brand Nu הלונדוני, שנוסד ע"י רדים מליניק הצ'כי. מליניק, שבעברו הצבעוני היה בין השאר שחקן הוקי קרח, בסיסט בלהקות דת' מטאל, דיג'יי ואף סטודנט לכלכלה ומנהל עסקים, הגיע לעולם העיצוב דרך עולם המוזיקה ותקע בו יתד. כיום הסטודיו שייסד עובד עם מותגים גדולים כגון הארי פוטר וספרייט, ומתעסק בעיצוב, מיתוג, אריזות, טיפוגרפיה, עיצוב אתרים ותלת מימד.

OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
סטודיו Animade/OFFFTLV

מברצלונה נוכל לראות את סטודיו Six N. Five, הידוע באסתטיקה המודרנית הנקייה שלו וביצירת קומפוזיציות מעניינות. Six N. Five מתעסק הרבה בארט דיירקשן, וידאו ופרסום, אבל מתנסה ללא הרף בטכניקות של CGI מתוך רצון למתוח את גבולות הז'אנר. הסטודיו, שבראשו עומד המעצב אזקיאל פיני, הוא אחד ממנסחי השפה החזותית העכשווית מאוד, שכבר מוכרת בכל העולם.

חובבי הקולנוע יוכלו להתענג על ההרצאה של סטודיו Imaginary Forces, המתעסק בארט דיירקשן, וידאו ועיצוב למושן. הסטודיו, שהוקם ע"י זוכה האמי גרנט לאו - מעצב אופנה אלטרנטיבי בעברו שהפך לבמאי ולמעצב - מתמקד בעולם הסרטים והטלוויזיה. בו עוצבו בין השאר כותרות הפתיחה של סדרות כמו Stranger Things וג'סיקה ג'ונס, והוא עבד עם מותגים כמו מלחמת הכוכבים, רובוטריקים, נייק ומשחקי הכס.

OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
מייסד סטודיו Brand Nu הלונדוני, היה בעברו שחקן הוקי קרח, בסיסט בלהקות דת? מטאל, דיג?יי וגם סטודנט לכלכלה. כיום הסטודיו שלו עובד עם מותגים גדולים כמו הארי פוטר וספרייט/OFFFTLV

בין חמשת המעצבים הישראלים ניתן למצוא סטודיואים ידועים כגון Re-Levant ו-Open, וכן הרצאה מעניינת של המאייר והמעצב זוכה הפרסים פייר קליינהאוז. קליינהאוז, בוגר בצלאל, ידוע בסגנון המשלב איור דיגיטלי עם טקסטורות "ישנות" כגון הדפס משי, ומנהל קריירה בינלאומית ענפה. עם לקוחותיו נמנים מגזין הרולינג סטון, בי.בי.סי פוקוס, מותג הבירה סטלה ארטואה ועוד.

מאייר נוסף שיגיע לפסטיבל הוא ריק ברקלמן, הידוע בכינויו Headof, אשר יעביר את הסדנה היחידה בפסטיבל. בסדנה, שאורכה שעתיים וחצי, ילמד Hedof - אחד המאיירים החמים ביותר כיום - כיצד לעצב דמות באמצעות צורה, צבע וקו, וכיצד לצאת ממחסום יצירתי. סגנון הוינטאג' הצבעוני של Hedof משלב בין צורות חזקות ודמויות מוזרות המשתלבות לכדי קומפוזיציות מלאות קסם. עבודותיו הופיעו בניו יורק טיימס, ניקולודיאון, גוגל, רד בול, פייסבוק ועוד.

OFFFTLV 2018, מוזיאון תל אביב, 14-15 באוקטובר

OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
סטודיו Foreal/OFFFTLV
OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
גווני ניאון חזקים בעבודת סטודיו Yambo/OFFFTLV
OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
פייר קליינהאוז הוא אחד מחמשת הדוברים הישראליים בארוע, שעובד עם לקוחות כמו מגזין הרולינג סטון, בי.בי.סי פוקוס ובירת סטלה ארטואה/OFFFTLV
OFFFTLV 2018. OFFFTLV,
באחת ההרצאות בארוע בארץ בשנה שעברה/OFFFTLV
  • עוד באותו נושא:
  • OFFFTLV 2018

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully